K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 17:56   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Ja sagen gået videre til Ankenævnet.

Jeg kunne arbejde max to dage om ugen dvs. 14/15 timer under raskmelding.

Tak Susanne for din hensyn
Var du til rådighed på fuld tid eller på deltid?

Det vil i hvert fald ikke gavne din sag hvis du har været til rådighed på fuld tid, men kun har kunnet klare 15 timer pr. Uge.

Når jeg læser dine tråde fra 2011 og 2012 får man uværgligt den tanke at du har prøvet at være kreativ. Du må ikke tage det som om jeg dunker dig i hovedet, men du var meget inde på hvornår man kunne sygemelde sig igen efter at have raskmeldt sig.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 10:00   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er en dum situation, fordi du har raskmeldt dig.

Dvs at du har meld dig for fuld rådighed?

Hvis du vil mene noget andet nu, kan du i værste fald blive meldt for snyd, og skal tilbagebetale, modtaget dagpenge.

prøv evt at spørge hos retshjælp eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 10:46   #13
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Var du til rådighed på fuld tid eller på deltid?

Det vil i hvert fald ikke gavne din sag hvis du har været til rådighed på fuld tid, men kun har kunnet klare 15 timer pr. Uge.

Når jeg læser dine tråde fra 2011 og 2012 får man uværgligt den tanke at du har prøvet at være kreativ. Du må ikke tage det som om jeg dunker dig i hovedet, men du var meget inde på hvornår man kunne sygemelde sig igen efter at have raskmeldt sig.

Mvh. Susanne
Man kan som ledig kun være til rådighed fuldt ud dvs 30 eller 37 timer, ellers opfylder man ikke betingelserne for at modtage dagpenge.
Men ja TS hvis din tilstand ikke er forværret siden du blev raskmeldt har du et forklaringsproblem. Jeg ved ikke hvordan du kommer videre herfra.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 10:57   #14
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Det var min fagforening og min læge og overlæge der anbefalede mig at melde mig rask for 2 år siden og jeg fik forkete vejledning.

Óg min sidste sagsbehandler i kommunen mente at jeg skal bare skifte mit job
.

I går anbefalede min fagfore. igen til at melde mig rask. :O

Sidst redigeret af tulipana; 29-03-2014 kl. 11:07.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 12:23   #15
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Det var min fagforening og min læge og overlæge der anbefalede mig at melde mig rask for 2 år siden og jeg fik forkete vejledning.

Óg min sidste sagsbehandler i kommunen mente at jeg skal bare skifte mit job
.

I går anbefalede min fagfore. igen til at melde mig rask. :O
Du melder dig vel kun rask hvis du er i stand til at arbejde. Når lægerne anbefaler dig at melde dig rask, så mener de vel heller ikke at du er syg. Når lægerne ikke mener du er syg, kan du heller ikke få sygedagpenge.

Så jeg kan ikke se du er vejledt forkert. Det eneste du måske er vejledt forkert i er udnyttelse af systemet. (Undskyld, det er bare lige det jeg ser ud af dine indlæg)

Hvorfor anbefaler fagforeningen dig at melde dig rask, du kan kun stå til rådighed hvis du er arbejdsdygtig.

Du skal nok gøre op med dig selv om du kan klare at arbejde på de 15-17 timer om ugen som du har præsteret mens du har været raskmeldt. Det skal du ikke bare kunne klare kortvarigt, men helt frem til pensions- eller efterlønsalderen. Hvis ikke du kan det, så er der kun løsningen tilbage at du forbliver sygemeldt og ved kommunens hjælp bliver afklaret igennem arbejdsprøvning til flex eller førtidspension. At være sygemeldt kræver selvfølgelig lægens opbakning.

Det bliver så på kontanthjælp ( som du ikke kan få pga. Ægtefællesforsørgelse), men det ville have været det samme hvis du var fortsat sygemeldingen i 2012, så ingen ændringer her.

Det er noget forfærdeligt rod du er kommet ud i. Tag en snak med din læge og din sagsbehandler og forhør dig om dine muligheder hvis du ikke mener at du kan arbejde.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 12:51   #16
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Jeg glemmte at skrive at "De mente at jeg melder mig rask og efter 18 måneder melder jeg mig syg igen. "

Jeg har heller ikke udnyttet systemet, jeg har arbejdet i mange år og ville ikke gå hjemme og gloer. Uheldigvis blev jeg syg.

Jeg gjørde det bare jeg blev vejledet også fik jeg rod og problemer. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er trist

Vh. Tulipana

Sidst redigeret af tulipana; 29-03-2014 kl. 13:00.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 12:54   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men du falder vel for retten til dagpenge på et eller andet tidspunkt..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension