K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 10:27   #11
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det er fanme noget svineri! Har du kontaktet BAN? Mener der er noget med at kommunen kan meldes til det kommunale tilsyn eller noget i den stil....kan ikke præcis huske hvordan det hænger sammen desværre men når du får det skriftlige afslag på pension så klager du selvfølge og når sagen bliver sendt til BAN igen, så vær obs på, hvordan kommunen fremstiller sagen til BAN, for hvis de kun skriver afslag på pension så er det kun det BAN kigger på og ikke, at du heller ikke har fået fleks som du min. Skulle.

Medierne er interesserede for tiden, så prøv at kontskte dem hvis du har mod på det. En interessant vinkel kunne være, at borgerens ret til at klage (som kommunerne jo er hutige til at pege på hvis der bliver stillet kritiske spørgsmål i pressen) intet er værd fordi kommunerne ikke kan tvinges til at følge afgørelserne.

Tror det ville skræmme hr og fru danmark der bliver lullet til ro med beskeden om, at hvis en sygemeldt ikke bliver behandlet ordentligt i kommunalt regi, så kan denne jo altid klage til BAN og så er alt jo godt.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:33   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Bibbi:
Jeg vil da gerne hjælpe med at formulere noget på skrift til f.eks. avisen.dk som er meget aktiv i forhold til den her type sager.

Og erfaringen siger at når enten en journalist eller en fagperson går ind i en fastlåst sag, så sker der pludselig noget...

Du skal bare sige til...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:42   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Bibbi:
Jeg vil da gerne hjælpe med at formulere noget på skrift til f.eks. avisen.dk som er meget aktiv i forhold til den her type sager.

Og erfaringen siger at når enten en journalist eller en fagperson går ind i en fastlåst sag, så sker der pludselig noget...

Du skal bare sige til...
Mangler seriøst en "synes godt om" knap her!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:52   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Mangler seriøst en "synes godt om" knap her!
LOL!
Ret beset er det jo en "ønske-sag" for en nørd som mig og lignende... Det er jo de sager med kød på som rykker i de små grå...

De sørgelige fakta er jo, rent læringsmæssigt, at det jo kun er ved virkelige udfordringer man lærer noget...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 11:21   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Enteneller, har i en anden tråd fundet nedenstående citat på statsforvaltningens hjemmeside:

"Hastende klager
Klager over jobcentrets afgørelser om for eksempel opkvalificering, virksomhedspraktik, ansættelse med løntilskud, brug af anden aktør og ordinært formidlet arbejde til personer i seniorjob er sikret en hurtig sagsbehandling. Her skal jobcentret nemlig genvurdere og fremsende klagen til Beskæftigelsesankenævnet senest 5 arbejdsdage efter klagen er modtaget. Dette gælder ikke hvis jobcentret ved genvurderingen giver dig fuldt medhold i klagen.

Også i andre sager, hvor kommunen eller jobcentret mener, at en klage er hastende, skal kommunen eller jobcentret straks genvurdere sagen og give dig besked om resultatet. Hvis kommunen eller jobcentret ikke ændrer afgørelsen, skal sagen straks sendes til Beskæftigelsesankenævnet. Nævnets formand vil så tage stilling til, om nævnet kan behandle sagen som en hastesag. Du får besked fra nævnet, om sagen kan behandles som hastesag."
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 12:54   #16
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Det er fanme noget svineri! Har du kontaktet BAN? Mener der er noget med at kommunen kan meldes til det kommunale tilsyn eller noget i den stil....kan ikke præcis huske hvordan det hænger sammen desværre
Fandt det - mente nok jeg havde læst det et sted:

Dukh skriver: " Fører det heller ikke til, at der sker noget i sagen, er der mulighed for at rette henvendelse til Statsforvaltningen, der fører tilsyn med, at kommunerne overholder lovgivningen."

Men først skal du klage til sagsbehandleren over du ikke som min. er tildelt fleksjob som bans afgørelse slog fast. Hvis det ikke hjælper er det sb's leder, derefter borgmesteren og til sidst altså statsforvaltningen/ban.

Du kan læse det her
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 14:15   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Håber, BAN kan ikke sige til kommunen at de skal tildele fleks eller pension, de kan hjemvise sagen og anvise at kommunen skal behandle den på ny.

I Bibbi´s tilfælde har de så henstillet til forlængelse af sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 4:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Dette udløb så for et år siden som jeg forstår det, men Bibbi har været i arbejdsprøvning i mellemtiden.. Sdp. burde jo have været forlænget yderligere som Ricky skriver og en indstilling til enten fleks eller pension bør finde sted.

Bibbi hvad siger din advokat ?? I må stille krav om refusion af sdp. i det forgangne år igen via forlængelse på §27 stk. 1 nr. 4 x 4 !!!!!! Ricky ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 15:00   #18
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Håber, BAN kan ikke sige til kommunen at de skal tildele fleks eller pension, de kan hjemvise sagen og anvise at kommunen skal behandle den på ny.

I Bibbi´s tilfælde har de så henstillet til forlængelse af sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 4:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Dette udløb så for et år siden som jeg forstår det, men Bibbi har været i arbejdsprøvning i mellemtiden.. Sdp. burde jo have været forlænget yderligere som Ricky skriver og en indstilling til enten fleks eller pension bør finde sted.

Bibbi hvad siger din advokat ?? I må stille krav om refusion af sdp. i det forgangne år igen via forlængelse på §27 stk. 1 nr. 4 x 4 !!!!!! Ricky ??
BAN kan da godt bestemme, at hun skal forlænges efter en bestemt forlængelse uden at hjemvise til genbehandling.

Bibbi skriver:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
16 mdr. senere (okt. 2010) kom der kendelse fra ankenævnet. Kommunen skulle forlænge mine sygedagpenge i 26 uger, og herefter afslutte mig med ENTEN pension ELLER flexjob.
Det stemmer da vist meget godt overens med principafgørelse a-38?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 17:03   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja BAN har henvist til at Bibbi skulle have forlænget sine sdp. og dette i ht. §27 stk. 1 nr. 4 - hvor sdp. gerne skulle ende med en afgørelse mod fleks eller pension og det er der de først er kommet til nu.

Jeg forstår så bare ikke at der kan gå et helt år hvor Bibbi ikke har fået sdp. da den første nr. 4 udløb i dec. sidste år ??

Bibbi er du blevet varslet om stop af sdp. i dec. 2010 ? Eller er det hele bare kørt videre i afklaring uden af du har fået nogen ydelse herfor ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-12-2011 kl. 17:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:30   #20
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja BAN har henvist til at Bibbi skulle have forlænget sine sdp. og dette i ht. §27 stk. 1 nr. 4 - hvor sdp. gerne skulle ende med en afgørelse mod fleks eller pension og det er der de først er kommet til nu.
Som jeg forstår det, skal en forlængelse efter 27,1,4 som minimum medføre fleks jf aktivlovens § 71, stk. 1 og efter forlængelsen udløber, skal borgeren overgå til ledighedsydelse jf principafgørelse A-38-02. Eller er det noget andet fordi BAN er inde over?

Kommunen har blot udbetalt 26 ugers sygedagpenge med tilbagevirkende kraft og derefter ladet hende overgå til egenforsørgelse (hun skrive tidligere, at hun ikke er berettiget til kh).
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension