K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2014, 12:14   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
GF- hvordan er det nu det er

Min datter er 24 og i gang med pædagoguddannelsen. Hun bor sammen med min svigersøn som er 28 år og på kontanthjælp og han får nu forsørgersats, fordi de fik et barn i oktober sidste år. De er ikke gift.

Mine spørgsmål er; når min datter er færdig som pædagog og forhåbentlig får arbejde, så skal hun jo forsørge min svigersøn hvis han stadig er på kontanthjælp, og jeg har forstået at de må have hvad der svarer til 2 x kontanthjælp. Men HVILKEN kontanthjælp? Er det den "høje" som han får lige nu, som de må have 2 af? Eller er det en lavere sats?

Næste spørgsmål: Min svigersøn har psykisk sygdom, og det er derfor han er på kontanthjælp. Der bliver snakket lidt om Ressourceforløb til ham. Hvilken betydning vil det have for deres økonomi, her tænker jeg specielt på GF?

Endnu et spørgsmål: Min datter fylder 25 til august og er på SU lige nu, hvor hun har SU-lån som supplement til SU-indtægten. Er SU-lån også medregnet som en indtægt, sådan at kommunen kigger på hvad hun har i indtægt inkl. SU-lån og dermed beregner GF ud fra det?

De er lidt forvirrede over alt det her GF-halløj, og jeg er bestemt også forvirret, det er svært at finde hoved og hale i det, synes jeg.

Håber nogen kan hjælpe med svar
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 01-06-2014 kl. 12:35.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 12:25   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse nogle af svarene på bm.dk, men der skal nok komme andre her, der kan uddybe.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...lsespligt.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 12:30   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan læse nogle af svarene på bm.dk, men der skal nok komme andre her, der kan uddybe.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...lsespligt.aspx
Tak for svar Desværre kan mit dumme hoved slet ikke rumme den lange smøre og omsætte den til min datter og svigersøns situation.
Så håber nogen kan hjælpe.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 13:29   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ref dit spørgsmål 3. Kan godt se, det måske er lidt kringlet, men sender alligevel linket.
Det er ikke en afgørelse men en vejledning til kommunerne. Så får I et negativt svar, så ank endelig.
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...form-af-su-lan
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 14:12   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Min datter er 24 og i gang med pædagoguddannelsen. Hun bor sammen med min svigersøn som er 28 år og på kontanthjælp og han får nu forsørgersats, fordi de fik et barn i oktober sidste år. De er ikke gift. så skal de have som 2 gange forsøger

Mine spørgsmål er; når min datter er færdig som pædagog og forhåbentlig får arbejde, så skal hun jo forsørge min svigersøn hvis han stadig er på kontanthjælp, og jeg har forstået at de må have hvad der svarer til 2 x kontanthjælp. Men HVILKEN kontanthjælp? Er det den "høje" som han får lige nu, som de må have 2 af? Eller er det en lavere sats? samme sats 2 gange 13500,- + hun får et ekstra fradrag pr time hun arbejder 25 pr time.

Næste spørgsmål: Min svigersøn har psykisk sygdom, og det er derfor han er på kontanthjælp. Der bliver snakket lidt om Ressourceforløb til ham. Hvilken betydning vil det have for deres økonomi, her tænker jeg specielt på GF?

Endnu et spørgsmål: Min datter fylder 25 til august og er på SU lige nu, hvor hun har SU-lån som supplement til SU-indtægten. Er SU-lån også medregnet som en indtægt, sådan at kommunen kigger på hvad hun har i indtægt inkl. SU-lån og dermed beregner GF ud fra det? ja desværre.

De er lidt forvirrede over alt det her GF-halløj, og jeg er bestemt også forvirret, det er svært at finde hoved og hale i det, synes jeg.

Håber nogen kan hjælpe med svar
Hvis han får recurse forløb, så er de ikke under gf mere, dette r det gode ved recurce forløb.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 22:50   #6
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Ok tak for svar. Jeg håber min svigersøn kan få ressourceforløb, det vil hjælpe deres økonomi kan jeg forstå.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension