K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2013, 07:49   #1
Henrik89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Henrik89 er ny på vejen
Skitzofreni og kontanthjælp

Hej vil hører om hvad man ville kunne få udbetalt som ung under 25 med skitzofreni.

for det andet vil jeg hører om det kan være rigtigt at man skal være tvunget til at leve for 1060 kr på en hel måned til mad transport osv.

og siger tvunget, da jeg fik min sidste kontanthjælp. spurgte jeg min sagsbehandler om det virkelig kunne være rigtigt. hun sagde så at der ikke var noget hun kunne gøre. har så senere fundet ud af at der er det der hedder behovsbestemt tillæg. kan dog ikke få fat i min sagsbehandler og min økonomiske sagsbehandler siger at hun heller ikke kan hjælpe. lige pt har jeg 39 kr tilbage til resten af måneden.

kan det virkelig passe at jeg ikke kan få penge til mad til resten af måneden? er heller ikke ligefrem noget der hjælper på min psykiske tilstand da det ikke kun er skitzofreni jeg har men har også en del symptomer inden for angst/social angst og depression.
Henrik89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 08:16   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen....

Kære Henrik89.

Fremover, bliver du her på DIN tråd, så bliver det lettere for os andre, at råde dig.

Du skal nok modtage svar på alle dine spørgsmål. Netop dette er jeg ikke så skrap til, så der kommer andre at svarer dig.

Men jeg fornemmer at du står ret alene med dine problemer.
Derfor er der nogle regler du langsom hen ad vejen skal lære. Det er vigtigt. Men det klares ikke på 14 dage.

Det første er, at man ikke taler sammen med sin sagsbehandler, men skriver sammen.

Så har du adgang til PC?

Har du god kontakt til psykiatrien?

Har du kontakt til din familie?

Tager du din medicin?

Fordi at en sagsbehandler ikke nødvendigvis er en erfaren socialrådgiver der har kendskab til lovgivningen. Tit er der ikke noteret de ting du nævner, i din journal. Derfor er der mange der havner i sager hvor de ikke modtager den fornødne hjælp.

Alt det skal vi nok hjælpe dig med, stille og roligt.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 08:21   #3
Henrik89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Henrik89 er ny på vejen
har adgang til en pc

har god kontant til psykiatrien

har ikke rigtigt kontakt til familie. i hvert fald ikke særlig god kontakt.

har ikke fået skrevet medicin ud til mig endnu men fik at vide at jeg skulle have medicin.
Henrik89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 08:39   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad, har du været igennem med kommunen...

Kære Henrik89

... af forløb, arbejdsprøvning eller andet?

Psykiatrien, har uddannede socialrådgivere tilknyttet. Har du haft kontakt til dem?

Med din diagnose, er det jo ikke meningen at være på kontanthjælp, men være i gang med et forløb der skulle hjælpe dig igennem forløbet, til en eller anden holdbar løsning for dig.

Vi har gennem tiderne haft mange med din diagnose, som vi har hjulpet igennem det juridiske.

Bare vent de dukker også op.

Du skal vide at vi ikke er professionelle mennesker, men bare helt almindelige mennesker, med fysiske og psykiske diagnoser, som dig.

Netop i disse tider har Folketinget vedtaget mange nye regler, som gør det svært for sådan nogle som os.

Kommune er IKKE interesseret i diagnoser, men udelukkende for din arbejdsevne. Derfor spørger jeg ind til hvad du har været igennem med kommunen af projekter.

Men hvor længe har du, og kommunen, haft kendskab til din diagnose?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 08:51   #5
Henrik89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Henrik89 er ny på vejen
der har ikke været kendskab til min diagnose i særlig lang tid og har ikke været i arbejdsprøvning på nogen måde inden heller.
har været i projekter flere gange men enten kan min ryg ikke holde til det eller er jeg overhovedet ikke mødestabil på jeg sover af og til 16-30 timer ud af det blå. + jeg sover i gennemsnit 12 timer hver gang jeg sover.
har ikke haft kontakt til psykiatriens social rådgivere. da jeg ikke vidste der var nogen tilknyttet.

jeg skal vidst også igang med et forløb på psyk. venter bare på brev.

men pointen med min tråd. var det som jeg skrev i det første indlæg.

hvad jeg kan få med diagnosen og om det kan være rigtigt at jeg virkelig ikke kan få hjælp til mad osv.
Henrik89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 09:00   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig nu.......

Kære Henrik89.

..... for at få en hurtig afklaring på dit akutte spørgsmål, med den totalt manglende økonomi for resten af måneden

Kontakt denne site med tlf nr hurtigst muligt:

http://www.sind.dk/telefonraadgivning

Jeg er sikker på at de kan komme med et forslag.

Men der skal nok komme andre på banen.

Fremover skal du vide, at uanset hvilket spørgsmål der dukker op, sætter du det bare her på din tråd.

OBS! Hvis du vælger at ringe til SIND må du meget gerne skrive tilbage med, hvad de råder dig til. Så bliver vi andre jo også klogere.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-07-2013 kl. 09:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 09:07   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Alle ydelser fra kommunen er individuelle, og skal således afklares specifikt i forhold til dig og din situation.

Når kommunen er for stejl, er det ekstra vigtigt at man henvender sig på skrift, for så SKAL de svare dig skriftligt på din ansøgning.
En skriftlig ansøgning er ikke så let at slå hen, idet den skal være vedlagt en klagevejledning.

Jeg håber du får en god og givende tilknytning til psykiatrien.
Idag er skizofreni heldigvis en af de psykiske sygdomme hvor man kan, måske ikke helbred, men så i hvert tilfælde hjælpe patienter tilbage til et godt liv.
Gennem de sidst år er man begyndt at arbejde ud fra recovery tanken, og har god erfaring med det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 09:22   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her kan vi læse om....

.... hvorfor Herik89 sandsynligvis er havnet i denne situation, med manglende økonomi for resten af måneden.

Det er ikke rimeligt at mennesker har kunne forudsige disse faldgruber.

http://www.sind.dk/nyheder?n=19164

"SINDs landsformand, Knud Kristensen, har nu nærlæst aftalen om den nye kontanthjælpsreform: ”Forslaget indeholder mange gode takter, men der er også åbenlyse faldgruber,” vurderer han. Blandt andet påpeger han, at det stadig er de svageste, nemlig kontanthjælpsmodtagerne, der skal betale for egne forbedringer. Læs hele landsformandens vurdering af kontanthjælpsreformen her:"

Det er ikke rimeligt!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 09:44   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo dig, der styrer dine udgifter og dermed også, hvor meget, du har til mad.
Selvfølgelig er der visse faste udgifter, du ikke bare sådan lige kan skære væk eller reducere. Skal du søge ydelser af en art, vil du med al sandsynlighed blive bedt om et budget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 10:32   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er jo dig, der styrer dine udgifter og dermed også, hvor meget, du har til mad.
Selvfølgelig er der visse faste udgifter, du ikke bare sådan lige kan skære væk eller reducere. Skal du søge ydelser af en art, vil du med al sandsynlighed blive bedt om et budget.
Rådighedsbeløb i den størrelse, der er faktisk ikke noget at planlægge sig ud af.

Personligt har jeg udgifter for mere end det beløb hvis man alene ser på medicin og uforudsete udgifter. Der ud over kommer alt andet, mad og transport.
Desuden kan os med psykiske lidelser af den ene eller anden grund være tvunget tiltat handle i dyrere butikker end vi helst ville.

Personligt handler jeg ikke i Netto, udelukkende af den grund at det tricker min sygdom fordi der er alt for mange indtryk, alt er nærværende og jeg skal tage stilling til det.

Irma er bedre for mig,vedr er både færre mennesker som skubber rundt, kortere kø, og deraf ikke så stor chance for at den næste kundes varer bliver blandet ned i mine efter kassen.
Desuden er reolerne lavere så der er ikke kun er varer fra gult til top.
At handle i ro og mag kan dermed korte en halv gange mere for mig som har en bipolar lidelse.
Og jei ved godt at jer der ikke har oplevet det, ikke forstår det, men det er ikke altid muligt at gøre det som er billigst, så derfor er det ikke bare et spørgsmål om at prioritere.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjertekar sygdomme og skitzofreni hejhejhej Et godt link! 3 02-03-2013 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension