K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2010, 20:32   #1
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Er der noget fordækt/skjult dagsorden?

Man (Jobcenter/JSV) har valgt at overbelyse sagen (efter min mening), da man ikke vil imødekomme skånebehov (liggemulighed) og har derfor sygemeldt borger (og afblæst arbejdsprøvning) i forbindelse med en revurdering af flexjobbevilling (2004), som i ét brev er fastholdt og i et andet brev fortsat synes at være under revurdering...

Man ønsker nu en speciallægeerklæring fra en psykiater og i den forbindelse en samtykkeerklæring.

Der blev givet en samtykkeerklæring i forbindelse med førtidspensionsansøgning i 2005 og den har fungeret så sent som hos rheumatolog (speciallægeerklæring) forår 2010.

Der er vedlagt ikke mindre end 4 sider lovhenvisninger (Retsikkerhedsloven, Forvaltningsloven, Persondataloven, Lov om patienters retsstilling).

Er det normal praksis?

Svar modtages med kyshånd :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 21:13   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg fik engang oplyst af sagsbehandler, at de der samtykkeerklæringer kun er gyldige i 1 år.

Prøv at se her, i højre side står der "samtykkeerklæring", prøv at rykke på det:

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...erklaering.htm

Forneden står der, at den er gyldig i 1 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 06-11-2010 kl. 21:23.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 21:24   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja de gælder kun et år
så hvis de skal søge nye oplysninger skal man skrive under på en samtykkeerklæring
men kan nu godt forstå du bliver mistroisk når det drejer sig om et jobcenter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 21:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det fremgår også af nederste linie her:

http://www.laesoe.dk/default.asp?PageID=490
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 22:57   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære MTVRV1 og Vovse!

Tusind tak for svar!

Mente også nok, at jeg på et eller andet tidspunkt her for nylig havde læst noget om gyldighed i et år, men det er da så pokkers til "elastiksamtykke", jeg underskev i 2005, da den senest blev anvendt i 2010 :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 23:52   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tjaa, den sagsbehandler havde vist glemt noget.

Hmmm, hvis nu den pågældende rheumatolog var sådan en "kommunens mand-en", som havde lavet godt og grundigt rod i en borgers sag, så kunne man måske fristes til at bruge det imod ham, at han har udleveret oplysninger til kommunen uden at der lå en gyldig samtykkeerklæring.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Der blev givet en samtykkeerklæring i forbindelse med førtidspensionsansøgning i 2005 og den har fungeret så sent som hos rheumatolog (speciallægeerklæring) forår 2010.

Bare en tanke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 00:11   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak ska' du ha, Vovse! Havde ikke tænkt den tanke endnu!

Det var lige det, han var (købt af kommunen til adskillige tusinde kroner for en lille time) og jeg er meget tæt på at beslutte at klage over ham - en ækel, uhæderlig karl, der oven i købet havde meget hårdhændede undersøgelsesmetoder og beskadigede mine knæ og min lænd yderligere!

Har aldrig oplevet noget lignende - har ellers været mange rheumatologundersøgelser igennem, så fra nu af sker intet i kommunalt regi uden bisidder! BASTA!

Elastiksamtykket er nogenlunde lige så langstrakt som min sag over 10 år og så'n cirka en 45 - 50 sagsbehandlere - men nu har jeg heldigvis haft Jer på K10 siden juni i år :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 01:06   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Se nu blev jeg nu meget nysse.

Har nemlig også været ved speciallæge.....( og siden døjet med smerter i ryggen )....han havde en del oplysninger på mig og sad med papir foran sig....hvilket jeg undrede mig over.

For jeg troede jo at han skulle undersøge en uden at kende til en.

Han sendte så svar på undersøgelsen til mig men også til sagsbehandler.

Har ikke skrevet under på noget siden år 2006......er det så helt forkert det både sagsbehandler og speciallæge har gjort...givet oplysninger om mig til hinanden ?
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 10:02   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej Jøsses

Som du kan se i Arbejdsevnemetode-bogen på side 94 :

Ofte kan det være gavnligt at sende et relevant sagsresumé
med angivelse af, hvilke spørgsmål den eksterne samarbejdspart skal tage stilling til.
Resuméet kan være bilagt udvalgte dokumenter fra sagen, som vurderes at være særlig relevante.
Det er samtidigt vigtigt at huske på reglerne for udveksling af oplysninger
med interne og eksterne samarbejdspartnere, jf. kapitel 10 om formkrav.

Det er nok derfor, han havde papirer på dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 11:13   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har kun skrevet under på samtykkeerklæring én gang- og det var til det første møde med sb. Min sag kørte i næsten 3 år - og der blev indhentet lægepapirer lige til det sidste.

Men kommunen har aldrig sendt mig til konsultation hos en speciallæge, der ikke kendte mig - og min sygdom. De prøvede én gang, men jeg sagde pænt nejtak med den begrundelse, at jeg selv havde valgt én, som jeg havde tillid til - og ønskede at blive fulgt op af. Det skrev min sagsbehandler i journalen - og det blev efterlevet i hele sagsbehandlingsperioden.

Ikke alle kommuner har tjek på det med ét-årige samtykkeerklæringer - og jeg heller ikke.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trolls og deres dagsorden anfo Politik og Samfund 7 01-07-2012 01:49
Skjult handicap KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2012 09:45
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension