K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2016, 11:02   #1
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
fyret

er blevet fyret fra mit fleksjob, hvor lang tid kan jeg få understøttelse,
er årgang 1960 så der er 6 år til at jeg kan komme på ( fleksedes ydelse efterløn) det bliver jo nok ikke let at få et nyt fleksjob " til de ny regler" har været på de gammel regler ind til nu

hilsen
Bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 11:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan få ledigheds ydelse resten af tiden, hvis du har været ansat i mindst 9mdr. får du den høje ledigheds ydelse til du bliver 60,5 så falder den til kh. nevu.

som ledig flekser kan du blive aktiveret og du skal nok regne med at skulle i praktik 12 uger hver år, men måske finder du et nyt job.


tit er det nemmer at få job på de nye regler, fordi arbejdes giveren kun skal betale løn for den tid du arbejder og ikke lægge ud mere,

du kan også gå ned i tid, hvis du finder et job med mindre timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 11:34   #3
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
tak for dit svar, har også lige fundet noget om fradrag i ydelsen, det bliver hårdt men ikke umulig at overleve, skal så bare finde penge til at betale til efterløns ordningen så jeg kan komme på efterløn for fleksjobber
bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:04   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
du kan få ledigheds ydelse resten af tiden, hvis du har været ansat i mindst 9mdr. får du den høje ledigheds ydelse til du bliver 60,5 så falder den til kh. nevu.

som ledig flekser kan du blive aktiveret og du skal nok regne med at skulle i praktik 12 uger hver år, men måske finder du et nyt job.


tit er det nemmer at få job på de nye regler, fordi arbejdes giveren kun skal betale løn for den tid du arbejder og ikke lægge ud mere,

du kan også gå ned i tid, hvis du finder et job med mindre timer
Den med 60½ er ikke korrekt. Man får indtil ½ år efter man har nået efterlønsalderen den højeste ledighedsydelse. Dette gælder hvis man har indbetalt til fleksydelse eller ikke.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2018, 11:33   #5
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
Unhappy fra fleksjob til førtidspension

hej igen
Det ser ud til at jeg godt kan blive nød til at komme på førtidspension alligevel selv om det ikke noget jeg selv ønsker. Min sags behandler i kommunen mener ikke at det er realistisk at jeg kan klare et nyt fleksjob så nu skal jeg udfylde et forberedelsesskema til en Rehabiliteringsplan til kommunes vurdering af min revalideringssag Hun henviser til alle mine sygdomme og handicaps
hilsen
Bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 02:53   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hvis du kommer på ordinær førtidspension (altså ikke brøkpension, hvilket du får hvis du ex har boet i udlandet) vil du få en del mere end du kan få på den lave ledighedsydelse.

Men de kan ikke tvinge dig på førtidspension. Du har ret til at afslå den, hvis du får den tilbudt.

Såfremt du får førtidspension, har du også mulighed for at arbejde, nemlig i et skånejob (som egentlig nu om dage hedder job med løntilskud til førtidspensionister.) Her må du tjene et vist beløb om året før det modregnes i førtidspension:
https://www.sundhed.dk/borger/patien...spensionister/
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 15:53   #7
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
tak for hurtig svar
Tænker lige nu lidt mørke tanker men måske er det ikke så slemt med førtidspension alligevel , Men hvad nu hvis der bliver søgt om førtidspension og der kommer afslag på den kan jeg så miste retten til fleks ledighedsydelse og risiker at komme på kontanthjælp Ved godt at jeg i perioden hvor min sag om førtidspension bliver behandlet skal blive ved med at være aktiv jobsøgende det vil sige at jeg søger en stilling om ugen
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 16:18   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bkusk Se meddelelser
tak for hurtig svar
Tænker lige nu lidt mørke tanker men måske er det ikke så slemt med førtidspension alligevel , Men hvad nu hvis der bliver søgt om førtidspension og der kommer afslag på den kan jeg så miste retten til fleks ledighedsydelse og risiker at komme på kontanthjælp Ved godt at jeg i perioden hvor min sag om førtidspension bliver behandlet skal blive ved med at være aktiv jobsøgende det vil sige at jeg søger en stilling om ugen
At man ikke er berettiget til ftp, er jo ikke ensbetydende med at man er for rask til fleksjob.

Hvis du får afslag på ftp, siger de jo kun at du er for rask til ftp.
Hvis de så vil mene at du er for rask til fleksjob, må de træffe en afgørelse med begrundelse, at du kan være selvforsørgende.
Og det sker nok næppe

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478
"Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg fandt, at en kvinde, der modtog ledighedsydelse og søgte førtidspension, stod til rådighed for et fleksjob. Udbetalingen af ledighedsydelse kunne derfor ikke standses.

Kvinden havde ikke afslået et konkret tilbud om fleksjob. Hun havde deltaget i den løbende opfølgning, afklaring af og drøftelser om søgning af relevante fleksjob.

Det kunne ikketillægges nogen selvstændig betydning ved vurdering af kvindens rådighed, at hun havde søgt om førtidspension efter visitationen til fleksjob.

Det kunne heller ikke tillægges nogen selvstændig betydning ved vurdering af kvindens rådighed, at hun var uenig i kommunens vurdering af sin arbejdsevne.

Kommunen skulle afprøve kvindens rådighed, hvis der var tvivl herom."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 16:20   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at du kun kan miste retten til fleksjob, og dermed ledighedsydelse, hvis du ikke opfylder kravene til det.

Det er hvis du får det så godt at du kan tage ordinær beskæftigelse - det er jo slet ikke aktuelt - eller hvis du ikke medvirker i de ting, kommunen vil have dig til. Og det gør du jo.

Andre herinde har helt styr på de ting, så de skal nok garantere det. Men jeg er ret sikker på at du ikke har noget at frygte i den retning

Edit: Ha, der var en der var hurtig
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2018, 16:22   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at du kun kan miste retten til fleksjob, og dermed ledighedsydelse, hvis du ikke opfylder kravene til det.

Det er hvis du får det så godt at du kan tage ordinær beskæftigelse - det er jo slet ikke aktuelt - eller hvis du ikke medvirker i de ting, kommunen vil have dig til. Og det gør du jo.

Andre herinde har helt styr på de ting, så de skal nok garantere det. Men jeg er ret sikker på at du ikke har noget at frygte i den retning

Edit: Ha, der var en der var hurtig
Til det jeg har fremhævet skal det tilføjes, at man selvfølgelig ikke skal medvirke i ting, som man f.eks. pga helbredet ikke er i stand til.
Så hedder det nemlig "fravær med rimelig grund".
De må kun sanktionere ved "fravær uden rimelig grund"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension