K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2008, 10:47   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Smed mens jernet er varmt.

Jeg sendte denne afgang til Özlem Sara Cekic:

Tak for de rigtige gode råd og ideer.

Halen ved det hele er jo, at jeg vitterligt ikke KAN arbejdsprøves. Så selvom de siger jeg SKAL, så kan jeg ikke møde op - jeg er stiv af skræk, og er SÅ bange for at det ender med at jeg tager ti skidt tilbage. Det har jeg jo gjort efter de 34 andre arbejdsprøvninger/aktiveringer/kurser/projekter - der er ABSOLUT INTET der taler for, at arbejdsprøvning nummer 35 skulle blive dén der lykkes.
Jeg synes jeg har været tapper og har - som i kan se på antallet af arbejdsprøvninger, ligesom gjort en indsats, og jeg har da heller aldrig beklaget mig. Men nu er det nok!
Efter 34 mislykkede forsøg, synes jeg nu nok jeg må være berettiget til at have en mening om nummer 35.
Jeg er jo et voksent menneske, og er kommet til den erkendelse, at det er vanvid at blive ved. Tilmed har jeg tre småbørn som absolut ikke skal komme i klemme fordi jeg bliver stresset helt derud hvor jeg totalt mister min funktionsevne....

Fatter ikke hvordan kommunen kan tillade sig at gamble med folks ve og vel på den måde.

Og iøvrigt kan de på kommunen bare slå op og læse alle mine kategori 5 match, der ligger stabilt fra 2002 og frem til i dag.

Grunden til jeg søger førtidspension er jo netop, at jeg konstant bliver matchet i gruppe 5, har været i 34 arbejdsprøvninger (eller lignende tiltag), er blevet markant dårligere med årene, fordi det er lidelser jeg har haft siden barndommen, pånær psykoserne som først kom for 18 år siden, fordi jeg har taget anti psykotisk medicin, serotoningenoptagshæmmere (næsten alle mærker) over en periode på 12-15 år, har fået psykologbistand (noget bevilget af kommunen - det meste betalt af familien), har været på fobiskole osv osv. Og der findes ikke mere jeg kan afprøve. Ikke engang med min vildeste fantasi.

Og min sagsbehandler taler fandeme som om ''at det fikser vi da lige'' og så får du et fleksjob som plaster på såret. Rend da mig et vist sted!
**********

Og her kom svaret:

Kære Maj-Britt

Det er jo en ganske forfærdelig historie som hun fortæller, og jeg tror desværre ikke at hun er alene om at være i den situation. Jeg kan fortælle dig at vi lige nu arbejder på et udspil, som førtidspensionen også er en del af. I SFs forståelse af førtidspension skal diverse arbejdsprøvninger ikke være en tvunget del af det at være førtidspensionist. Den historie som du sendte til mig er jo et godt eksempel herpå. Det er også det standpunkt jeg tager med til førtidspensionsforhandlinger, der starter om ikke som længe, hvor vi skal prøve at overbevise velfærdsministeren og beskæftigelsesministeren om at systemet som det er nu, ikke fungerer. Du skal i hvert fald have tak for på historien, den tager jeg med videre. Så må vi se hvad velfærdsministeren og beskæftigelsesministeren har af forklaringer på systemets tilstand.
De bedste hilsner

Özlem Sara Cekic
MF, socialordfører for SF
******'

Så måske det er lige nu, vi skal smede?

I kunne jo sende jeres grumme fortællinger, jo mere, hun kan tage med, jo bedre.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 12:16   #2
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Det er da dejligt at nogen gider at lytte til, hvad vi bliver udsat for i Københavns Kommunes sagsbehandler cirkus..

Men med denne her regering - tror jeg det bliver mere end svært at få ændret på dette her vanvid af arbejdsprøvninger
og andre tiltag for at få syge mennesker, hvis arbejdsevne er OPHØRT, i tvangsarbejde.

Det er en skrue uden ende..Men vi må da selvfølgelig skynde os og skrive til MF, socialordfører for SF Öslem Sara Cekic,
og komme med beviser for, hvor uværdigt og krænkende syge mennesker bliver behandlet i kommunerne i dagens Danmark..

afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie mens sygemeldt!? Betty Jeg har fået job. 12 18-06-2013 19:58
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
Hjertesyg smed sendt i praktik hos skomager buster Politik og Samfund 4 04-08-2010 08:11
Økonomi mens man venter Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension