K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 17:10   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmm sådan en gang hø....

Jeg ville sørme sende en mail til hende .. med svarkvit.. hvor du lufter at du er skuffet over at hun ikke en gang har sat sig ind i din sag og arbejdsprøvning... og om hun virkelig mener at du skal vente helt indtil sommer inden du har svar på om du kan få en pension...

Det er sådan set ikke dit problem at der er nogle stk før dig .. det er hendes problem.. hun kan sg bare tage 1 eller 2 dage om ugen hvor hun læser og kommer i bund i sagerne...

Og til sidst så beder du om svar på din mail.... så har du da lidt på skrift fra hende om pensionen... og du kan også godt forklare hende at lægekonsulent og andre siger at tilstanden er kronisk osv....

Smid flinkepigeforklædet.... hvis det er, så rykker du bare hver eneste dag eller uge... indtil hun får fingeren ud og kommer i gang

KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:08   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hun siger, at det der skal ske fremadrettet er, at hun skal læse min sag og så skal hun sammenfatte lægepapirer, udtalelser fra arbejdsprøvninger o.l. samt det jeg selv havde skrevet til ressourceprofilen til en ressourceprofil og konklusion på min arbejdsevne.

Det kan hun helt sikker ikke nå i februar, for der er sager der er kommet før min, siger hun.
Hmm, lyder bekendt.

Samme situation stod jeg i, efter min sidste afprøvning, som sluttede i slutningen af juni 2009.
Først var der andre før mig. Fint nok, jeg har da kø-kultur.
Så skulle sb holde ferie. Nå ja, fint nok, sb'ere har vel også ret til ferie.

Og så husker jeg ikke hvad de næste undskyldninger handlede om, men det trak godt nok ud.

Jeg var på kh, så jeg havde ikke noget at miste, og jeg havde jo haft den fornøjelse, at gøre en faglig konsulent til grin i hendes overordnedes og en kollegas påhør , så jeg kunne jo godt forestille mig, at hun nu gjorde gengæld ved, at forhale min sag.

Så jeg søgte en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, og vupti, så var jeg tilkendt fp i henhold til §18.
Da var vi nået til årsskiftet, d.v.s. et halvt år efter, at afprøvningen var afsluttet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 10:20   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vovse,

Hvordan blev din §17 på det foreliggende grundlag til en §18 og tilkendelse af ftp.? Bliver det ikke bare en ftp. iht. §17 eller var det fordi din sagsbehandler så var indeover alligevel til sidst?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:15   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Vovse,

Hvordan blev din §17 på det foreliggende grundlag til en §18 og tilkendelse af ftp.? Bliver det ikke bare en ftp. iht. §17 eller var det fordi din sagsbehandler så var indeover alligevel til sidst?
Sb havde sat gang i en §18 inden jeg søgte en §17 (hun påstod endda at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18), men da der ikke rigtigt skete noget søgte jeg en §17,, for at sparke dem i r*ven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:37   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lige nu er det så omvendt med mig, men der har jo også allerede været søgt en §18 for snart et år siden.

Nu når Annagw alligevel har god tid og kan leve med den økonomi hun og hendes kæreste har, så bør hun nok blot holde sagsbehandleren i ørerne, men ting tager tid i systemet ingen tvivl om det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:57   #36
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Anna

Jeg synes på en måde det er en ønskesituation i forhold til at du er gravid. Nu kan du gå og passe på dig selv og barnet inde i din mave mens tiden går. Og det bedste af det hele er, at når du har født så stiger din kontanthjælp til samme sats som du ville have på pension. Så økonomisk set er det ligegyldigt om du får pension eller ej

Selvfølgelig er det rart med en endelig afklaring. Men det næstbedste er at du ikke bliver sendt ud i aktivering.

Jobcentrene har god tid, især nu hvor de venter på reformen. Så glem alt om at presse på for en hurtigere afgørelse og brug dine kræfter på din graviditet
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 11:45   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Anna

Jeg synes på en måde det er en ønskesituation i forhold til at du er gravid. Nu kan du gå og passe på dig selv og barnet inde i din mave mens tiden går. Og det bedste af det hele er, at når du har født så stiger din kontanthjælp til samme sats som du ville have på pension. Så økonomisk set er det ligegyldigt om du får pension eller ej

Selvfølgelig er det rart med en endelig afklaring. Men det næstbedste er at du ikke bliver sendt ud i aktivering.

Jobcentrene har god tid, især nu hvor de venter på reformen. Så glem alt om at presse på for en hurtigere afgørelse og brug dine kræfter på din graviditet
Sikke noget vrøvl at skrive. Kontanthjælpssatsen for forsørger og for pensionist har en forskel på ca 3000 kr før skat. Så nej, satsen er IKKE den samme...

Kontanthjælpen ligger på omkring 13.800 kr og pensionen på lidt over 17.000 kr.


Resten er jeg enig i.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:31   #38
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja, jeg har det fint med bare at have ro på nu og kunne slappe af med graviditeten.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Kontanthjælpen ligger på omkring 13.800 kr og pensionen på lidt over 17.000 kr.
Førtidspensionen for enlige er 17.075 kr, for andre er den 14.514 kr.

Kontanthjælpen for forsørgere er 13.732 kr.

Jeg er ikke gift, men jeg har en kæreste, som jeg flytter sammen med før barnet kommer.

Kontanthjælpen påvirkes ikke af at være samlevende (det er først når man er gift), så jeg vil få 13.732 kr., men førtidspensionen påvirkes som samlevende.

Derfor vil jeg i fp få 14.514 kr. (ikke-enlig) som udgangspunkt, og derefter vil min kærestes indtægt i en vis grad blive modregnet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 13:40   #39
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Anyway - 782 kr. er ikke den store forskel i min verden. Til gengæld er kontanthjælpssatsen noget højere for forsørgere end for ikke-forsørgere.

Så Anna får stadig en del flere penge uanset om pensionen går igennem eller ej
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 18:32   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jooo men helbredet og rette hylde må da tælle før økonomien, det andet klinger sådan lidt negativt...og virker udspekuleret, hvis i forstår hvad jeg mener.

Da jeg blev tilkendt førtidspension, ville jeg med glæde have gået økonomisk ned, for det var mere freden og roen der var guldgruppen, men sådan er vi selvfølgelige så forskellige.
Bare det at jeg fik dokumentation for at jeg VAR syg og havde RET til at være syg, var faktisk som at vinde i lotto. Penge og økonomi var helt uden betydning - jeg havde jo overlevet på kontanthjælp med 4 børn, så....no big deal.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
Projeck Back-up af emails og dokumenter shylock Dit og Dat 2 30-06-2009 09:24
Tilbage igen - brug for hjælp vedr. arbejdsprøvning krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 70 11-11-2007 20:31
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension