K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 17:24   #41
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det var da ubetinget årets bedste nyhed!!!!

Katharina - du får lige en masse krammere sendt via cyperspace!

For selvom der ikke skal meget fantasi til at forestille sig, hvad kommunen kan finde ud af krumspring og forhalinger, før de vil indrømme, man ikke kan klare et fleksjob, er og bliver det en udvej, hvis man må opgive at søge førtidspensionen - på grund af kommunens andre krumspring
Så selvom det, sandsynligvis, ikke bliver en nem dør, er det ikke desto mindre en dør, som kan åbnes

Jeg har også... omend ikke godt nyt, så i alle fald 'sjovt' nyt:
Min nye sagsbehandler ringede igen i dag og meddelte at hun havde snakket med sin chef, og nu stopper mine sygedagpenge pludselig ikke på lørdag, men først den 2. marts
Vi kunne ikke få at vide hvorfor
Nå, men det giver mig da en måned mere, og vi slipper for nogle dage i hektisk kaos - hvilket vi er MEGET glade for

Forstå logikken, hvem der kan...
Tak for kram på cyberspace!

Jeg er glad for, du også ser mulighederne i din sag i beskæftigelsesministerens klare svar om at gå direkte fra sdp til fleksjob eller førtidspension!

Og jeg bliver bare rigtig glad over, dine sygedagpenge er forlængede til den 2. marts. Det er altså også nødvendigt for at indarbejde mye oplysninger fra psykiatrisk speciallæge i ressourceprofil - og for at finpudse og sende ressourceprofil til partsgøring hos dig op til beslutning om nyt tiltag i din sag - som er overgang til enten fleksjob eller førtidspension - lægefagligt og socialfagligt velbegrundet - med præcise citater af dine lægeerklæringers diagnoser og konklusioner.

Held og lykke i proces!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 16:45   #42
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Endnu en god nyhed!

Så kom min speciallægeerklæring!

Stor cadeaux til psykiater Claus Refshammer for at færdiggøre den og sende den før tid (i tilfælde af, jeg var nødt til at søge en paragraf 17 i dag). Og for at have udført en gennemarbejdet og velovervejet rapport
Jeg må sige, jeg var noget nervøs over kun at have fået en time hos ham, men han har gjort sit forberedelses- og efterarbejde rigtig godt, og meget samvittighedsfuldt

Speciallægeerklæringen fylder 8 sider, og i konklusionen står bla:

"Tassis tilstand/funktionstab vurderes at have i helt overvejende grad stationær karakter, hvor man alene må forvente begrænset udbytte af yderligere behandling.
Jeg vurderer ikke, at Tassi aktuelt vil være i stand til at indgå i arbejdsprøvning, hun vil i bedste fald kunne deltage i sociale/lystbetonede aktiviteter i et absolut trygt og forudsigeligt miljø, hvilket anbefales mhp at undgå yderligere isolation"

Dermed understøtter han rapporten fra neuropsykologen, der bla sagde at min tilstand er stationær og at der ikke kan peges på yderligere behandlingsmuligheder

Hvad siger I - nu kan kommunen da ikke finde på flere krumspring, hva? Kan det overhovedet formuleres tydeligere?

/Tassi
- en meget lettet kvinde
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 17:32   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Godt at du ser og får de gode nyheder

Jeg syntes som oftest at det har været en lettelse med de erklæringer der, sådan fornemmer jeg også at du har det ? Altså at der er en faglig person der "forstår" dig, det er rart.

Hvis jeg skal sige noget om udtalelsen du citere, så hænger jeg mig i at du "aktuelt" altså vel sikkert på nuværende tidspunkt ikke bør komme i arbejdsprøvning, men hvornår så eller aldrig ?

Og så skriver han, at det anbefales at du ikke isolerer dig. Jeg ved ikke om han hentyder til at du evt. skulle deltage i andet en arbejdsprøvning, fx. projekter af en art indenfor kommune regi !! Hvad hentydede han til under samtalen ? Gik han efter at du skal have en førtidspension eller hvordan ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 17:53   #44
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvis jeg skal sige noget om udtalelsen du citere, så hænger jeg mig i at du "aktuelt" altså vel sikkert på nuværende tidspunkt ikke bør komme i arbejdsprøvning, men hvornår så eller aldrig ?

Og så skriver han, at det anbefales at du ikke isolerer dig. Jeg ved ikke om han hentyder til at du evt. skulle deltage i andet en arbejdsprøvning, fx. projekter af en art indenfor kommune regi !! Hvad hentydede han til under samtalen ? Gik han efter at du skal have en førtidspension eller hvordan ??

EE
Jeg kan selvfølgelig også være lidt ærgerlig over at han bruger ordet 'aktuelt'. Men når man læser hele rapporten, er man ikke i tvivl om at at min tilstand ikke er blot 'aktuel' og at man kan forvente en bedring. Det skriver han jo også ved at kalde min situation, ikke blot stationær, men "helt i overvejende grad stationær".
Hvis kommunen vælger at tolke kreativt ud fra ordet 'aktuelt', vil det være en grov manipulation af konteksten (ja, ja, ved godt at det er set gjort før)

Han snakkede ikke om arbejdsprøvning, projekter ell.a. Han udtrykte dog at han syntes det ville være synd at parkere én i min alder på førtidspension. Hvortil jeg måtte sige, at det jo ikke nyttede noget, når jeg ikke engang er i stand til at klare en hverdag selv
Jeg læser det mere som at han anerkender at jeg er et menneske med problemer, som jeg ikke kan klare uden støtte. At jeg har en tendens til at isolere mig, og at det derfor anbefales at skaffe hjælp til at få mig ud af hjemmet (til sociale/lystbetonede aktiviteter i et trygt miljø)
Han anbefaler ydermere at jeg tilknyttes en kontaktperson
Så jeg læser det som en opfordring til kommunen til ikke bare at ignorere mig, men at hjælpe mig med de støtteforanstaltninger, der nu kan findes, så jeg kan komme ud af mit hjem. Hvilket jeg vil være meget taknemmelig for
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 18:06   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Fint hvis han forklarer sig omkring arbejdsprøvning og en evt. kontraincidering af samme. Kan du mon så stadig afklares og forlænges mod en §27 stk. 4 ? Det optimale burde dog være §27 stk. 6/7 førtidspension, men man ved jo ikke hvor din sagsbehandler / kommune var/er henne i det her ??

Man fatter jo slet ikke at din sagsbehandler ikke har overvejet at den psykiatriske speciallægeerklæring formodentlig ville være sammen faldende med sygedagpenge stoppet ? Dette blev det trods alt i min sag, men i din ser det ud til at man ser bort herfra ?

Mht. til at komme ud og være social så ved jeg ikke hvor meget du kan forvente fra din kommune af, men der er jo ikke andet end at gå dem på klingen hvis du har mod på det ??!! Det er nemlig vigtigt at såfremt at du går efter en pension, så må du ikke som sådan være af den "isolerende art", men det er jo svært, specielt når man i den grad bliver punket fra alle sider.

Og hvad nu ? I har jo sendt klagen, hvad siger din sagsbehandler til erklæringen, har du hørt fra hende. ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 18:43   #46
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Fint hvis han forklarer sig omkring arbejdsprøvning og en evt. kontraincidering af samme. Kan du mon så stadig afklares og forlænges mod en §27 stk. 4 ? Det optimale burde dog være §27 stk. 6/7 førtidspension, men man ved jo ikke hvor din sagsbehandler / kommune var/er henne i det her ??

Man fatter jo slet ikke at din sagsbehandler ikke har overvejet at den psykiatriske speciallægeerklæring formodentlig ville være sammen faldende med sygedagpenge stoppet ? Dette blev det trods alt i min sag, men i din ser det ud til at man ser bort herfra ?

Mht. til at komme ud og være social så ved jeg ikke hvor meget du kan forvente fra din kommune af, men der er jo ikke andet end at gå dem på klingen hvis du har mod på det ??!! Det er nemlig vigtigt at såfremt at du går efter en pension, så må du ikke som sådan være af den "isolerende art", men det er jo svært, specielt når man i den grad bliver punket fra alle sider.

Og hvad nu ? I har jo sendt klagen, hvad siger din sagsbehandler til erklæringen, har du hørt fra hende. ?

EE
Jeg skrev i en tråd længere oppe at sagsbehandler havde ringet og meddelt at mine sygedagpenge først stopper den 2. marts - af uvist hvilken grund. De er så sjååve derinde på kommunen
Så vi har ikke indsendt brevet alligevel. Istedet vil vi bede om et møde med den nye sagsbehandler asap så hun kan møde mig face to face, og så vi kan få en fornemmelse at, hvad hun er for en, og hvad hun har tænkt sig at foretage sig nu. Først derefter vil vi tage stilling til klagebrevet - som med lidt held forhåbentlig ikke bliver nødvendigt. Men vi må se...

Mht til speciallægeerklæringen: Meningen var jo at de skulle have speciallægeerklæringen i hænde før sgpstop, så en fp sag kunne opstartes før sgpudløb. Men så valgte man at give mig en ny sagsbehandler....
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 20:26   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hold da K. De sætter godt nok folks liv på en skæppe, det er da fuldstændigt ude i hampen at drive gæk med folks liv på dem måde. Først får I et stop og så at vide at de først er den 2 marts eller hvad ??? Man burde kræve erstatning, kan s.. godt forstå at folk bliver trætte af systemet.

Tassi, en ny sagsbehandler tager du bare med et gran salt, det er meget normalt, jeg har haft omkring 5 på 2 år, med en pause på 3 mdr. hvor der ingen var, så bare kør på til du har en og hold dem i ørerne såvidt du kan.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 22:18   #48
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har også... omend ikke godt nyt, så i alle fald 'sjovt' nyt:
Min nye sagsbehandler ringede igen i dag og meddelte at hun havde snakket med sin chef, og nu stopper mine sygedagpenge pludselig ikke på lørdag, men først den 2. marts
Vi kunne ikke få at vide hvorfor
Nå, men det giver mig da en måned mere, og vi slipper for nogle dage i hektisk kaos - hvilket vi er MEGET glade for

Forstå logikken, hvem der kan...
Nu kan jeg ikke huske, hvornår dine SDP oprindeligt var sat til at stoppe - men du/I vil se mange "sjove" og for jer umiddelbart uforklarlige tiltag fra myndighedens side.

Når man ikke kan få at vide, hvorfor "beslutninger" "pludselig" ændre sig i et sagsforløb, så er den mest sandsynlige og klassiske forklaring, at der slet ikke er noget, der har ændret sig ...

Borgeren er blot blevet præsenteret for en omgang luft-steg og vind-frikadeller uden forankring i andet end sagsbehandlerens skjulte agenda: at minimere udgiften på borgeren.

Sagsbehandleren har derfor blot stukket borgeren "en plade" for at stress borgeren til at gøre noget for borgeren uhensigtsmæssigt - i dit konkrete tilfælde fx at søge en §17 på det foreliggende grundlag - hvilket de formodentlig ville have kunnet ekspederet på under en månede med afslag og så var du havnet i det "sorte hul" 8-(

Godt for "fælleskassen" men skidt for dig.


Jeg udtaler mig i kontekst med en vis insigt i forvaltningsarbejde på forskellige niveauer, der også strækker sig ud og op over sagsbehandlerens område.

Og i den verden er "ting" ikke nødvendigvis altid hvad de ser ud til at være ...


Bemærkning: Som autist kan det være endda meget vanskelig at navigere i en verden, der ikke nødvendigvis er det, som den giver sig ud for at være.

Autister har bla. brug for en meget konkret, faktuel og oprigtig verden uden skjulte agendaer, fordi autisten netop har svært ved at opfatte eller forholde sig til "alt det imellem linierne".

Og NT-verdenen er netop fuld af "bagholdsangreb" som autister kan være fuldstændig uforberedt på - indtil de får lært lektien og med deres (ofte glimrende) fornuft tager de rette modforanstaltninger.

I forlængelse heraf: hvis ikke autismen er opstået spontant, men er en del af en genetisk disposition, så er det en god idé som familie, med afsæt i ren fornuft og empiri, som minimum at gøre et forsøg på ikke bliver trukket rundt i manegen af rå NT-manipulation ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 22:55   #49
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg skrev i en tråd længere oppe at sagsbehandler havde ringet og meddelt at mine sygedagpenge først stopper den 2. marts - af uvist hvilken grund. De er så sjååve derinde på kommunen
For dem er det ikke bare "sjov", men en del af en strategi ...

Jammen "jeg kender de lus på deres gang" ... og er de særlig emsige læser de formodentlig også med her på K10 ...


Citat:
Så vi har ikke indsendt brevet alligevel. Istedet vil vi bede om et møde med den nye sagsbehandler asap så hun kan møde mig face to face, og så vi kan få en fornemmelse at, hvad hun er for en, og hvad hun har tænkt sig at foretage sig nu. Først derefter vil vi tage stilling til klagebrevet - som med lidt held forhåbentlig ikke bliver nødvendigt. Men vi må se...
Overvej om din/jeres klager bidrager til, at du kommer frem til en for dig fornuftig afslutning på din sag - hvis ikke så brug ressourcerne til andet, der fremmer din sag.


Citat:
Mht til speciallægeerklæringen: Meningen var jo at de skulle have speciallægeerklæringen i hænde før sgpstop, så en fp sag kunne opstartes før sgpudløb. Men så valgte man at give mig en ny sagsbehandler....
Hav is i maven og lad være med at lade jer følelsesmæssig indrulle i og slide op af al det (mere eller mindre ligegyldige) "crap", som I med nærmest forudsigelighed vil møde.

Skær de overordnede linier og lad resten ligge ...


Det næste I skal forberede jer på, er "lægekonsulentens" (evt. "kreativ") omgang med den seneste speciallægeerklæring ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 23:13   #50
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Timeguest

Du har fuldstændig ret i din beskrivels af, hvor svært det er at navigere rundt i NT'ernes manipulatoriske verden, når jeg kun kan forstå det konkrete foran mig.
Men også derfor er jeg meget taknemmelig for jer herinde på K10 - og i særdeleshed dig - for jeg har godt nok fået mange gode råd, der har hjulpet mig helt enormt

Enteneller

Problemet var jo bare at de valgte at give mig ny sagsbehandler en uge før mine sygedagpenge skulle stoppe og min sag skulle klargøres til pensionsnævnet. Jeg kunne lige se det hele skride for mig, og mig der røg i frit fald ud i intetheden

Men jeg har fundet mine fødder igen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension