K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2012, 01:18   #11
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Som alm boger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes, så jeg tror ikke det er et problem for pensionister.
Hehe, den melding vil jeg også gerne ha' uddybet.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 06:27   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de penge man tjener som frivillig træner, skal ikke beskattes med mindre du kommer over et beløb, som jeg menner ligger på 36t årligt.

kender en der er træner i flerer klubber og han kommer op på de 30t uden problemér, hen er revisor, så kender reglerne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 10:56   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, hvad så hvis man er ufrivillig træner... -skal indtægten så beskattes ifølge Dansk lovgivning ???

Kender iøvrigt også en revisor, men han springer altid frokosten over

Ps. Det er jo ikke ALT der er skattefrit, selvom man bor i vestjylland


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 11:53   #14
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Hejsada

Det er ikke træner, det er dommer :-)

For at uddybe, så er det dressur dommer inden for hestesport.. Skal sidde på min numse og slynge nogle tal ud, så det kommer ikke til at ændre på min tilværelse osv...

Men jeg er bare i tvivl, når nu jeg på kurset er blevet fortalt at de penge man får som dommer, de går ind under skattefrit vederlag, idet at dommer arbejde tæller som frivilligt arbejde..

så er jeg bare i tvivl om hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig osv...


Men måske jeg skulle ringe til SKAT for at være bom sikker??
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 13:32   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej sandie86

Først; -vær sød og skrive ,,,førtidspension,,,(eller bare FT) -hvis det er det der menes med: pension

Og du har ret, der er en "dommerregel" om kr. 200,- skattefrit pr. kamp(max. 400,- pr. dag).


Det hele kan læses i denne pjece fra SKAT: http://rove.dif-sitecore.dif.dk/asp/....asp?pdfid=888


Ps. Alle disse "forordninger" er jo altid lavet for "normale" personer, så hvordan ens kommune betragter personer på overførselsindkomst som målgruppe til disse godtgørelser er jo nok forskellige
Men det er ihvertfald MEGET vigtigt, at have kendskab til kommunens holdning, hvis man ikke senere vil havne i kødgryden
Og, der er - i pjecen - jo også rigtig mange andre gode tilbud i ,,,godtgørelser i forbindelse med frivilligt arbejde,,,



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 03-10-2012 kl. 13:37. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 14:23   #16
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
som fleksjobber må du gerne tjene penge som frivillig sport træner dog max. nogle få timer om ugen.

Tjener selv 3500kr årligt uden det trækkes i ledighedsydelsen, som alm boger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes, så jeg tror ikke det er et problem for pensionister.
Findes der et link til dette ?

som alm boger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes, så jeg tror ikke det er et problem for pensionister.[/QUOTE]
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 21:49   #17
EnClair
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 18
Styrke: 12
EnClair er ny på vejen
Skat

Jeg tror der er lidt forvirring om begreberne.

Alle kan tjene op til kr. 42.900,- uden at skulle betale andet end arbejdsmarkedsbidrag på 8%. For børn er det kr. 32.200,-.

Vedr. frivilligt foreningsarbejde, er det tidligere omtalt at man få kr. 400 pr. dag samt kørepenge som dommer uden at skulle betale skat.

Når der omtales trænere, der får kr. 35.000 om året, er det fordi de ofte får en del kørepenge, der er skattefri. Derudover kan de få godtgørelse for udgifter til telefon, møder, tøjvask mv. Det kan man dog kun, hvis man er frivillig. Det er altså ikke muligt at få kr. 10.000 for at træne et fodboldhold, uden at skulle betale skat, men man kan godt få det samme beløb i skattefri kørselsgodtgørelse (hvis man altså rent faktisk kører tilstrækkeligt mange kilometer).
EnClair er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 11:57   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg får selv 3500t kr om året for at træne mini putterne 1 time om ugen, det er 100% skattefri, har fået det i mange år det er ca 130-140 kr i timen, så det er helt godt, de penge er skattefri fordi de kommer af en forening af frivillige bidrag ( byens gymastik) du må have alle de træner job du vil men kommer du over de 30 eller os er det 36 skal du betale skat.

Har kikket på skat i dag under frivilligt forenings arbejde men kan ikke finde højste beløb grænse ( der er over 17 sider)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 12:47   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af EnClair Se meddelelser
Jeg tror der er lidt forvirring om begreberne.

Alle kan tjene op til kr. 42.900,- uden at skulle betale andet end arbejdsmarkedsbidrag på 8%. For børn er det kr. 32.200,-.

Vedr. frivilligt foreningsarbejde, er det tidligere omtalt at man få kr. 400 pr. dag samt kørepenge som dommer uden at skulle betale skat.

Når der omtales trænere, der får kr. 35.000 om året, er det fordi de ofte får en del kørepenge, der er skattefri. Derudover kan de få godtgørelse for udgifter til telefon, møder, tøjvask mv. Det kan man dog kun, hvis man er frivillig. Det er altså ikke muligt at få kr. 10.000 for at træne et fodboldhold, uden at skulle betale skat, men man kan godt få det samme beløb i skattefri kørselsgodtgørelse (hvis man altså rent faktisk kører tilstrækkeligt mange kilometer).


Begrebsforvirring -ja, mon ikke... -for nu var det jo IKKE ens personfradrag der var omdrejningspunktet -men derimod; løn/godtgørelse ved "frivilligt arbejde"

Og de skattefri kørepenge, tøjvask, tlf. penge osv. osv. -er jo noget helt andet...

I øvrigt er der linket til SKAT pjece om emnet længere oppe


.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg får selv 3500t kr om året for at træne mini putterne 1 time om ugen, det er 100% skattefri, har fået det i mange år det er ca 130-140 kr i timen, så det er helt godt, de penge er skattefri fordi de kommer af en forening af frivillige bidrag ( byens gymastik) du må have alle de træner job du vil men kommer du over de 30 eller os er det 36 skal du betale skat.

Har kikket på skat i dag under frivilligt forenings arbejde men kan ikke finde højste beløb grænse ( der er over 17 sider)

Hej jjsonn

Hvis du kigget på linket til SKAT's brochure længere oppe kan du læse, at de bruger begreberne; lønnede trænere og ulønnede trænere

Skattebetalingen for lønnede trænere, instruktører og spillere, er:

Max. 1.500,- = B-indkomst

Over 1.500,- = A-indkomst


Skattebetalingen for ulønnede trænere, er selvfølgelig IKKE relevant

Dommere kan - som tidligere nævnt - få en skattefri udbetaling på 200,- pr. kamp, max 400,- pr. dag !!!!!!!! -dog er der en max. grænse på 1.500,- pr. forening

Dvs. at skal man aflønnes skattefrit med kr. 7.500,- som dommer, skal det være 5 foreninger der hver betaler 1.500,-

Ps. Smider lige linket igen: http://rove.dif-sitecore.dif.dk/asp/....asp?pdfid=888



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 21:32   #20
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man kan ikke slette det helt, men kun gøre som du der har gjort

Tak for svar
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension