K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2007, 02:30   #11
Claus Andersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Indlæg: 14
Styrke: 19
Claus Andersen er ny på vejen
RE: Glæde på en regnvejrsdag

De måske egnede
Hver tredje dansker forsørges af staten. Hver fjerde er i den ”arbejdsdygtige” alder og ifølge Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) var arbejdskraftreserven på godt 206.000 personer i 2006. Heraf havde ca. 85.000 angivet at være i stand til at tage et job indenfor områder med den største mangel på arbejdskraft (kilde: AMS notat 2.3 2007). Den 29.1 blev 1500 arbejdsløse tyskere kørt i sponsorerede busser til jobmesse i Kolding for at kigge på 800 job. De lokale fagforbund var ikke inviteret. Fire ud af 10 danske virksomheder søger arbejdskraft i de nye EU-lande og i 2006 havde 11.005 østeuropæere arbejds- og opholdstilladelse i Danmark, og flere kommer til.

Som en anden Diana fra Punkt 1´s reklamer siger jeg: ”hvad sker der lige for denne VK-regering? Kan I ikke se hvad de er ude på”? En undergravning af den danske arbejdsmarkedsmodel og indførelse af et todelt arbejdsmarked og social dumping med ublu konkurrence på dårlige løn- og arbejdsforhold!

Dobbeltmoral
I Norge har de vedtaget en lov mod social dumping med mulighed for at give dagbøder til arbejdsgiverne. I Danmark har vi kun dobbeltmoralen i det indvandrefjendske Dansk Folkepart (DF), der er støtteparti for VK-regeringen og når man skyder med maskingevær, sker det jo en gang imellem at man rammer plet: ”Det er en svinestreg over for de arbejdsløse i Danmark, uansvarligt og undergraver det danske arbejdsmarked, når beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen opfordrer danske firmaer til at hente udenlandsk arbejdskraft”, siger Morten Messerschmidt fra DF og tilføjer: ”beskæftigelsesministeren burde bruge sin tid på at sørge for, at de ledige får den efteruddannelse, der skal til for at de kan komme i gang igen”.

Kun 55 pct. af pengene som det offentlige stillede til rådighed i 2006 til efteruddannelse er brugt. Der er for travlt siger arbejdsgiverne, og samtidig får vi en ny rapport fra Teknologisk Institut, der viser, at hele 72 pct. af landets borgere over 15 år ikke har de it-færdigheder, der forventes at være påkrævet i 2012. Løftes IT-viden kan vi se en økonomisk fortjeneste på 79.000.000.000 kroner. ”Vi nu har en enestående chance for at få de svage ledige ind på arbejdsmarkedet og i job for et velfærdssamfund bedømmes på, hvordan det behandler sine svageste”, citat Claus Hjort Frederiksen, beskæftigelsesminister og derefter introducerer han en ny hjemmeside, www.workimport.dk , og en hotline, hvor virksomhederne kan få omgående hjælp til rekruttering i udlandet. Hvad sker der for denne Venstre guru?

Åbenlys selvmodsigelse
Kan I ikke se at han indefra er ved at nedbryde det traditionelle danske arbejdsmarkedssystem og erstatter det med et privatiseret og kommunaliseret ulighedsskabende system. ”Jeg anser det for en åbenlys selvmodsigelse fra regeringens side, at de på den ene side taler om at omdanne Danmark til en førende vidennation og på den anden side skærer uddannelsesdelen af aktiveringen markant ned. Det er et paradoks og hænger ikke sammen” (kilde: Henning Jørgensen fra Center for arbejdsmarkedsforskning på Aalborg Universitet).

Selv med fuld beskæftigelse kommer de måske egnet aldrig ind på arbejdsmarkedet. I dag har vi en historisk chance for at hjælpe samfundets svageste borgere væk fra et liv på offentlig understøttelse. Flere end 6.000 ægtepar på kontanthjælp med omkring 15.000 børn rammes efter 1. april, fordi forældrene ikke har arbejdet 300 timer det seneste år, men arbejdsgiverne foretrækker den billige og veluddannet arbejdskraft fra Østeuropa. Vi ser de østeuropæiske indvandrere snupper de ledige job og VK´s tiltag for at få flere indvandrere i arbejde er spild af ressource. Med en ny chance for alle sætter arbejdsgiverne dagsorden om, at de ledige er dovne og ikke står til rådighed.
Claus Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2007, 22:36   #12
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Glæde på en regnvejrsdag

En stor tak til jer alle fordi I glæder jer på mine vegne. Jeg rejser d.26-3 og kommer hjem d.16-4, frisk som en havørn. Jeg har en super god læge, der ikke tager en nej for et nej.( Jeg er et lille heldigt asen er jeg)
Mvh.
Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2007, 10:54   #13
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Glæde på en regnvejrsdag

ønsker dig en supr tur guffi
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske andre kan få glæde af det jeg lærte i går... mawebbro Accept fra vores omgivelser 19 30-05-2013 15:30
Glæde tråd ang forlængelse Bitsch Alt det andet 3 18-10-2011 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension