K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 17:28   #11
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
TV2 Fyn

Har lavet et indlæg på TV2 Fyn hjemmeside

http://www.tv2fyn.dk/article/219112et-er-en-haan--maa-alle-os-som-er-i-flexjob-eller-paa-sygedagpengene

Håber ikke de slettet det
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 17:47   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det undre mig faktisk lidt flere K10 bruger ikke kommer op ad stolen.
især når der bliver snakket en del om mistænkeliggørelse af syge.
men det er åbenbart ikke nok, at en person siger hun arbejder i 14 timer om dagen på FP.
ergo hvis man synes det er helt i orden, så kan jeg faktisk ikke forstå nogen synes det er mærkeligt at raske mennesker ser ned på dem med FP.


Det skal nok får nogen til at tænke på ydeligere stramning af sygedagpenge og hele pensionssystemet.

Har ikke mere og sige om den sag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-01-2010 kl. 18:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 18:21   #13
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det undre mig faktisk lidt flere K10 bruger ikke kommer op ad stolen.
Vi er skam helt oppe i det røde felt.!
Men personligt mente jeg ikke der var nogen grund til at jeg også skrev i deres debat, om at det var for dårligt det hun havde gang i.

En anden side er også at nu kan vi risikere at dem som skriger op om at vi bare vil snyde samfundet, nu får mere brænde til bålet pga. af dette stu.... kvindemenneske.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 19:10   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi ved jo intet om hendes personlige forhold... ikke nok til at fare op i det røde felt.

Er det kun een dag om ugen, hun kan magte det?

Får hun den laveste pension?

Hvor mange pauser holder hun i løbet af dagen?

Der kan være mange ting, vi ikke ved.

Det er også ulønnet... og kriteriet omkring pensioner er at blive VARIGT SELVFORSØRGENDE.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:26   #15
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Zuza hun siger selv at hun bruger alle sine vågnetimer og hun nævner det ikke med et ord at det kun er en dag.
Men tilgengæld siger hun at hun føler sig som en blæksprutte.
Hun er den dagligeleder.
Hun indgår i vagter og hun står for uddannelsen.

Der er noget som ikke helt rigtigt.

Men midt røde felt er også nemt at finde for tiden, har ondt som bare fanden
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:38   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg heller ikke forsvar på nogen måde.
Hun virker som et rigtig godt menneske, Men tror faktisk ikke helt hun selv har tænkt over det.


Det er også ulønnet... og kriteriet omkring pensioner er at blive VARIGT SELVFORSØRGENDE

du skal bare huske på den nye ordning og man gør det samme.
kommunen sender et brev og din pension er væk

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-01-2010 kl. 20:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 21:53   #17
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Den var aldrig gået på den nye ordning. Hvis hun kan holde til at arbejde på kontor i "alle sine vågne timer" så må vi da antage at hun en del arbejdsevne tilbage.

Nu har hun jo fået pension på den gamle ordning og der er jeg ikke helt klar over reglerne.

Da jeg selv arbejdede i systemet anmeldte jeg et ægtepar som sammen drev et forsamlingshus. De havde en omsætning på omkring 450.000 kr. og et overskud på ca. 80.000 kr.
Beskeden fra socialforvaltningen, var at sålænge de ikke var over 90.000 kr. så gjorde ikke noget.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:21   #18
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Det er en hån

Hvis man kan arbejde over 15 timer om ugen, i en eller anden form for arbejdsfunktion på arbejdsmarkedet, kan man ikke få førtidspension i dag

Derfor er det en hån, mod alle os som er i flexjob eller på sygedagpengene. Da hun meget hurtigt kommer over 15 timer pr. uge, med en arbejdsdag på ikke under 14 timer som hun selv siger i videoen på fyens.dk
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:23   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er RIGELIG med KONTROL fra kommunernes side i forvejen.

Der er jo også opfølgning på pensionsordninger, så det må man lade andre klare.

Den gamle ordning må man gerne arbejde meget mere end på den nye. På den laveste ydelse er restarbejdsevnen større.


Andy1975.... reglerne for førtidspension var MEGET anderledes FØR 2003.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 11:17   #20
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Tillykke Kirsten Yde

Hej

Jeg får sådan en ustyrlig trang til lige at rette fokus ind på denne vidunderlig dame;

Citat:

Kirsten Yde får prisen for sit enorme firvillige arbejde gennem en halv snes år, i første omgang med at etablere offerrådgivningen og derefter med at være leder og inspirator for et korps af frivillige rådgivere, der på skift døgnet rundt står klar til at hjælpe ofre for forbrydelser eller ulykker.



Alle - også Kirsten Yde - arbejder ulønnet, og udover at indgå i vagterne står Kirsten Yde for uddannelsen af nye rådgivere.

Det hedder i indstillingen af Kirsten Yde som Årets Fynbo, at hun med sit store kendskab til politi- og retssystemet, og ikke mindst hendes nærvær og menneskekundskab, har været en uvurderlig støtte for mange ofre.


Bidrage med frivilligt socialt arbejde

http://www.frivillighed.dk/Webnodes/...F8rtidspension


Det sker så sjældent at vi oplever historier i medierne af denne karaktèr. Hvorfor nu ikke bare nyde dette??? Tænk på hvor mange traumatiserede mennesker denne fantastiske dame hjælper videre i deres liv??? Pensionist eller ej, så har vi her med et menneske at gøre - der gør en forskel så det batter noget - husk lige det!!!! Perspektivet derudover er en stor besparrelse på de offentlige budgetter, der i forvejen er skrumpet ind til det uhyrlige. Havde det ikke været for Kirsten Yde - hvorledes ville det da se ud for de stakkels mennesker der var voldsramte???


Tillykke med din pris Kirsten Yde - den er dig vel ondt - og tak for indsatsen !!!

I min optik er et menneske lige så værdifuldt som det kan hjælpe andre.


Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så fik jeg årets Julegave eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-12-2012 20:50
Årets julegave Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 15-12-2010 11:18
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Årets sødpris bør gå til Hejdien kimmer Det er da strengt ! 13 04-09-2008 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension