K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2010, 16:28   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Jeg er vred....

Nu er det nok ...jeg må simpelthen have luft. De bruger os som billig arbejdskraft nå man er i revalidering. Jeg arbejder 31 timer. Og jeg kan lige med nød og næppe klare det. Jeg arbejder med mennesker. Hvis ikke jeg var på den arbejdsplads ved jeg simpelthen ikke hvordan de ville få tingene til at hænge sammen. Der kommer ikke vikar, nå nogen har ferie.

PAS Godt på jer selv piger og drenge, husk jeres pause og lav kun det i magter. Sig fra, men gør det på en ordentlig måde, så gider de lytte til dig.

I dag nå jeg have et glas rødvin og lidt god mad for det har jeg godt nok fortjent.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:16   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hmmm

Hvorfor er du i revalidering når du ikke kan klare et fuldtidsjob? Du skal jo ende ud i et fuldtidsjob efter endt revalidering? Hvis ikke du kan magte et 31 timers job skal det jo vurderes om det er det du så skal?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:29   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Sådan har jeg forstået det ..

Sådan har jeg ikke forstået det, det skal vurderes, at jeg godt kan have et job, bare inden for et andet område end, der hvor jeg har arbejdet i mange år.

Jeg kan ikke få et flexjob. Der er jeg for god til. Men jeg skal ikke have et fuldtidsjob. Jeg kan godt klare mig for mindre. Og jeg kunne sådan set godt tænker mig at lave andet end jobbet nå jeg havde fri. Arbejdet fylder for meget, der er andre ting der kan gøre en mere glad og det er vigtigt at have tid og overskud til.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:34   #4
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Din historie

Hej Yasmin

Pas endelig på dig selv. Før jeg kom i fleksjob var jeg under revalidering i 37 timer om ugen og fik et år senere et fleksjob til 30 timer om ugen. Pas på ikke at komme ud i et ordinært arbejde, så hænger du på den. Jeg arbejdede i et fleksjob i næsten 12 år og er i dag indstillet til førtidspension. Det gode helbred kommer ikke tilbage så husk at sige fra ellers går det galt. Jeg taler af erfaring, var en såkaldt flinkepige men efter min kræftsygdom lærte jeg at sige fra. Jeg vil råde dig til et fleksjob med visse skånehensyn.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:43   #5
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Forvirret...

Ok...ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal. Jeg ved bare jeg tager en dag af gangen. Det der er det værste for tiden det er at jeg sover så dårligt om natten, nu prøver jeg at gå i seng lidt senere og ikke hvile nå jeg kommer hjem, så kan det være jeg sover igennem. Jeg sover fra kl.19 til 23 og så kan jeg ikke sove før kl 04....det må jeg prøve om jeg kan vende.

Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:47   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Ja så kan jeg ikke følge med helt? jeg er med på at du kan omskoles på revalidering, men jeg forstår så ikke du er et sted du ikke kan magte? kommer du meget under 30t er du flexberretiget. Så forstår altså ikke helt sammenhæng her? Hvor længe har du været i revalidering?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 17:54   #7
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Her er hvad der er sket...

Jeg har fået en revalidering på et år. Jeg gik ned med stress og var sygemeldt. Jeg kom på kursus for sygemeldte. Jeg kom på en arbejdsprøvning på på 8 uger sidste år og så fik jeg en revalidering. Nu siger de så ( min vejleder ) at jeg skal søge job, og det gør jeg så. Men helt ærligt hvem tror på at det får et job inden for ældreområdet i disse tider, de skære jo ned. Eller ansætter ikke flere folk, så jeg regner med at blive arbejdsløs: og for at jeg kan få fuld understøttelse så skal jeg op på 35 timer. ( jeg er fuldtidsforsikret ). Hvis jeg kapiturere så får jeg deltidsunderstøttelse...( **** ) Jeg har betalt til fuldtid siden 1981.

Er der der noget at sige til at man tænker...nej, nu gider jeg sgu ikke mere.

Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 18:03   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg sover fra kl.19 til 23 og så kan jeg ikke sove før kl 04....det må jeg prøve om jeg kan vende
har du prøvet druen batrisan [staves ikke rigtigt] me havde en kammerat der havde samme prob har brugte det for eller havde han det som dig

og ligge ordeligt ordelig pude osv

jeg får selv de små 4-6 tiemr hver dag har lært at leve med det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 18:52   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej Yasmin, ikke for noget tror du ikke du er ved at blive stresset igen???

Du skal altså ikke arbejde mere end du kan have et liv ved siden af og det lyder ikke som om at du har det i øjeblikket, så mon ikke en snak med sagsbehandler ville være en god ide, evt. også din læge, du skal passe på dig selv, ingen andre gør det og slet ikke et arbejde som åbenbart er for hårdt for dig.....

Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 19:45   #10
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Dit helbred i første række

Hej Yasmin

Du er ved at blive stresset eller er det. Jeg havde stress i 3-4 år, netop søvnproblemer er tegn på stress. Jeg fik stresshåndtering hos en psykolog i ½ år, men det er bagefter du lærer at sige fra. For din egen skyld gå til læge og blive sygemeldt inden du går ned med flaget. Dit helbred er det vigtigste, sig fra nu, det er vigtigt. Tænk ikke på dine kolleger, KUN PÅ DIG SELV.

De kærligste hilsner og gode tanker til dig!
Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustreret og meget vred eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 04-09-2012 20:42
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10
Blev lidt vred Maj-Britt Politik og Samfund 5 05-03-2008 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension