K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2018, 13:38   #1
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Question Nedsættelse af tid

Hej,

Jeg er ikke godkendt til flexjob (forhåbentlig snart).

Mit spørgsmål er om man kan blive nedsat i tid, EFTER man er blevet godkendt til flexjob?

Et eksempel: Hvis jeg bliver godkendt til 15 timer ugentligt, men finder ud af det er for meget, kan det lade sig gøre at sætte det ned?

På forhånd tak.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 13:44   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Arbejdsprøvninger kan jo kun give et cirka billede.
Kan jo være at det går super godt i den virksomhed du har været i arbejdsprøvning (f.eks. 15 timer), men den virksomhed du finder job i, går det knapt så godt, så der kan du måske kun klare 12 timer.
De timer man visiteres til, er kun vejledende
Og ens helbred kan jo forringes, hvilket kan føre til, at man bliver nødt til at gå ned i tid
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 16:57   #3
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Super. Tusind tak for svar, så kan jeg være mere rolig.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 17:28   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

Glæder mig at det gav dig mere ro på
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 10:43   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Forud for etablering af et fleksjob, så plejer der at være en praktikperiode i virksomheden, netop for at vurdere hvad du kan i netop dette job.

Og skulle du så blive dårligere i fremtiden, så er det altid muligt, at justere, såfremt arbejdsgiver vil være med til det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 12:00   #6
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Mit dilemma er lidt at jeg pt. har et timetal hvor jeg er i praktik, og jeg ikke er klar over om det er noget jeg kan klare på længere sigt. Jeg har vist at jeg kan klare det over en periode på en 3 måneder, og derfor stiller kommunen spørgsmåltegn når jeg kommer nu og siger det kan jeg måske ikke alligevel.

Jeg har været på dagpenge/kontanthjælp i over 10 år, og jeg har virkelig ikke et behov for at min sag skal trækkes ud i yderligere 1-2 år hvis ikke mere, når det ligger i kortene at hvis jeg viser stabilitet nu, så kan min sag snart blive afsluttet.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 13:18   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Jeg har vist at jeg kan klare det over en periode på en 3 måneder, og derfor stiller kommunen spørgsmåltegn når jeg kommer nu og siger det kan jeg måske ikke alligevel.
Så skal praktikken vel forlænges for at der kan komme et retvisende resultat.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 14:12   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Mit dilemma er lidt at jeg pt. har et timetal hvor jeg er i praktik, og jeg ikke er klar over om det er noget jeg kan klare på længere sigt. Jeg har vist at jeg kan klare det over en periode på en 3 måneder, og derfor stiller kommunen spørgsmåltegn når jeg kommer nu og siger det kan jeg måske ikke alligevel.

Jeg har været på dagpenge/kontanthjælp i over 10 år, og jeg har virkelig ikke et behov for at min sag skal trækkes ud i yderligere 1-2 år hvis ikke mere, når det ligger i kortene at hvis jeg viser stabilitet nu, så kan min sag snart blive afsluttet.
Jeg havde netop i mit ressourceforløb (udover andre ting) to arbejdsprøvninger af ½ år hver. Netop for at også kunne overbevise mig selv om, at jeg kunne klare det over længere tid

Hvis du bliver visiteret til fleksjob ud fra den 3 mdr arbejdsprøvning, og det så viser sig at du efter 3 mdr i et evt fleksjob ikke kan klare samme antal timer, bør det bestemt være muligt at gå ned i tid
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 10:44   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Mit dilemma er lidt at jeg pt. har et timetal hvor jeg er i praktik, og jeg ikke er klar over om det er noget jeg kan klare på længere sigt. Jeg har vist at jeg kan klare det over en periode på en 3 måneder, og derfor stiller kommunen spørgsmåltegn når jeg kommer nu og siger det kan jeg måske ikke alligevel.
Som jeg forstår dig, så har kommunen vurderet din arbejdsevne, så er du kommet i tvivl om du kan klare det på længere sigt, og nu har du fortalt kommunen om din tvivl.

Og derudfra vil jeg anbefale dig, at holde den tvivl for dig selv.

Som jeg forstår det, så kommer du fra kontanthjælp, hvor du er underlagt en masse besværlige regler, bl.a. må du ikke have formue, og hvis du tjener lidt penge, så bliver du modregnet.

Se fleks som en vej væk fra kontanthjælp, og hold dit fokus dér.

Den dag du finder et fleksjob, så skal kommunen ind over, de skal bl.a. sørge for, at dine skånebehov bliver respekteret.
Oftest starter man med en praktikperiode, hvor du får den sædvanlige ydelse fra kommunen (så det er gratis for arb.giver), og den praktik er netop beregnet til, at finde ud af hvad du kan i netop dét job.

Og hvis du læser gamle tråde om fleks herinde på k10, så kan du se, at det jævnligt har været tråde med fleksjobbere, der er blevet dårligere og er nødt til, at gå ned i tid, eller finde et andet fleksjob.

Så tag det helt roligt, hold fokus på, at få bevilget fleksjob.

Hvis problemet er, at du mener du kan være berettiget til førtidspension, så skal du vide, at din arb.evne skal være nedsat til næsten ingenting, før du får førtidspension.

Og så skal du vide, at fleks er ca. halvvejen til fp. Fordi, at når du bliver bevilget fleks, så har kommunen erkendt, at din arbejdsevne er nedsat. og at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Så skal praktikken vel forlænges for at der kan komme et retvisende resultat.
Dette ville jeg ikke gøre, for så fastholdes du på kontanthjælp.

Igen, hold fokus på, at blive visiteret til fleks. Resten kommer senere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 11:37   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette ville jeg ikke gøre, for så fastholdes du på kontanthjælp.
På den korte bane er det måske rigtigt, men på den lange bane vil det være som at tisse i busserne for at holde varmen.

Man bliver nødt til at bide tænderne sammen og få en retvisende praktik, for at komme videre.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension