K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2008, 08:48   #21
stenbuk
Ved at vænne sig til K10
 
stenbuks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Lokation: Jammerbugt
Indlæg: 13
Styrke: 16
stenbuk er ny på vejen
Hej Zuza

Mange tak for dit citat. Det er måske derfor hun reagere/afreagere på os borgere......
Jeg tænkte om jeg skulle lægge en advarsel ind om Eva Blach på bladets side??.... Et stort antal borgere fanget i psykriaters net...

Det er vigtigt at stå sammen om hende - for hun er giftig

Tak for dit link til citatet, Kurttrold

Hilsen Stenbuk
stenbuk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 08:52   #22
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Stenbuk, du kunne da også kontakte Sanne-Maria Bjerno Nielsen
[email protected] der har skrevet den artikel??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 09:16   #23
stenbuk
Ved at vænne sig til K10
 
stenbuks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Lokation: Jammerbugt
Indlæg: 13
Styrke: 16
stenbuk er ny på vejen
Det tror jeg at jeg gør. Jeg skrive lige hvad jeg sender. Det må gerne kommenteres
Hej
Jeg er blevet finder det yderst utiltalende, at en psykiater kan udtale sig negativt om at blive "fanget i et net", når hun selv udøver denne metode mod de borgere kommunerne sender til hende - for at få en psykisk diagnose til fysisk syge mennesker - i forbindelse med en speciallægeerklæring. Også kaldet Term modellen Er det ikke dobbeltmoralsk?
Når man er i konsultation hos Eva Blach, stiller hun en kæde af spørgsmål, som man ikke for tid til at svare på. Hun drager sine egne konklusioner om svaret og forsøger at finde en psykisk problem i et hver svar man kommer med. Hun taler i den grad nedladende til én - "jeg følte det som at have været til eksamen i mit eget liv - og at være dumpet". Jeg havde brug for at adskillige timer hos en psykolog for at komme mig over mit møde med Eva Blach, og jeg ved at der er mange flere der deler samme oplevelse som mig. Jeg har endda kendskab til 2 der var på vej til at tage deres eget liv efter at have været til konsultation hos hende - men de blev heldigvis reddet at egen omgangskreds eller psykolog. Kan det være meningen, at man behandler mennesker på denne måde?

Hilsen Stenbuk

Nu har jeg skrevet til hende.... [email protected]

Hilsen Stenbuk
stenbuk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:23   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
stenbuk godt gået..

Måske andre skulle overveje at gøre det samme (af dem der har været i kontakt med Eva Blach) selvfølgelig...

Jo flere der tilkendegiver hvad hun er for en type læge jo bedre..

jeg må indrømme at for hvert et ord jeg læser om hende Per Fink og Term modellen bliver man mere og mere utryg og man burde ikke mene at det skulle være nødvendigt...

I stedet for at opfinde et koncept som term modellen så var det nok mere på sin plads at den danske lægestand greb i egen barm og sagde at de ikke gider/kan følge med i ny forskning ....

Selv sygdomme som er anerkendt af Who og alle andre lande kan man her i dk få over på somatiske sygdomme gad vide hvor mange "psyksik syge" der dør hvert år fordi de ikke har nogen diagnose...

Så lige noget ud af øjenkrogen i går om at et overvældene stort antal dansker dør hvert år af psykoser, og at det ikke er noget man kan dø af men man kan dø af forkert behandlet psykoser men det er ikke det lægerne skriver....

Hvorfor mon... ?

Og hvad dækker død af en psykose over ?
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 12:01   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Skummelt.

Det halve af Danmark er med kommunernes "hjælp" sendt til psykiater/psykolog, så næsten enhver kan ende med en diagnose som psykisk syg.

Det er jo et enormt "spareprogram", hvis "psykisk syge" ikke behandles, undersøges osv. for fysisk sygdom.

Da også nemmere at være alene på nattevagt, hvis de ældre eller psykisk syge pacificeres med medicin.

Antipsykotisk medicin hjælper IKKE på demente, men de bliver mere rolige...LÆS: nemmere at passe for en ensom nattevagt.


Citat:
et overvældene stort antal dansker dør hvert år af psykoser, og at det ikke er noget man kan dø af men man kan dø af forkert behandlet psykoser men det er ikke det lægerne skriver....
Det er Nordjyske og DR, der graver dybt i det.

Læs her:

Citat:
Medicindød på ministers bord

Per Clausen (EL) - vil have undersøgelse.
Det er ikke holdbart, at der findes en stor gruppe uforklarlige dødsfald i psykiatrien. Sådan lyder reaktionen fra politikere på begge sider af folketingssalen.
Citat:
Se også
Psykiatere erkender overmedicinering, 23-12-2007 kl. 04:00
Psykiatere ved for lidt om medicin, 16-12-2007 kl. 04:00
Tre dages kursus om tungt emne, 16-12-2007 kl. 04:00
Forsøg med stærk medicin, 16-12-2007 kl. 04:00
Medicin-rekord skal kulegraves, 11-12-2007 kl. 04:00
Medicinfri forsøg syltet af læger, 09-12-2007 kl. 04:00
Tilbage til livet, 09-12-2007 kl. 04:00
Demente dør af forkert medicin, 02-12-2007 kl. 04:00
Afsked i kemiske tåger , 02-12-2007 kl. 04:00
Hård kritik af højt medicinforbrug, 26-11-2007 kl. 04:00
http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...817038%2c5%2c3

Citat:
Mystiske dødsfald i psykiatrien
Et stort antal psykiatriske patienter dør hvert år, uden at nogen ved hvorfor. I 2006 døde psykisk syge døde uden kendt dødsårsag - pilen peger mod medicinen.

NORDJYSKE har fået aktindsigt i oplysninger fra Dødsårsagsregisteret. Tallene viser, at 158 psykiatriske patienter døde i 2006, hvor dødsårsagen er angivet som psykose. Året før var tallet 156.

Man dør normalt ikke af en psykose, men dødsfaldene kategoriseres på den måde, når man ikke har andet på patienten, og dette er angivet på dødsattesten som eneste diagnose. Eller hvis patienten dør af en bivirkning til behandling af sygdommen.
http://www.nordjyske.dk/Default.aspx...816405%2C5%2C3

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 15:49   #26
stenbuk
Ved at vænne sig til K10
 
stenbuks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Lokation: Jammerbugt
Indlæg: 13
Styrke: 16
stenbuk er ny på vejen
tak Hejdien.... det er bedst for mig mig, at gøre det med det samme ellers får jeg bare kolde fødderog det giver jo forkølelse... det var bare lidt humor, for den del af mig er heldigvis stadig bevaret for ellers bliver alting bare for surt .....

..............men jeg kan kun give både dig og Zuza ret i hvad i skriver

Hilsen Stenbuk
stenbuk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 22:44   #27
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
hej alle!
Ja det er da det man må kalde nemesis,tænker ligesom i andre havde det bare været mig der kunnet have sluppet med en regning uretsmæssigt det er ingenting i forhold til den smerte og traumatiske oplevelse som jeg fik for at Eva Blach kunne få brød på bordet..
Hvis den person som har lyst til at hører min beretning om mit besøg hos hende må hun da meget gerne læse den også..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 09:56   #28
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Susa skriver

Det halve af Danmark er med kommunernes "hjælp" sendt til psykiater/psykolog, så næsten enhver kan ende med en diagnose som psykisk syg.


Ja det samme er lige sket for mig, at kommune syntes at jeg skal til psykolog, bare fordi jeg har noget med bevægapperatet altså en fyskisk sygdom gøres til en psykisk, undeliget da jeg ikke mener at min psyke fejler noget, men jeg har nogen problemer som er fysisk, jeg syntes at det er uhygeligt at man bliver behandelt på den måde, man må ikke længer fejle noget fysisk, det enste min psyke fejler er at jeg er ved at være træt af af kæmpe med kommune og alle deres beukratiske regler som ukompetenet sagsbehandler sidder og forvalter og de kan ikke en gang hjælpe borgerne.
Man skal selv kende alle regler.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:44   #29
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er vanvittigt, og jeg havde nær sagt, man ville være mere påfaldende, hvis man ikke - efterhånden som tiden går, og man er i det her system - får psykiske problemer...

De prøver rask væk at få klistret diagnoser på os, som de mener, der er mulighed for, kan bedres.
Min læge har også fået en forespørgsel om, om jeg kunne have gavn af behandling ved psykiater.. Det er det glade vanvid, jeg er fysisk syg, JA, jeg har haft nogle depressioner, men de skyldes min fysiske sygdom og efterhånden også kommunen.. Jeg er lige nu velbehandlet, og alligevel begynder de at interessere sig for min psykiske tilstand efter 4 år i systemet. Det er sgu svært at komme ovenpå med deres langsommelige behandling, ventetid på fleksjob, uvished, utryghed, økonomiske problemer og jeg kunne blive ved.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 12:16   #30
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Ja, det er vanvittigt, og jeg havde nær sagt, man ville være mere påfaldende, hvis man ikke - efterhånden som tiden går, og man er i det her system - får psykiske problemer...

De prøver rask væk at få klistret diagnoser på os, som de mener, der er mulighed for, kan bedres.
Min læge har også fået en forespørgsel om, om jeg kunne have gavn af behandling ved psykiater.. Det er det glade vanvid, jeg er fysisk syg, JA, jeg har haft nogle depressioner, men de skyldes min fysiske sygdom og efterhånden også kommunen.. Jeg er lige nu velbehandlet, og alligevel begynder de at interessere sig for min psykiske tilstand efter 4 år i systemet. Det er sgu svært at komme ovenpå med deres langsommelige behandling, ventetid på fleksjob, uvished, utryghed, økonomiske problemer og jeg kunne blive ved.


hej ja lige mine ord

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension