K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2011, 20:02   #1
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Cool ventetid

Vi går og venter på at min mands pensionssag skal behandles i pensionsnævnet i næste uge.

Vi er heldigvis gode til at holde modet oppe hos hinanden og prøver ikke lade sygdommene og pensionssagen overtage vores liv...men hold op det er svært ind imellem Det kan gå godt og så læser man en artikel i et ugeblad eller ser et indslag i Tv og så overvældes man af paranoia

Det er som om nogen har trykket på pause og man føler at ens liv først kan fortsætte rigtigt efter ftp (forhåbentligt) bliver tilkendt.

Min mand har leddegigt og CMT (en form for muskelsvind). I resurceprofilen er han beskrevet som uden arbejdsevne i enhvert erhverv. Alle beh. muligheder er udtømte og ingen af sygdommene kan jo blive bedre, tværdigmod.

Sb har indstillet ansøgningen positivt og jeg har svært ved at se hvordan de kan afvise hans ansøgning...men jeg ved jo at det sker for mange.

Nu er det paranoiaen har overvældet mig, for min mand er ikke arbejdsprøvet da SB vurderede at en sådan prøvning vil være for vanskelig for ham da han udtrættes hurtigt pga. smerter og træthed. Han er sengeliggede en del timer hver dag og det er jo på dage uden nogen form for arbejdsbelastning.Men skal man ikke være arbejdsprøvet? Puha orker bare ikke hvis sagen bliver afvist og han derefter skal ud i arbejdsprøvning.

Øv tror ellers på at være positiv og tro på et positivt udfald...men det kan jo smutte for den bedste indimellem.....

Knus og gode tanker til jer alle, håber i kan berolige mig lidt
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 20:45   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rdn Se meddelelser
Men skal man ikke være arbejdsprøvet?
Nej, ikke nødvendigvis.

Hvis afprøvning er kontraindiceret (vil forværre lidelsen) skal man ikke afprøves.
Jeg vil også mene, at det ikke er nødvendigt med en arb.prøvning hvis det kan vurderes formålsløst.

Ud fra det du skriver synes jeg det lyder som om, at der ikke skulle være nogen problemer.

Men skulle de give et afslag, så skriv lige herinde, for så er der da stor sandsynlighed for, at det vil være på sin plads med en anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 20:51   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej med jer...
Jeg kan godt følge jer i det med at håbe og næsten tro at den er i hus for dernæst at tænke nej det går sgi ikke... Ventetiden er simpelthen slem....

Der er nok ingen herinde der kan love jer at det er 100% sikkert at den går igennem...

Sådan som du beskriver hans ressourceprofil med sagsbehandlers indstilling, så har jeg også svært ved at se at de kan afvise hans ansøgning.... ♥

Jeg krydser alt hvad der krydses kan og håber på at det snart bliver næste uge så I kan få at vide at det er ok....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 20:58   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand fik sidste år sin førtidspension uden nogen former for arbejdsprøvning. Kommunen havde papir fra 2 forskellige sygehuse. Han var 35 år og skadet i ryggen efter en arbejdsskade.

Så det kan altså lade sig gøre en få pension uden arbejdsprøvning. Kan udemærke huske den ventetid.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 18:04   #5
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Puha så er ventetiden ovre og heldigvis er ftp blevet bevilget :-)
Sikke en lettelse...men også en lidt tom følelse....Så er det arbejdsliv forbi ...
Men held og lykke til jer alle derude, håber det bedste for jer allesammen.
Kram
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 19:15   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rdn Se meddelelser
Puha så er ventetiden ovre og heldigvis er ftp blevet bevilget :-)
Sikke en lettelse...men også en lidt tom følelse....Så er det arbejdsliv forbi ...
Men held og lykke til jer alle derude, håber det bedste for jer allesammen.
Kram
Kære ven .! Kæmpe tillykke med at din mand har fået pension. Det kan altså lykkes og det endda uden arbejdsprøvning. Håber I går en dejlig tid i møde . Jeg går selv og venter på en afgørelse i min pensionssag . Den bliver afgjort indenfor de næste fire uger og jeg kan sige dig at jeg er ved at gå ud af mit gode skind af nerver. Men jeg må jo væbne mig med tålmodighed selvom det er meget meget svært . Knuz til dig og manden og held og lykke med fremtiden.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:26   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rdn Se meddelelser
Puha så er ventetiden ovre og heldigvis er ftp blevet bevilget :-)
Sikke en lettelse...men også en lidt tom følelse....Så er det arbejdsliv forbi ...
Men held og lykke til jer alle derude, håber det bedste for jer allesammen.
Kram
Super, så kan i begynde, at se fremad, og forhåbentlig få en god fremtid selvom den ikke omfatter et job.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:31   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke... når først at de der første følelser har lagt sig så kommer følelsen af totalt lettelse og ro ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 22:21   #9
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Stort tillykke. Det varmer og giver håb, når man er så heldig også at høre om de gode historier

Nyd de næste forårsdage og nyd at det eneste i skal vente på denne gang ....er sommeren.

til jer begge
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 00:47   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det var da dejlig.
Stort tillykke at der der kommer noget stabilt i jeres liv.

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension