K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2008, 01:35   #1
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel??

Hej alle sammen,

Tak for det gode forum K10. Og for alle jer dejlige mennesker, som bidrager hver eneste dag med indlæg, råd og vejledning her på siden.

Jeg har fulgt med, på sidelinjen, i forskellige tråde fra tid til anden nu i over et års tid og kunne ikke være foruden K10 i forbindelse med min sag ved Københavns Kommune. Jeg har også brugt jeres gode skrivelse vedr. aktindsigt.

Det er dog første gang jeg skriver ind og beder om råd her inde i det gode forum.

Kort kan jeg fortælle, at jeg efter en alvorlig trafik ulykke for 5 år siden, og efter flere kortvarige forsøg på at komme tilbage på arbejde, var sygemeldt indtil jeg blev fyret efter 120 sygedage.

Jeg fik sygedagpenge i 52 uger og kom i et revalideringsforløb. Men jeg kunne helbredsmæssigt ikke holde til det. Og måtte desværre stoppe med revalideringen.

Så blev jeg syltet i 9 måneder inden jeg blev indkaldt til samtale hos kommunen efter utallige rykkere for møde.

Da jeg endelig kom til møde, fik jeg at vide at jeg ikke kunne modtage sygedagpenge yderligere. Jeg var dog stadig uafklaret på dette tidspunkt.

Jeg overgik til kontanthjælp.

Før jeg overgik til kontanthjælp var der ingen vejledning fra sagsbehandlerens side - hverken mundtligt eller skriftligt vedr. klage/ankemuligheder for stop af sygedagpenge.

Vil lige tilføje, at jeg er medlem af en fagforening, men de har rent ud sagt ikke været særlig behjælpelige .Og det er en af de store fagforeninger…

Jeg kom i arbejdsprøvning. Trods stor motivation. Var mine smerter så uudholdelige, at jeg måtte lægge mig ned under arbejdsprøvningen det meste af tiden. Udtalelse fra arbejdsprøvningen var min erhvervsevne var ubetydelig og jeg ikke kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet heller ikke på støttede vilkår.

Så gik der yderligere 5 måneder hvor min sag blev syltet.Der skete ingenting fra kommunens side af. Og igen i 5 måneder uden nogen som helst tiltag.

Min ressourceprofil havde ikke været opdateret i 4 år. Først i år har jobcentret opdateret ressourceprofilen uden min medvirken.

I hele perioden igennem de sidste 5 år har jeg været til forskellige læge/speciallægeundersøgelser.

Siden 2003 er der stødt andre alvorlige fysiske sygdomme til.

Endelig i januar skete der noget. Jeg blev indkaldt til samtale – jeg havde bisidder med og fik at vide at kommunen havde indhentet
alle lægelige oplysninger til brug for i min sag samt kommunens lægekonsulenter alle udtalelser var samstemmende, kort fortalt,
at min erhvervsevne var ophørt.

Sagsbehandleren fortalte, at min sag var oplagt og jeg ville blive indstillet
til førtidspension. Og min sag ville komme på visitationsmøde.
Og hun fortalte om at sagen så ville overgå til Socialforvaltningen.

I april får jeg brev at jeg skal til endnu en speciallægeundersøgelse??

Uden en faglig begrundelse for hvorfor?

Jeg søger aktindsigt. Og finder ud af, at jeg er indstillet til førtidspension i journaludskriften.

Men hvad er der lige der sker nu ???

Hvis jeg er indstillet til førtidspension, hvorfor skal jeg til endnu en speciallægeundersøgelse?

Jeg har skrevet og spurgt om en faglig begrundelse for hvorfor jeg skal til denne undersøgelse, men Jobcentret svarer overhovedet ikke??

Jeg har ikke været kaldt til samtale nu igen i over 3 måneder..

I alle 5 år har der været skiftende sagsbehandlere og ingen som tager ansvar for noget som helst.

Det virker som en skrue uden ende..

Jeg er dybt fortvivlet nu og ved ikke hvad jeg skal gøre?

Kan jeg overhovedet gøre noget over for det kæmpe apparat - kommunen?

Mange hilsner
fra den fortvivlede
A.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 02:17   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Udtalelse fra arbejdsprøvningen var min erhvervsevne var ubetydelig og jeg ikke kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet heller ikke på støttede vilkår.
(...)
Først i år har jobcentret opdateret ressourceprofilen uden min medvirken.
Hej afrodite,

Jobcentret må ikke opdatere din ressourceprofil uden din medvirken. Den skal udarbejdes på et møde med din medvirken. Du skal derefter have den på skrift, hvor du kan komme med korrektioner og kommentarer. Disse skal indarbejdes i ressourceprofilen. Så det er et klart brud på reglerne.

Du er berettiget til førtidspension, da du deværre ikke har nogen arbejdsevne tilbage. At det står skrevet i din journal, at du er indstillet til førtidspension er en rigtig god ting for din retssikkerhed. Sagen burde været sendt til det udvalg i din kommune, som behandler førtidspension.

Jeg synes du trods tidligere erfaringer skal prøve at tage kontakt til din fagforening. Det med den ekstra speciallægeerklæring tolker jeg som et forsøg på at forhindre dig i at få din berettiget førtidspension. For måske shopper kommunen rundt hos forskellige læger i håbet om bare et eller andet spinkelt grundlag for afslag.

Har du fået en tid til speciallægen fra kommunen ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 07:50   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Afrodite.
Så sylter Købehavns kommune endnu en sag. Jeg ved ikke om det hjælper, men der findes en service i Københavns Kommune, der hedder Borgerrådgiver. De hjælper og vejleder hvis man ønsker at klage. De kan også selv gå ind og formidle i en sag, og det kunne jo være de kunne vriste svaret ud på spørgsmålet om hvorfor du pludseligt skal til læge igen. Måske virker det bedre at andre en dig selv stiller spørgsmålet, især fordi det så havner på bordet hos dem, der skal holde øje med at tingene går rigtigt til.

Du kan læse om Borgerrådgiveren på
http://www3.kk.dk/Hvis%20du/Hvis%20d...adgiveren.aspx

Adresse og kontakt
Borgerrådgiveren
Vester Voldgade 2A
1552 København V
tlf. 33 66 14 00
eller send en e-mail [email protected]

Åbningstider
Mandag til fredag
kl. 10-15 eller efter aftale.


Håber du kan bruge det.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 08:16   #4
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej FlemmingLeer,

Tak for dit gode indlæg og råd.

Jobcentret har opdateret ressourceprofilen uden min medvirken.
Dvs. jobcentret havde lavet en ny ressourceprofil. De havde i den nye version af ressourceprofilen byttet rundt i flere afsnit fra den oprindelige ressourceprofil.

Derudover havde de flettet ind nogle sætninger ind fra arbejdsprøvningsrapporterne, men udeladt vigtige detaljer og afsnit. De havde også udeladt selve konklusionen fra arbejdsprøvningen. Dvs. der hvori der står, at min erhvervsevne er ubetydelig og jeg ikke kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet heller ikke på støttede vilkår.

Den nye version af ressourceprofilen fik jeg tilsendt kort tid forinden min sidste samtale i jobcentret hos den nye sagsbehandler.

Jeg havde så fået skrevet en 5 siders kommentarer til den nye version af ressourseprofilen, hvor jeg bl.a gjorde opmærksom på at der var vigtige detaljer som var udeladt i den nye rp. Og der manglede konklusion fra arbejdsprøvningen. Mine kommentarer afleverede jeg til sagsbehandleren på mødet i januar.

Sagsbeh. har derefter sendt mig alle mine papirer til partshøring inklusive den nye version af ressourceprofilen.

Jeg kunne så læse, at hun havde tilføjet i ressourceprofielen alle mine kommentarer under borgerens kommentarer.

Men hun havde ikke selv tilføjet noget yderligere. Dvs. hun havde ikke tilføjet de vigtige detaljer samt konklusionen fra arbejdsprøvningen, som der manglede.

Og der var ikke noget sted i ressourceprofilen, hvorpå jeg kunne underskrive den nye ressourceprofil.

Derudover i det materiale, som jeg havde til partshøring, kunne jeg se at sagsbehandleren havde taget nogle sider ud af arbejdsprøvningsrapporten (der var flere rapporter) og "klippet og klistret" arbejdsrapporterne sammen til en rapport.
Så der var nogle sider som sagsbehandleren havde udeladt fra arbejdsprøvningsrapporterne og nogle sider var blandet sammen i en anden rækkefølge end i den oprindelige rækkefølge.

Jeg skrev tilbage til den nye sagsbehandler, at jeg ikke kunne godkende, at hun havde "klippet og klistret" i arbejdsprøvningsrapporterne. Men at alle rapporterne skulle vedlægges i den oprindelige - originale version og i rækkefølge ifølge dato, som de var blevet skrevet.

Og jeg spurgte om jeg ville få min ressourceprofil til underskrivning. Dertil svarede hun, at det ikke var nødvendigt, da mine kommentarer allerede var blevet tilføjet og jeg havde haft ressourceprofilen til partshøring.

Dvs. sagsbehandleren har nu en ny version af min ressourceprofil liggende, som jeg ikke har fået underskrevet.

Jeg har kontaktet fagforeningen igen og venter nu svar på, om de vil hjælpe i min sag.


Som jeg har fortalt, står der i kopi af journaludskrifter(som jeg fik ved aktindsigt), at jeg er blevet indstillet til førtidspension.

Hvad betyder det for min retssikkerhed?

Men jobcentret/sagsbehandleren har således ikke videresendt førtidspensionsindstillingen til udvalget i kommunen.

Der står også skrevet i journaludskrifterne,at det er blevet besluttet på visitationsmødet at jeg endnu en gang skal til speciallægeundersøgelse.
Uden en faglig begrundelse for hvorfor de nu har brug for yderligere
specialundersøgelser.

Jeg har fået brev fra jobcentret, at jeg skal til speciallægeundersøgelse
d. 20.6.

Jeg har allerede skrevet og rykket mht. at få en faglig begrundelse for hvorfor jeg skal til speciallægeundersøgelse igen. Og jeg har intet hørt tilbage.

Jeg ved ikke pt. hvordan jeg skal takle den nye opståede situation med jobcentret?

Mh
A.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 08:35   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Dit indlæg kunne være skrevet af mig.. Jeg har været ude for nøjagtig det samme. Ressourceprofilen er blevet lavet uden min medvirken, der er flettet kommentarer ind fra Reva, men selve konklusionen er udeladt!
Jeg skrev så mine kommentarer til det hele og har nu fået det svar, at mine kommentarer ikke er indarbejdet, idet man har skønnet, at de ikke har betydning for den samlede konklusion..

Hvad man skal gøre? Ja, jeg aner det ikke, håber, du kan få fagforeningen til at medvirke!
Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor kommunen nu vil have en ny speciallægeerklæring, men det behøver ikke være fordi, de vil sylte din sag, det kan også være fordi, de vil sikre sig, at al dokumentation er tilgængelig, inden den videresendes til socialforvaltningen.
Men jeg ved det ikke, og det er jo ikke nemt at få svar, når man ikke kan komme i kontakt med dem!

Ellers, som en anden har foreslået, så prøv borgerrådgiveren i Københavns Kommune.

Håber det bedste
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 09:34   #6
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Velcro,

Tak for dit indlæg, rådet om at kontakte borgerrådgivningen og deres adresse.
Det kan jo være de kan hjælpe..

Er der nogle herinde som har gode/dårlige erfaringer med borgerrådgiveren?

Men pt. venter jeg på svar fra fagforeningen, om de vil gå ind i min sag.

Problemet er jo også nu, at der skal handles snarest i min sag.
Dvs. der er ikke tid til at løbe på - skrive flere breve/rykkere.
Det får jeg intet svar på overhovedet fra jobcentret, min sagsbehandler.

Jeg har også fra jobcentret netop modtaget brev vedr. en snarlig aftalt tid til yderligere speciallægeundersøgelse. Men de vil ikke i brevet samtidigt give mig en faglig begrundelse for, hvorfor jeg endnu en gang skal til speciallægeundersøgelse??

Jeg har skrevet og rykket jobcentret for svar i mere end en måned, lige efter de skrev til mig første gang, at jeg skulle til en yderligere speciallægeundersøgelse.

På mødet i januar, hvor jeg fik at vide jeg vil blive indstillet til ftp, spurgte jeg netop jobcentret, om der manglede yderligere lægelige udtalelser/dokumentation i min sag. Men fik at vide. At jobcentret havde alt, hvad de skulle bruge af lægelige dokumentation i min sag...

Mv
A.

Hej gh72,

Tak for indlæg.

Ja, det går ud over min forstand rimelig meget efterhånden, hvad der foregår eller ikke foregår i kommunen/jobcentret.Jeg har nok været utrolig naiv - autoritetstro..

Egentlig så kan jeg slet ikke forstå, hvad man skal med en ressourceprofil, når kommunen alligevel udelader vigtige detaljer/konklusioner fra arbejdsprøvninger med videre??

Mh
A
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 10:50   #7
Gittemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: København
Indlæg: 12
Styrke: 17
Gittemor er ny på vejen
Hej Afrodite.
Jeg kan godt forstå din frustration
Jeg fik først gang i min sag, ved at skrive til Jakob Hougaard Beskæftigelse og integrations borgmester København.
Mail [email protected]
Det var måske værd at prøve, jag kan se fra aktindsigt, at der er blevet skrevet til forvaltning at de skal give mig et svar.
Mit indlæg ligger under min historie, under forum.
Knus og kram Gittemor
Gittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 11:07   #8
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Afrodite.
Borgerrådgiveren har lavet en beretning over 2007, hvor de bland andet beskriver deres rolle i forbindelse med flere sager

Prøv at gå ind på følgende link
http://www3.kk.dk/upload/service%20t...en2007_web.pdf

Og søg på: Borgerrådgiverens sag nr. 2006-1888-301

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 11:10   #9
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Gittemor,

Tak for dit gode svar og råd. Vil meget gerne læse din historie.

Det er vist også den vej jeg skal. Jobcentret svarer jo alligevel ikke på mine henvendelser overhovedet..

Jeg vil prøve at samle kræfter og få skrevet et brev til borgmesteren.

Det ændrer dog alligevel ikke, at jeg uden en faglig begrundelse skal til speciallægeundersøgelse - hos en en speciallæge, som jobcentret selv har valgt..

Kan jeg evt. udskyde speciallægeundersøgelsen til efter jeg har fået svar fra jobcentret eller fra borgmesteren?

I så fald kan jobcentret stoppe udbetaling af Kontanthjælp?

Kan jeg være med til at vælge, hvem der skal lave den speciallægeundersøgelse eller?

Hvad er mine rettigheder omkring det?

Der er nok ikke nogen rettigheder for syge borgere overhovedet - ser det ud til Eller er der stadig nogle rettigheder tilbage til syge borgere i dette samfund??


På forhånd tak
Mange hilsner
Afrodite

Hej Velcro,

Tak for info og linket.

Vil kigge nærmere på borgerrådgiver beretningen for 2007 snarest..

Umiddelbart ser det ud til, som jeg forstår det, at selv borgerrådgiveren må vente med svar i lange perioder fra jobcentret...Utroligt.

mange hilsner
Afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 21:13   #10
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
1. at hun havde "klippet og klistret" i arbejdsprøvningsrapporterne


2. Hvad betyder det for min retssikkerhed?

3. Kan jeg være med til at vælge, hvem der skal lave den speciallægeundersøgelse eller ?
Hej afrodite,

1. Sagsbehandleren må godt klippe og klistre. (Jeg har lige selv fået lavet en ressourceprofil) Men som jeg forstår det skal det væsentlige med i rp. Altså skal det fremgå i rp, hvad Reva-centret er kommet til af hovedkonklusion fra dit forløb. Det forholdsvise kortere afsnit om Reva-centrets vurdering (og andre) skal belyse indholdet af det dokument, som det omhandler.

Det lyder for mig som, at det er en meget grov fejladministration begået af sagsbehandleren. Desværre lader det til at være noget generelt for Københavns kommune, som Gitte-mor også nævner.

2. Vedr. det med din retssikkerhed, så har sagsbehandleren notatpligt over beslutninger i din sag også efter møder.

Noget andet er, at du vist nok kan få ftp fra den dato de indstiller din sag til ftp (Hvis du får godkendt det i pensionsudvalget eller hvad det nu hedder i din kommune). Men jeg er ikke 100% sikker på lige det punkt... :/ Jeg håber, at der er andre som evt. kan belyse det.

3. Du kan desværre ikke være med til at vælge, hvilken speciallæge du bliver sendt til. Min kommentar om, at kommunerne shopper rundt efter den "bedste" læge ud fra kommunens synspunkt var det ikke min hensigt at skabe usikkerhed hos dig. Det er bare min misstro til systemet som sådan, jeg gav udtryk for. Du kan nok ikke få noget ud af at ikke dukke op til den speciallægeundersøgelse. Gør du ikke det er jeg bange for, at det fra sagsbehandlerens side kan tolke det som en modstand fra din side til at ikke at medvirke med en afklaring af din sag.

Skriv det vigtige ned på papir til speciallægeundersøgelsen
Du må væbne dig med tålmodighed og fortælle speciallægen åbent og ærligt om din livssituation. Skriv evt. ned i punkter på en blok, hvad du gerne vil understrege i din sag. Hvordan du har det ? Hvormeget smerte du får og hvad du så kan lave under disse smerter ? Understreg også Reva-centrets "udtalelse fra arbejdsprøvningen var min erhvervsevne var ubetydelig" og andre ting, som hvad du har lavet indtil nu arbejdsmæssigt, din familiebaggrund (søskende, forældre osv.). Hvad du mener har betydning for vurderingen af din erhvervsevne. Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvordan din håndskrift er. Men skriv det, så andre (lægen) kan bruge det som grundlag til vedkommendes lægeerklæring. Brug evt. en computer og få det skrevet ud. (Mange biblioteker har mulighed for, at du kan få udskrevet til en billig penge. Måske din fagforening har et datarum, hvor du også kan skrive ud. Eller du har en bekendt med en printer.) Jeg var selv til en speciallægeerklæring hos en psykiatrilæge, hvor jeg på et A4 ark (i sætninger med en på hver linie ) havde skrevet det, som jeg synes var vigtigt at understrege. Det var kort sagt revl og krat. Det brugte jeg så under samtalen og lægen fik det bagefter. Nu ved jeg ikke hvilken form for læge, du skal til. Men det ville være sådan, jeg greb det an. Jeg vil også tro at en læge, som skal vurdere dine smerter også gerne vil værdsætte en eller anden form for struktur (Det være sig kaotisk eller tilfældig

Men jeg håber virkelig, at du kan få hjælp enten hos din fagforening, borgerrådgivningen eller borgmesteren. Det kunne du helt sikkert godt trænge en kompetent medhjælper til.

Hvis du skriver til borgmesteren, så hold det for guds skyld i en sober tone. Ingen gider at ofre energi på en ubehagelig skrivelse (Det tror jeg nu heller ikke du vil gøre, for du er god til at formulere dig sobert). Beskriv din sagsbehandling især det med ressourceprofilen og den udeladte hovedkonklusion og hvor lang tid det har taget siden sagsbehandleren skrev, at du var indstillet til førtidspension i din journal. At de heller ikke har givet et skriftligt svar for årsagen til en lægeerklæring ville jeg også nævne.

Men indtil videre skal du altså tage til den speciallægeerklæringsundersøgelse.

Systemet er laaaangsomt og kan synes præget af kynisme, desværre...

Jeg håber, at du trods alt kan finde noget håb og forhåbentligt også kan få noget støtte. Jeg krydser virkelig fingre for, at din fagforening vil gå ind og hjælpe dig. Det vil være det mest optimale skulle jeg mene.

Spred Glæde...trods alt :/

Flemming
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 12-06-2008 kl. 21:19. Årsag: knudrede formuleringer klarskrevet...eller noget :)
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Så blev vi ikke forskånet alligevel MrBurns Politik og Samfund 62 27-05-2010 14:19
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension