K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 16:31   #31
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Skal der i en resurceprofil stå hvad match man er i eller er det kun hvis man er på kontanthjælp??
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 16:37   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Match-grupperne er vist for kontanthjælp. Der er 5 forskellige.

Der er 3 match-grupper for sygemeldte.

Dejligt kassesystem, ikke?

Man kan være langtidssygemeldt på kontanthjælp i matchgruppe 5, fordi der AKTUELT ingen arbejdsevne er.

Det er kodeordet til forskel fra VARIG.

Det ord betyder, om man kan revalideres, få fleksjob eller pension.

Prøv at bruge søgefunktionen, så kommer der noget om match.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 16:45   #33
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
ok så jeg med for nu har jeg været sygemeldt og stået som 3ér hele tiden og gør det endnu derfor jeg lige tænkte over i andre snakkede om 5 match grupper, men det så for dem der er så "heldige" at være kontanthjælps modtager

Jeg kigger da lige lidt efter på siden

Tak for svaret
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 17:24   #34
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Match-grupperne er vist for kontanthjælp. Der er 5 forskellige.

Der er 3 match-grupper for sygemeldte.

Dejligt kassesystem, ikke?

Man kan være langtidssygemeldt på kontanthjælp i matchgruppe 5, fordi der AKTUELT ingen arbejdsevne er.



Man kan også sagtens være langtidssygemeldt og stadig være kategoriseret som en match 1.

Udgangspunktet for match er, hvorledes erhvervsevnen vil være, når man er rask igen samt hvor kompliceret sygdom, man er ramt af.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 17:44   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tusind tak for hjælpen, Hans.

Vi ved jo ikke så meget om kontanthjælp, men lidt mere om fleks.

Og Falco...

Under nyttige links finder du en sygedagpengeguide, hvor du kan se en masse om, hvordan din sag burde - ja, burde - forløbe.

Også noget om match.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 19:29   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Her er de 5 match grupper der gælder for kontanthjælpsmodtagere

Gruppe 1 - Umiddelbar match: Arbejdsmarkedet er som udgangspunkt klar til at tage imod den ledige. Den ledige har eventuelt kvalifikationer inden for flaskehalsområder på arbejdsmarkedet.

Gruppe 2 - Høj grad af match: Den ledige har gode muligheder for at finde et job på det almindelige arbejdsmarked. Forskellen fra matchgruppe 1 er, at den ledige kan mangle specifikke kvalifikationer eller lignende.

Gruppe 3 - Delvis match: Kvalifikationer og ressourcer hos den ledige matcher kun delvis de krav, arbejdsmarkedet stiller. Den ledige vil kun i begrænset omfang kunne udføre job, der findes på det alminelige arbejdsmarked.

Gruppe 4 - Lav grad af match: Det vil være muligt for den ledige at have et job på under fuld tid og/eller kunne varetage særlig jobfunktioner med begrænsede krav til erfaring og kvalifikationer.

Gruppe 5 - Ingen match: Den ledige har aktuelt ikke nogen arbejdsevne, der kan bruges i jobfunktioner på det almindelige arbejdsmarked.
På et tidspunkt fik de på kommunerne den ide at de skulle matche ledige flekser også , som var på kontanthjælp , det skal man så IKKE og det kan man læse om her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...da+ikke+matche

i den tråd er der også ganske god mulighed for at se hvordan lovene og lovgiverne forvirre på alle plan
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 13:38   #37
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
På et tidspunkt fik de på kommunerne den ide at de skulle matche ledige flekser også , som var på kontanthjælp , det skal man så IKKE og det kan man læse om her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...da+ikke+matche

i den tråd er der også ganske god mulighed for at se hvordan lovene og lovgiverne forvirre på alle plan
Hej, har læst tråden igennem, men syntes ikke rigtig jeg blev klog på om man skal eller ikke skal matches som ledig flekser på kontantjælp? For er selv for nyligt efter jeg søgte om kontanthjælp igen, efter jeg blev sagt op fra mit fleksjob, blevet matchet som 4'er, er det så en fejl, eller skal man alligevel
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:38   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Flekser skal IKKE matches målgruppe for match er

§ 2. Reglerne i denne bekendtgørelse skal anvendes af kommuner og Arbejdsformidlingen ved den første samtale i det individuelle kontaktforløb og i det efterfølgende kontaktforløb for følgende målgrupper, jf. § 2, nr. 1-3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats:
1) ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,
2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed, og
3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed.
Stk. 2. Bekendtgørelsen finder ligeledes anvendelse, når en anden aktør på vegne af kommuner eller Arbejdsformidlingen udfører opgaver, jf. stk. 1, jf. § 3 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.


Og som flekser er du under

§ 2 stk 7 som siger personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet

Min kommune mente så til at starte med at fordi jeg var på kontanthjælp så var jeg under begge kategorier dette gik de så bort fra da den anden kategori (ikke flekser) også har nogen rettigheder i forhold til noget hjælp løn tilskudsjob osv som man ikke som flekser kan få ...

og er det sådan at den ene ting gælder så gælder den anden jo også, så hvis de matcher mig så vil jeg også gerne have lov til at søge løn tilskud og kørselsgodtgørelse som kontanthjælpsmodtager kan , men det kunne jeg ikke få lov til og så var jeg pludselig ikke under dem som skulle matches ..

Så nej flekser skal ikke matches du er ganske almindelig flekser bare på kontanthjælp og det er loven for §2 stk 7 der gælder for dig
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 16:27   #39
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Sad lige og arbejde med en fleks sag og skulle bruge noget om match .. og blev så lige opmærksom på at det her indlæg ikke holder mere, der er kommet ny lov til siden det indlæg blev skrevet og flekser matches nu ...


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 18:04   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, den tråd fik minder frem - jeg har tit tænkt på Zuza, synes aldrig hun er her inde mere, suk. Hun var ellers helt fantastisk.

Men godt de gamle tråde bliver opdateret, når man løbende falder over dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension