K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2007, 15:26   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mark sat på bænken

Marks skånebehov er, at han IKKE må udsættes for pres.
(Lidt svært på dagens arbejdsmarked.)

Mark kan arbejde 25 timer - måske op til 37.

Mark er en DRØM af en fleksjobber for en arbejdsgiver.

Kommunen vil TVINGE Mark på pension.

Læs Marks triste historie her:

Citat:
Mark sat på bænken


Citat:
Sektoren mangler arbejdskraft. Sidste år blev Mark Rasmussen færdig som finansøkonom, og lige siden har han søgt job i bankerne. Men han har en psykisk lidelse og skal have et fleksjob, og derfor får han afslag på afslag. Nu truer kommunen med at sende ham på førtidspension som 38-årig
Nu er kommunen ved at miste tålmodigheden. Udmeldingen er, at har han ikke fundet et job inden udgangen af oktober, bliver han indstillet til en førtidspension. Kommunen kan ikke gøre mere, og for Mark Rasmussen vil det betyde en bedre økonomi end den kontanthjælp, han nu frister tilværelsen på.

Men Mark Rasmussen vil ikke på førtidspension.

Citat:
Mangler arbejdskraft

Læger og sagsbehandlere skønner, at han vil kunne klare et job på 25 timer om ugen. Derfra vil han kunne vokse med opgaverne, så han hen ad vejen måske kan komme op på fuld tid.

"Jeg kan godt arbejde med komplicerede problemstillinger, det er bare vigtigt for mig, at jeg ikke udsættes for et stort arbejdspres, der kan vælte læsset."

For tiden skriger den finansielle sektor på medarbejdere.

"Forleden dag mødte jeg en af mine klassekammerater fra finansøkonomuddannelsen, der droppede ud af uddannelsen det første år. Hun havde lige fra gaden fået job i en af de lokale banker.

Sektoren mangler arbejdskraft. Og ydermere appellerer beskæftigelsesministeren til socialt ansvar og opfordrer til, at også sindslidende får en plads på arbejdsmarkedet. Men alligevel vil sektoren ikke give mig en chance", siger Mark Rasmussen.

Læs resten her. Det er skummelt.

http://finansforbundet.dk/default.as...08&ArtId=80899
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2007, 22:26   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Bare der var mindre tvang i systemet...

Trist at tænke på alle dem der har fået bevilget et fleksjob og hellere vil have pension, fordi de ikke magter et arbejde. De bliver tvunget til at arbejde. Så er der dem som rigtigt gerne vil have et fleksjob, men som bliver tvunget på pension.... Bare systemet var gearet til at lade alle mennesker beholde retten til at bestemme selv. Hjælpe dem der vil og magter et job - og stoppe tvangen og hetzen mod dem der ikke magter det. Hvis man stoppede noget af al kontrollen ville der være meget flere ressourcer til at hjælpe med at finde de rigtige medarbejdere til de rigtige job.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 13:54   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ida det kan jeg kun give dig ret i , der er et kæmpe spild af arbejdskraft til alle de kontroller og papir nusseri , tænk hvis jobkonsulenterne i stedet brugte deres tid og kreativitet på at få matchet folk ud i de rigtige job i stedet for at kaste dem ud på må og få ...

jeg kan godt forstå at Mark ikke vil på førtidspension og helt ærligt det kan ikke være nok at jobcenteret opgiver at finde ham et match job, og kan han ikke passe et fleksjob fordi han ikke kan tåle presset, ja så vil jeg da være den næste til førtidspension ...

jeg har det samme .. ikke pga depression men pga stress og et år på arbejdsmarkedet hvor firmaet bare øgede og øgede stressen på os medarbejder det var nok til at jeg var tilbage hvor jeg startede og skal hele turen igennem igen.


Men jeg ville heller ikke finde mig i at blive sat på førtidspension , de vidste fra dag et de bevilligede fleks til mig at jeg ikke kunne håndtere presset og at jeg ikke kunne sige fra , de skriver endda løsningen i min ressourceprofil, men jobkonsulenterne respektere det bare ikke, for selvfølgelig findes der job hvor man ikke behøver det pres hele tiden...

de er bare svære at finde ...

Nå men jeg behøver ikke at frygte en førtidspension for det er ikke sådan man gør her i kommunen når man ikke kan finde fleksjob til folk ... her sætter man dem på kontanthjælp som man kan læse her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ghlight=k%F8ge
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp- på herrens mark 57mercury Alt det andet 15 29-05-2013 12:26
12 år på bænken kisser72 Din historie 2 20-10-2011 16:16
På herrens mark ajmj Spørgsmål ang fleksjob 10 24-12-2007 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension