K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2013, 14:48   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg ved godt det er det modsatte jeg skriver om, og jeg synes det er værd at bemærke, nu vi taler om tidsfrister og bolig.

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=132872#KVII

I §48 står der bla.:
"Stk. 2. Har en bolig været ledig i mere end 6 uger, skal ejeren foretage anmeldelse af den ledige lejlighed til kommunalbestyrelsen.
Stk. 3. Efter udløbet af den angivne frist kan kommunalbestyrelsen anvise en lejlighedssøgende, til hvem ejeren straks er pligtig at udleje boligen, jf. dog stk. 6."

Og det er jo immervæk interresant !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 13:36   #12
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hvis du modtager en forsørgelsesydelse skal du måske overveje muligheden / risikoen for om du vil blive betragtet som samlevende hvis feriegæsten er der i en længere periode?
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 14:29   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg ved godt det er det modsatte jeg skriver om, og jeg synes det er værd at bemærke, nu vi taler om tidsfrister og bolig.

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=132872#KVII

I §48 står der bla.:
"Stk. 2. Har en bolig været ledig i mere end 6 uger, skal ejeren foretage anmeldelse af den ledige lejlighed til kommunalbestyrelsen.
Stk. 3. Efter udløbet af den angivne frist kan kommunalbestyrelsen anvise en lejlighedssøgende, til hvem ejeren straks er pligtig at udleje boligen, jf. dog stk. 6."

Og det er jo immervæk interresant !
Mon ikke der skelnes mellem at lade en lejlighed stå ledig (som man er fraflyttet), eller, om man er på ferie i udlandet???

Man må jo gerne rejse udenfor Danmark på længere ferier - op til 3 mdr som førtidspensionist, og længere hvis man får en godkendelse af kommunen. Lejligheden står jo ikke mere ledig, end at man betaler sine udgifter forbundet med lejligheden, har sine møbler stående, og ved man kommer tilbage.

Så paragraffen henvender sig vel til dem, som fraflytter lejemålet og efterlader lejligheden tom og ubeboet. Og som ikke har overholdt pligten om opsigelse. Eller??

@nøgne tær

Du har sakset helt forkert i retsinformationen!!
Der står jo højt og tydeligt..

§ 49. Er en bolig som omhandlet i § 48 udlejet, men ubeboet, kan kommunalbestyrelsen ophæve lejeaftalen, medmindre den hidtidige bruger er midlertidigt fraværende på grund af sygdom, forretningsrejse, ferieophold, militærtjeneste, midlertidig forflyttelse el. lign.

Så fik vi den ged barberet - alt er som det hele tiden har været, og også bør være.

Sidst redigeret af Ninja; 17-07-2013 kl. 14:36.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte!?! Ofret Alt det andet 19 01-07-2013 17:14
Boligstøtte? Tullepigen90 Dit og Dat 1 06-02-2011 19:52
logerende lillemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 21-04-2010 15:55
Førtidspension-brøk og logerende raspolan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-03-2010 09:22
Boligstøtte. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-05-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension