K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 20:35   #1
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Match 3

Hej Alle.

Har med stor nysgerrighed læst en masse indlæg, og er ny bruger her.

Håber på nogen kan hjælpe mig

Jeg har været sygemeldt i nu 14 måneder og efter en mislykket operation for en discusprolaps ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Det viste sig, da jeg skulle opereres for en discusprolaps l5/s1 at prolapsen havde "sat rod" på nerven og ikke kunne fjernes, lægen fjernede nogen brusk omkring nerven for at give bedre plads, så trykken på nerven ikke er så stor.Har nu fået dropfod og min venstre fod drejer ca. 30% ud. Foruden dette problem har jeg kraftig slidgigt og Modicforandringer type 2 samt yderligere en prolaps som dog ikke har nervetryk. Discusprolaps er opstået ved en arbejdsulykke, der kører pt. en skadesag i arbejdsskadestyrelsen hvor der forventes en midlertidig afgørelse inden for de næste måneder.

Mit problem er at jeg er placeret i Match 3 og det foruroliger mig meget. Jeg er 100% uarbejdsdygtig p.t har stærke smerter samt er pumpet af morfin, skal den 17 januar have en binyrebark indsprøjtning ved den nerve hvor prolapsen sidder på, for at se om det har noget effekt. Hvis ja er der mulighed for operation, men ved ikke om jeg tør, da mit venstre ben kan blive yderligere beskadiget hvis det mislykkes.
Kommunen gør alt for at trække tiden, vil ikke ligge nogen plan for fremtiden og min frygt går på at når Arbejdsskadestyrelsen kommer med deres afgørelse har jeg en styg fornemmelse af at kommunen fjerner mine sygedagpenge
Har fået forlænget dem en gang.

Hvad skal jeg gøre for ikke at ende på kontanthjælp, får intet min kone tjener for meget

Skal lige nævne at der foreligger masser af udtalelser fra speciellæger, reumatolog, neurolog, 3 MR scanninger samt rygkirurg. Men sagsbehandler bliver ved med at trække tiden, vil hele tiden have nye statusattester o.s.v

Er faktisk ikke interesseret i FP men vil gerne have en revalidering til at kunne tage en uddannelse som psykoterapeut, som kan tages som delvist selvstudie.

Håber nogen kan give nogle gode råd.

Den frustrerede 50 årige mand.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 20:57   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Mario.

Bliv her på DIN tråd fremover. Så bliver det lettere at råde dig.

Frygt for ophør af sygedagpenge:
Læs her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestophvor der bla nævnes:
" 5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller" samt "Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Hvor bor du i landet?
Har du bil og kan køre?
Er du i fagforening?
Du skriver ikke under på noget før du kender den fulde konsekvens!
Alt foregår på skrift med kommunen.....ingen tlf-samtaler.

Revalidering går forud for flexjob. På dette link åbner du en brochure der beskriver lidt om det hele.
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Gen- og vedligeholdstræning god information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...teddy+%F8feldt

God information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...teddy+%F8feldt

Derfor spurgte jeg om du har bil og kørekort:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...teddy+%F8feldt

Du nævner L5 og S1: hvilken kan ikke opereres og hvilken vil man give dig indsprøjtninger i?

Modicforandringer: er du i behandling mod disse?

Det var en ordentlig mundfuld, men fortvivl ikke, ethvert rør har en lys udgang

Mange julehilsner

Peter dropfod, discus-prolapser L4 og L2, Morfin og Metadon, smerter 10, kørestol i 5 år men har det som en fisk i dag.

Sidst redigeret af phhmw; 21-12-2010 kl. 21:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 21:53   #3
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej Peter.


Tak for de mange links, har lige skimtet dem hurtigt igennem

Jeg har bil og kan køre korte ture, men da jeg er fra Fyn så er en tur til Rødovre til behandlinger 2 gange om ugen ikke mulig, jeg kan ikke holde
til så lange ture, behandling lyder ellers spændende.

Med hensyn til prolaps er det L5 der ikke kan opereres, og nu skal der så
prøves indsprøjmimg på L5/S1.

Jeg er ikke i behandling for modicforandringerne.

Også god jul til dig

Hov, glemte lige at skrive jeg er i fagforening, som også kører min arbejdsskadesag samt sag vedrørende tabt arbejdsfortjeneste og svie og smerte. Til trods for arbejdsgiver har erkendt deres ansvar for løfteskaden overfor deres forsikringsselskab og disse har erkendt de er erstatningspligtige, trækker forsikringsselskabet konstant tiden for udbetaling og har nu bedt om uvildig ny undersøgelse fra ny læge
Syntes ikke helt fagforeningen presser dem hårdt nok for at få en afslutning på sagen.

Sidst redigeret af Webmaster; 28-12-2010 kl. 20:36. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 22:51   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du gør følgende....

finder denne fyr fra Ringe.
http://www.midtfynsposten.dk/article...ning-og-terapi

Han har IKKE overenskomst med det offentlige desværre. Lang politisk problematik som jeg ikke vil trætte dig med.

Men brug lidt penge og kræfter for en samtale med ham. Han er tidligere udlært hos T.Ø. Lyt til hans råd. Det kan ikke skade men efter min vurdering det første du skal gøre.

Efter min vurdering er dit største problem S1 som ikke er et godt sted at få prolapser eller forskydninger. Hvad man ellers skulle tro.

Forsikringsselskab: det er helt normalt adfærd da vi taler om store beløb.

Læs: http://www.k10.dk/showthread.php?t=11011

Modicforandringer.:

http://dagenssundhed.dk/ondt-i-kropp...-ondt-i-ryggen

Eller "google" med ordene "behandling af modic forandringer" så kommer der andre resultater op


VI tales. Mange hilsner

Peter arbejdsskade og derefter pension fra 1998.

Sidst redigeret af phhmw; 22-12-2010 kl. 00:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 13:05   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kørekort, Morfica, Vejledende prøve.

Hej igen Mario.

En ting du mentalt skal forberede dig på er, at muligvis, vil dit kørekort kommen op til debat.

Hvis det bliver aktuelt skal du ikke gå i panik.

Her findes der også fornuftige regler og retssikkerhed.

Læs her: http://www.sst.dk/publ/Publ2008/Tils...sygd_kkort.pdf
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=114489

Hvis, bliver du en §4, under skærpet opsyn med Vejledende køreprøve og fornyelse oftere end normalt.

Regler er fornuftige, politi, kommune og embedslægen arbejder her rutinemæssigt fornuftigt.

Jeg var uforberedt da jeg modtog brev fra politi og embedslægen at jeg fik køreforbud. Stoppede al smertebehandling med et og var ved at slå mig selv ihjel da nedtrapning ville jeg ikke høre tale om. Panik panik.

Nu er du forberedt og spiller med og så løber du ikke ind i problemer.

Ingen problemer i dette, ejheller den Vejledende køreprøve.

ARBJDSSKADE.:

Her skal du vide at en af vores brugere/rådgiver netop har været igennem et forløb som du er startet på, så her ligger også stor viden.
Brug vores søgefunktion hvor du skriver "Skade2006" og læser alle indlæg fra disse prægtige mennesker. Det kan man blive klog af.

Hilsen Peter racerkøre

Sidst redigeret af phhmw; 22-12-2010 kl. 13:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 17:32   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mario
Du skriver :
Citat:
Mit problem er at jeg er placeret i Match 3 og det foruroliger mig meget
Der er kommet nye Matchkategorier, før var der 5, nu er der kun 3,
se her : http://www.socialjura.dk/index.php?id=13804
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 20:11   #7
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
match 3

Hej Peter.

Jeg har med stor interesse læst om klinikken i Ringe, vil kontakte dem i det nye år, men afventer lige udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste, økonomien er efterhånden presset

Med hensyn til tab af kørekort er jeg ikke på nuværende tidspunkt nervøs, trods dropfoden går det ok med at køre og lægen har sagt ok.

Var til samtale på kommunen 22 december og som sædvanlig var der ikke styr på noget som helst, sagsbehandleren skulle have indhentet seneste status fra sygehuset, men påstod hun ikke havde modtaget den. Jeg ville se på skrift hvornår hun havde bestilt den, men hun kom med alle mulige undskyldninger. Har chekket med sygehuset, den var ikke bestilt. Jeg røg i det røde felt og det hjalp.

Fik tvungen igennem at der nu 10 januar bliver lavet en resourceprofil på mig, har rykket flere gange, men til trods for jeg har været sygemeldt i 15 måneder, har de bare givet mig en sludder for en sladder, men nu er det slut.
Jeg har besluttet mig for at nu er det mig der skal sætte dagsordenen, ellers ryger hele min sag i tv, jeg kender en journalist på DR som gerne vil hjælpe.

Godt nytår
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 20:50   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Mario.

Som Florken skriver, er der nu kun 3 matchgrupper. Du er derfor placeret det helt rigtige sted. Bare rolig

At kommunen "trækker tiden ud" tror jeg ikke er helt korrekt.
Og jeg mener heller ikke at der er noget galt i at din sagsbehandler indhenter statusattester, for det er relevant at følge stilstand/fremgang i forbindelse med dine behandlinger.

Du skriver selv, at du P.T. er helt uarbejdsdygtig, men i og med at du har forestående behandling der forhåbentlig vil bedre din tilstand, og du anser det for sandsynligt at du vil kunne tage en uddannelse på revalidering, er chancen for førtidspension nok ikke særlig stor lige nu.
Eftersom du ikke kan arbejdsprøves eller påbegynde et revalideringsforløb p.t., er der ikke andet sagsbehandleren kan gøre end at afvente situationen.
Det er jo ikke muligt at lægge en plan når I ikke aner hvordan du vil have det om to, fem, ti (ligemeget) måneder, og det vil sige, at du er strandet...

Vi er mange der har været på kontanthjælp i både fem og ti år på den bekostning...

Sidst redigeret af annagw; 28-12-2010 kl. 20:52.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:13   #9
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej Annagw.

For det første mener jeg stadig sagsbehandleren trækker sagen, statusattester skal naturligvis indhentes, men når man har en aftale om en dato de skal hentes fra lægerne og disse datoer overhovedet ikke overholdes, men man glemmer at indhente dem, så er det at trække tiden!!!

Jeg har skrevet at jeg ønsker en revalidering, da jeg ikke har lyst til at få en førtidspension, men jeg er ikke sikker på at jeg kan gennemføre den.

Den forestående behandling er kun en smertelindring, lægerne har udtalt at jeg ikke får det meget bedre end det er nu. Det er muligt jeg er strandet i en umulig situation, men det vil jeg ikke acceptere, og jeg lover dig jeg vil kæmpe til sidste blodsdråbe for at komme videre i livet og det er ikke på kontanthjælp.
Jeg har uafbrudt været på arbejdsmarkedet de sidste 30 år, aldrig haft en eneste arbejdsløshedsdag, og jeg har besluttet at kommunen ikke skal have lov til at trække tingene i årevis. Min kone er selv offentligt ansat som leder og som hun siger:
"Hvis der er noget det offentlige ikke kan lide så er det negativ omtale" og jeg har tænkt mig at bruge alle midler for at få afsluttet min sag hurtigst muligt.

Godt nytår til dig.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:39   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okay, det kan du have ret i.

Hvad er det du vil have der skal ske?

At påbegynde et revalideringsforløb er vel udelukket...?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension