K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 19:47   #91
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kære Lotte68

Ja det kan jeg godt forstå, at du bad om en kompetent sagsbehandler.

Husk endelig til det møde på onsdag, at du har søgt på FORELIGGENDE GRUNDLAG, og at hun ikke skal indhente noget som helst mere.... Og sig, at hun har 3 mdr. til at gøre det... Og hvis hun bliver ved med at påstå, at ansøgning om førtidspension på foreliggende grundlag skal udfyldes i et formular, så bed hende om at finde lovgivningen på det..... Og evt. få en 1 eller 2 andre sagsbehandlere til at komme og bekræfte det, hun påstår...

Noget andet er, hvis hun alligevel gerne vil have, at du udfylder den her formular, så få skrift på, at du har søgt fra den dato, du afleverede ansøgningen....

Derefter så søg aktindsigt i din sag og se, hvad der er skrevet i journalen osv... Der bør gerne stå i journalen, hvor du har søgt. Det burde være en pligt, at de skriver det i journalen........

Ellers skriv til centerlederen om hendes måde at behandle dig på. Lederen har ansvar for at medarbejderne opfører sig ordentligt og ikke fnise eller noget som bagtanker... grrr...

Håber det vil gå fremad i din sag !
Tak
Jeg vil absolut forholde mig til det du har skrevet der.
Og også god ide´med at hente flere sagsbehandlere for at bekræfte det hun siger, specielt da jeg jo kan nævne navnet på hende der siger noget andet, og bede om at hun lige dukker op.
Ja netop det med datoen, jeg tror nemlig hun vil vinde mere tid, enten fordi Centerlederen har haft fat i hende i dag, eller fordi hun selv har læst den mail jeg sendte ham.
Så hvis hun kan slippe afsted med at rykke min begæring, så har hun vundet 9 dage mere til at få fingeren ud, og tror faktisk det er hvad hun prøver. Man kan dog aldrig være sikker, det kan være der står noget med småt noget lusket i den formular, jeg skal nok sørge for at være på vagt...

Skal nok melde tilbage efter mødet onsadg hvordan det hele gik...

Hvis det fortsat ser håbløst ud efter mødet, så eftersender jeg en kopi af mailen til Centerchefen videre til Beskæftigelsesministeren.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 20:51   #92
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan jo evt stoppe formularen i lommen og sige at du lige tager den med til en advokat, stop den i lommen (og lyn den) INDEN du siger advokat, og giv ikke SB formularen tilbage lige meget hvad, og begynder SB at tage den selv så råb meget meget højt VAAAGT OVERFALD!
Så skal du bare se en SB der bliver slemt forskrækket, og som sikkert ikke tør forsøge at få den fra dig. For det mås hun bestemt ikke (lige som du ikke går og røre ved hende) og du er i din gode ret til at betrakte det som et overfald på din person, nøjagtigt som SB ville gøre det hvis det var omvendt
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 20:56   #93
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du kan jo evt stoppe formularen i lommen og sige at du lige tager den med til en advokat, stop den i lommen (og lyn den) INDEN du siger advokat, og giv ikke SB formularen tilbage lige meget hvad, og begynder SB at tage den selv så råb meget meget højt VAAAGT OVERFALD!
Så skal du bare se en SB der bliver slemt forskrækket, og som sikkert ikke tør forsøge at få den fra dig. For det mås hun bestemt ikke (lige som du ikke går og røre ved hende) og du er i din gode ret til at betrakte det som et overfald på din person, nøjagtigt som SB ville gøre det hvis det var omvendt
Det var en god idé hahaha. hehe jeg kunne ikke lade være med at grine...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:19   #94
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du kan jo evt stoppe formularen i lommen og sige at du lige tager den med til en advokat, stop den i lommen (og lyn den) INDEN du siger advokat, og giv ikke SB formularen tilbage lige meget hvad, og begynder SB at tage den selv så råb meget meget højt VAAAGT OVERFALD!
Så skal du bare se en SB der bliver slemt forskrækket, og som sikkert ikke tør forsøge at få den fra dig. For det mås hun bestemt ikke (lige som du ikke går og røre ved hende) og du er i din gode ret til at betrakte det som et overfald på din person, nøjagtigt som SB ville gøre det hvis det var omvendt
Hehe, ja jeg trækker også på smilebåndet. Du har helt ret, jeg skal selvfølgelig snuppe den formular og ned i lommen før jeg siger advokat.
Kan lige se hende sidde der og gå helt i panik, tror faktisk hun er så bange for at miste sit job nu, så hun muligvis sidder hjemme nu og hekser noget sammen på en hjemmelavet formular der har til hensigt at skade min sag hvis jeg underskrev den.
Er nu lidt spændt på hvad hun egentlig har gang i, men er også bare drøn træt nu...
Og ja god idé, jeg skal nok råbe højt hvis hun forsøger at tage formularen fra mig.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:34   #95
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Karo :
Citat:
Lotte68, der er love for hvordan man søge pension på foreliggende. Man skal skrive under på et bestemt formular.
Hvis du har bare skrevet en begæring, så ja, din sagsbehandler har ret, at den er ugyldig. Desværre.
Som de andre allerede HAR skrevet, er det noget sludder !
Og også dette :
Citat:
Hvis du tænker dig rigtig om Lotte, så kan du der godt forstår, at du skal først give jobcenter/din sagsbehandler lov til at indhente alt foreliggende dokumentation.
Det har du ved ikke skrevet noget om i din begæring ved?

At søge en §17 på det foreliggende grundlag, betyder jo netop, at der skal tages stilling på de aktuelle papirer !
Citat:
SKYND DIG og FÅ DET GJØRT! Fordi den gyldige dato, er den dag sagsbehandler skrive under dvs. modtage din ansøgning.

NIX !!

Det er den dato, man afleverer sin anmodning, der tæller !

Derfra har kommunen så 3 måneder til at afgøre,
om de vil bevillige pensionen, eller give afslag.

Undskyld, men var altså nødt til at blande mig, når der er SÅ mange fejlagtige oplysninger i det, karo har skrevet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:35   #96
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sp020.pdf
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:37   #97
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis i læser Karo's indlæg i denne tråd, så vil i se, at det ikke er første gang han er på glatis: http://www.k10.dk/showthread.php?t=14565&page=8

D. 7/10 lovede han mig svar "i morgen", svaret er ikke kommet endnu.

Selvfølgelig skal man ikke udfylde en formular for at søge fp i henhold til §17.

Og hvad er det her for en gang vrøvl:
Skrevet af Karo:
"Hvis du tænker dig rigtig om Lotte, så kan du der godt forstår, at du skal først give jobcenter/din sagsbehandler lov til at indhente alt foreliggende dokumentation.
Det har du ved ikke skrevet noget om i din begæring ved?"


Der er sg'i da ingen der skal have lov til, at indhente foreliggende dokumentation.
Foreliggende dokumentationsgrundlag er jo netop det, der ligger i sagen på ansøgningstidspunktet.
Det er jo det vi anbefaler brugerne at tjekke med en begæring om aktindsigt.

Du må meget have mig undskyldt Karo, men jeg bliver dælme gal, når du gang på gang kommer med fejlagtige oplysninger til brugerne på K10, som ofte er afhængige af den rådgivning de får herinde.

Hvis man selv vil søge en pension er det nok at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag (hvis det er det man ønsker).

M.v.h. Navn og Cpr.nr
."

Længere behøver den ikke at være.

Skrev samtidig med Florken
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-11-2010 kl. 21:40.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:40   #98
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ovenstående link, er når der søges efter §18 !

Eller når en førtidspensionist oplever ændringer i sine forhold !
Citat:
Efter retssikkerhedslovens § 11, stk. 2, har De pligt til straks at underrette pensionskontoret om enhver forandring i personlige, økonomiske og helbredsmæssige forhold, som kan have indfl ydelse på Deres førtidspension.
Forkerte eller manglende oplysninger kan medføre tilbagebetaling, jf. pensionslovens § 42 eller førtidspensionslovens §42.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:41   #99
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Vi kan ikke være mere enige Vovse !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:41   #100
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Den du har fundet er en samtykke til at indhente oplysninger og videregive dem.

Lotte68 har søgt om førtidspension på foreliggende grundlag.... Der skal ikke indhentes nye oplysninger eller noget, når man søger på foreliggende grundlag...

Kommunen har allerede, de oplysninger som de har i hendes sag.... Og det er de akter, som de skal afgøre sagen efter.... Det håber jeg, du forstår.

Tilføjelse:
Hmmmm nu hvor jeg ser nærmere på den, så er det vist muligt, at der er tale om videregivelse af sagen til socialcentret. - Men det er ikke en ansøgning.
Nu må vi se, hvad det er for en formular, den sagsbehandler snakkede om. Iøvrigt kunne hun da nøjes med at få samtykke mundtligt over tlf.... Og skrive at der er givet mundtligt samtykke i journalen... Andet besvær behøver det ikke være - altså...

Sidst redigeret af curls; 29-11-2010 kl. 21:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension