K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2008, 09:56   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Exclamation Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen)

For at gøre en lang historie kort, så kom jeg til skade ude på mit arbejde d. 8 Nov 07.
Jeg blev slynget ud af en bil, og røg med 30km i timen ned i astfalten med halebenet først, og har siden hen gået sygemeldt, med skiftende besøg hos forskellige læger osv.

Jeg er lige flyttet fra Guldborgsund kommune til Lollalands kommune, og da der var gået koks i mine sygedagpenge (Har stadig ikke fået min månedspenge) ringede jeg til sagsbehandleren på lollands kommune.

Hun sagde til mig, at hun syntes ikke jeg skulle fortsætte på sygedagpenge, jeg skulle da ud i arbejde, hvor jeg måtte stoppe hende, og fortælle hende, at det er jeg slet ikke parat til, da jeg stadig dybest set er multihandicappet og er igang med behandling på Parkens privathospital.
Den 26 fik jeg en blokade (den virkede ikke, tværtimod, det gjorde det hele meget værre) Hun (min sagsbehandler) sagde så at jeg skulle ringe ind og få en nyere tid, på at komme tilbage, end den jeg allede har fået, da sagen skulle blive lidt tjep tjep, for jeg havde altså et problem med tiden, for til November ville jeg altså ryge på kontanthjælp, så hvis jeg havde været hende, ville jeg se at komme igang.
Hun mener at jeg skal finde en kur, blive opereret (hvad det nu end kræver) genoptræne, blive rask og finde mig et job inden November måned, ellers ville det blive surt for mig. Hun gav mig mildest talt et ultimatum om at løbe om kap med tiden.

Jeg har været syg siden November måned 07, og blev fyret den 10 marts 08 fra mit arbejde, og kom på sygedagpenge fra 1 April 08.
Jeg sagde så til hende, at det var selvfølgelig ikke min hensigt, men jeg vidste da at man kunne få forlænget sin sygedapenge periode, hvor hun sagde at det skulle jeg ikke regne med, det skete kun i meget sjældne tilfælde, og førtidspension, kunne der slet ikke blive tale om!. (uden jeg havde nævnt det)

Her har jeg så brug for jeres hjælp, hvad skal jeg sige? Og gøre? Jeg er mundlam, jeg brød simpelthen sammen da jeg lagde røret på, jeg har aldrig nogensinde i mit liv fået en så stor verbal en røvfuld, jeg har mildest talt lyst til bare for at komme væk fra hende, flytte igen .. men det kan jeg ikke.

Ps. Jeg måtte ringe til Parken, på hendes opfordring og bede om en tidligere tid (en tidligere end lægen havde anbefalet) - da jeg ikke ser nogen anden udvej

På forhånd mange tak for hjælpen.

Knus Gigi.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 10:07   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Gigipi

Du får lige et stort

Har du ikke en fagforening, der evt kan hjælpe dig.

Håber det bedste for dig

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 10:09   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jo det har jeg, (3F) men kan de hjælpe mig i den her sag?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 10:50   #4
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Gigipi,

Jeg har indtrykket af at 3F gør meget for sine medlemmer.
De har vist også socialrådgivere ansat i 3F, og hjælper deres medlemmer
ret meget - så vidt jeg ved..

Det er allerede mere end hvad andre fagforeninger har - gør..

Så hvis jeg var dig, vil jeg skynde mig at få fagforening 3F hurtigst muligt på banen i din sag og inden ophør - ifølgde kommunen - af dine sygedagpenge.

Mh
afrodite

Sidst redigeret af afrodite; 09-09-2008 kl. 10:52.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 12:53   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Okay, jeg vil prøve og kontakte min sagsbehandler i min fagforening, og rygtet taler helt sandt! De gør MEGET for deres medlemmer.

Jeg skal lige være sikker, hvor meget er det man kan få forlænget sine sygedagpenge?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 12:54   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Afsted til fagforeningen. De kan hjælpe, men du skal altså selv gøre opmærksom på dit problem.
Jeg har fået god hjælp af fagforeningen. Bare det, at der altid deltager en person fra fagforeningen til alle møder med komunen, har haft en rigtig god effekt på sagsbehandlerne.
De kan altså ikke bare sidde der og nærmest erklære folk raske og forlange behandliger her og nu.
Jeg fik mine sygedagpenge forlænget med et ½ år, og det har vist sig at være meget givtig.
Jeg troede også at det bare gik af sig selv, og at de overholdt regler og love, men tak skal du ha'.
Husk at få alt på skrift og gem alle de papirer du får diverse steder angående din sag.
Du kan let risikere at der bliver skiftet sagsbehandler midt i det hele, og så har den nye ikke/aldrig hørt det den som den forrige har sagt.
Papirer bliver let væk for sagsbehandlerer. Ja hele sager kan blive væk.
Det er hårdt, men du er altså nød til at holde på din ret. Er du syg, så kan sagsbehandleren ikke bare sige at du skal begynde at arbejde.
Sæt din fagforening ind i sagen og gør dem klart, at du har stærkt brug for deres hjælp NU.

Håber du finder kræfter til at kæmpe.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 13:44   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg oplevede noget lignende, men da var jeg på revalideringsydelse - og røg på kontanthjælp, da jeg flyttede til en anden kommune....

God idé som de andre siger, at du kan henvende dig til fagforeningen...

Mit foreslag er, at du også kan ringe til din tidligere sagsbehandler i din tidligere kommune og forklare dem situationen, for jeg mener, det bør være dem, som skal bringe sådan en information videre, at du skal have sygedagpenge...

Håber du får løst problemet...


Edit ad Web
Ang dobbeltindlæg...
Det er jo hvad der sker curls...så det er ikke noget at undskylde for..

Sidst redigeret af curls; 09-09-2008 kl. 13:45. Årsag: sorry ... troede ikke det lykkedes første gang.. webmaster: Undskyld...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 14:09   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hejsa igen ..

Så har jeg fået fat i min sagsbehandler hos min fagforening.
Og hun vil straks kontakte sagsbehandleren hos Lollands kommune.
Hun siger at for det første må hun slet ikke tilbageholde min sygedagpenge, uden beviser på at jeg er blevet rask, og slet ikke uden en varsel (Jeg ringede jo i første omgang fordi jeg slet ikke har fået udbetalt mine sygedagpenge i den her måned, hvor hun sagde til mig, at hun slet ikke var sikker på at jeg skulle ha' nogle).

Hun nævnte også et evt. møde, fordi at det ikke kunne være rigtigt at jeg skulle behandles på denne måde, og hun (sagsbehandleren på kommunen) måtte slet ikke sidde og sige at jeg skal på kontanthjælp til November, når jeg for det første er medlem af A-kasse, så jeg er berettiget til dagpenge, og for det andet har, erklæringer fra arbejdsmedicinsk institut, et smertecenter( nu i nævner forsvundne sager, så havde hun sjovt nok ikke den, hvor der står ALT om hvad de har lavet af test på mig, som er MEGET vigtigt), samt erklæringer fra min egen læge, og en ortopædkirugisk læge, som beviser på nåleøje at jeg slet slet ikke er istand til at genoptage arbejde foreløbigt.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 17:47   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvor er det bare godt at høre... pyyy haa...
Det er bare dejligt at din fagforening går ind og hjælper dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 20:39   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ja, det er skønt, men er dog stadig lidt skeptisk, da min sagsbehandler fra kommunen ikke virkede til at man hverken kunne hugge eller stikke i hende.
Jeg håber jeg kan få forlængelse, da jeg på ingen måde er færdigudredt af lægerne.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!! vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2011 12:54
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp!!! msmv Spørgsmål ang fleksjob 13 24-08-2009 14:26
Jeg har virkelig brug for støtte... sara Alt det andet 33 22-06-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension