K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 19:46   #1
Livsglad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 10
Styrke: 15
Livsglad er ny på vejen
Paragrafer...

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad en § 56 og en § 78 er?
Eller hvor jeg kan læse noget om dem?

Livsglad
Livsglad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 19:55   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
§56

§56

http://temaomsygefravaer.at.dk/da/Ha...6-Aftaler.aspx

tror det er den du leder efter men er lidt svært at afgøre da du ikke fortæller inden for hvilken lovgivning...

paragraf 78 kan være flere ting, lige fra

Ledsageordning, Serviceloven § 78
http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=190

til Bekendtgørelse om anbringelse af dømte i institution m.v. uden for fængsel eller arresthus (§ 78-bekendtgørelsen)
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1372

eller grundloven for den sags skyld...

så en lille smule mere info :-)

Sidst redigeret af sourceful; 22-06-2012 kl. 20:00.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 19:57   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er der jo mange forskellige love med lige de numre...så du er nok nød til at fortælle hvad det er for en lov det drejer sig om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 19:58   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En § 56 aftale bruges hvis du har meget fravær, så kan arbejdsgiveren få dækket din løn.

§ 56 aftale - dagpengerefusion fra 1. fraværsdag ved kronisk eller langvarig sygdom
Hvis en medarbejder får øget fravær på grund af en kronisk eller langvarig sygdom, kan jobcentret hjælpe, så medarbejderens fravær ikke belaster virksomheden. En § 56 aftale er en støttemulighed, hvormed virksomheden kan fastholde medarbejdere, som har en forhøjet risiko for fraværsdage på grund af sygdom, indlæggelse eller behov for behandling. Aftalen giver mulighed for dagpengerefusion til virksomheden (op til højeste dagpengesats på 752 kr. pr. dag, 2010-sats) fra medarbejderens første fraværsdag. En virksomhed og medarbejder kan indgå en § 56 aftale, hvis det forventes, at medarbejderens lidelse vil medføre et fravær på mindst 10 dage om året. Ansøgning om § 56 aftalen skal indgives til lønmodtagerens hjemkommune, og den skal godkendes af jobcentret. En § 56 aftale kan indgås for 2 år ad gangen og vedrører kun fravær relateret til medarbejderens lidelse.


§ 78 kender jeg ikke, men googler man kommer der noget op omkring afsoning og anbringelse. Men måske der findes samme § nr i flere forskellige love, så den dækker for noget helt andet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:08   #5
Livsglad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 10
Styrke: 15
Livsglad er ny på vejen
Uha... hold nu lige lidt...

Jeg er ganske almindelig borger (på ingen måde kriminel).
Langtidssygemeldt p.g.a. dårlig ryg, nakke... sovende og mange smerter i ryg og arme.. afklemning af nerver i nakken. Operation er forsøgt, men uden held. Det var 1 skridt frem og 2 tilbage.

Lige nu er jeg i jobafklaringsforløb i et kantinekøkken.
2 timer pr. dag.
Og jeg har vildt mange smerter af det og sagsb. er da også kommet til den konklusion at det er udelukket at sætte mig op i tid i dette job.

Nu har jeg i midlertid modtaget et "Tilbagemeldingsskema" hvori der tales om mentor §56 og at mentor § 78 er taget i anvendelse.

Der er godt nok to personer ude i køkkenet der af beskrivelse skulle være mentor... men ved ikke lige hvem de er det for... jeg har på ingen måde kunnet fornemme at de er til for mig... såeee...

Normalt ude i det virkelige liv vælger man vel selv sin mentor hvis man har brug for/råd til dette?
Livsglad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 12:22   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej livsglad
Hvorfor tror du, du ikke er kriminel 
Du skriver jo selv dette
Citat:
Langtidssygemeldt p.g.a. dårlig ryg, nakke... sovende og mange smerter i ryg og arme.. afklemning af nerver i nakken. Operation er forsøgt, men uden held. Det var 1 skridt frem og 2 tilbage.
Når man har smerter, og kommunen er indblandet, så er du kriminel ligesom os andre 
$ 56 er afløseren for $28 og det for at arbejdsgiveren kan få penge for du kan ringe og melde dig syg lige pludselig, men den har ikke noget med dig og dine 2 timer med mange smerter at gøre, kan ikke rigtig se hvad det skal gøre godt for, måske det den anden lov du skriver om, men personligt, så få lige klaret/ordnet/på plads hvor mange timer du kan arbejde per dag, uden du skal kravle i seng når du kommer hjem
Held & lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 12:30   #7
Livsglad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 10
Styrke: 15
Livsglad er ny på vejen
Hmm... har normalt en rimelig god portion lyst sind og humor... men at vi syge nu også skal betegnes som kriminelle... undskyld, men det kan jeg overhovedet ikke se komikken i for tiden... Det hele (systemet) bliver mere og mere skæv-vredet... det er sindssygt. Det er nærmere systemet der er kriminel!

Jeg kravler faktisk i seng hver dag... de mange smerter medføre at jeg heller ikke for min fulde søvn... som igen bevirker jeg har endnu svære ved at fungere bare nogenlunde normalt.. øv øv... godt jeg har en sød veninde der tager med mig til møde på mandag :-)
Livsglad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 12:50   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Så er det op til lægen og fortæl hvordan du har det.

Det er osse vigtigtat du skriver "dagbog" over dit døgn - både når du er på arbejdeog når du er hjemme.

Det virker som om du ikke kan klare de timer, du er sat til. Derfor er det vigtigt at lægen ved at du ikke kan klare de timer, men osse så du får lavet et "billede af hvordan du har det når du har fri og i weekender.

I værste fald må du sygemelde dig (i samråd med lægen)

Du skal passe rigig godt på dig selv
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 13:10   #9
Livsglad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 10
Styrke: 15
Livsglad er ny på vejen
Tusind tak [B]tumnus[B] :-)

Ja det er meget længe siden jeg har været her inde på K10 - desværre. For det var først nu i dag jeg så de der fine skemaér som man kan printe ud herinde fra :-)
Jeg er i gang med at skrive lidt om hvordan jeg har det... men end ikke dette har jeg energi til... så det ligger lidt tungt lige nu..
Men jeg skal op til min læge mandag og har tænkt mig inden at informere hende på skrift (det for hun så godt nok først mandag morgen), men så må vi have en ny aftale efter sommerferien... for jeg helt sikkert også brug for alligevel.

Tak og rigtig god weekend til jer alle søde mennesker herind :-)
Livsglad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 19:51   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Livsglad - det er ok at du ikke lige kan kapere humoren lige nu og jeg synes det er helt vildt fedt at du siger fra på den pæne måde du gør

og en idé til at få overskud til at skrive dagbog måske? - brug noget af din arbejdstid på det.... det ville jeg helt klart gøre, men jeg ved selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre for dig.

Men knus til dig, håber du snart kommer ovenpå igen og får en tålelig hverdag. Pas på dig selv
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension