K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 14:07   #1
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
ang ask

hej alle,jeg har en sag i arbejdsskadestyrrelse,hvor de har vurderet min men på 20%,som er ikke ok,jeg har meger mere gener efter skaden,hvad kan jeg gør så, sender de mig igen til spec.læge hvis jeg anker det? hvad kan jeg forventer som arbejdstabsfortjenerste procent,når jeg førtidspansionist?er det 50% når man får førtidspansion?mvh,håber der er nogen som da kan hjælpe mig:.........
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 14:55   #2
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Har du set hvad den vejlende mentabel sig i ASK, deres procenter er jo ikke så høje.

Ang. din erhvervsevnetab, så kommer det an på hvad du tidligere har tjent. Hvis det er efter en skade som jeg formoder, så kigger man på din indtjening 12 måneder før skaden og opregulere den til nutidskr. Derefter ser man på forskellen på hvad du kunne have tjent og hvad du får som førtidspensionist.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 15:06   #3
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
ang ask

tak skade2006,jeg har kigget på asks tabeller,der står også ved arbejdstabsfortjeneste har men noget procenter,men hvordan regner de ud de procenter? jeg har fået brev hvor der står 20%men,men ikke noget andet endnu.og har hørt når man har fået førtidspansion så er man 50%syg med det samme. mvh
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 16:59   #4
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Hej.. Husk men og erhvervsevnetab ikke er det samme.

Er selv FP Fik 15 % men og 50% erhvervsevnetab og fik FP pga min skade.

Mvh Nordjylland
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 21:22   #5
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hvis ikke ASK har skrevet noget om dit erhvervsevnetab, så ville jeg tage fat i dem hurtigst muligt.
Hvornår er du kommet til skade ??
Ang. men, så har de nogen udmærket beskrivelser af hvad man kan få.

Ang. erhvervsevnetabet (hvis skaden er sket efter 2004 mener jeg det er), så tager man den løn man havde 12 måneder før skaden, opregulere den til nutidsløn (faktorerene står under beregningerne) og ser så på forskellen mellem det du kunne have tjent og det som du tjener nu. Her tager man så og ser hvor stor forskellen er og vupti, så kan man regne ud hvad man kan få betalt.

Se dette link: http://www.ask.dk/Selvbetjening/Beregn-selv.aspx

det passer faktisk helt præcis når man kender ovenstående beløb.


Tror ikke man kan sige at man får 50 % erhvervsevne tab "bare" fordi man får en førtidspension, da man som sagt kigger på lønnen.

Min mand har 20 % i men og 65 % i erhvervsevnetab, derudover vil der komme et civil søgsmål til forsikringen, så han vil få en pose penge mere oveni (kaldet differencekrav), mener det er 15-20 % mere han skal have udbetalt end den han allerede har fået fra ASK.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension