K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2008, 11:19   #11
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Altså min første tanke var , hvorfor overfalder man kommunerne for ikke at fange nok socialebedragere og kan det ikke skyldes at der måske ikke er så mange tilbage af de socialbedragere ??

Sjovt at ingen får den tanke ... vi høre hele tiden hvordan alle på kontanthjælp vælter ud på arbejdsmarkedet, mon så ikke det kan tænkes at mange af dem der er tilbage ikke magter at lave socialbedrageri , hvad enten man arbejder sort eller snyder på andre måder så kræver det jo en del ressourcer og har de sidste kontanthjælpsmodtagere dem eller er de simpelthen for syge til at lave bedrageri ??
Grunden til at man antager er der snydes er at kommuner der stadig aktivt kontrollere for snyd, f.eks. Svendborg stadig finder temmeligt mange mens der er kommuner der åbent indrømmer at de har nedlagt deres bedrageri enhed, fordi det ikke kunne betale sig for dem og de fanger jo så heller ikke nogen mere.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:42   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
THJ ja du har nok ret, det jeg reagere mod er den der generelle holdning til at kontanthjælpsmodtagere nok snyder , jeg fatter ikke hvorfor journalister ikke spørger mere kritisk ind i en repotage ...

Hvorfor mener man at så stor en andel kontanthjælpsmodtagere snyder jeg mener i følge politikkerne så er der jo rig mulighed for at klare sig på en konanthjælp , der er ikke spørgsmål stillet ind til hvorvidt en stor andel af de omtalte kontanthjælpsmodtagere måske er fleksere hvor stor en andel af de kontanthjælpsmodtagere der er er matchet 4 og 5 osv ...

Hvorfor spørger man dog ikke politikkerne omkring tidspunktet de vælger at komme med disse oplysninger, det er jo netop i samme periode hvor man ser at politikkere har mere end svært ved at kende forskel på dit og mit...

Jeg støtter ikke sort arbejde , men jeg syntes også sort arbejde er svært at definere , det mener regeringen ikke .. kun når det er dem selv det drejer sig om ...
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:34   #13
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Enig, Heidi, det svarer til at vi nu siger at 1,2,3 fra regeringen snyder, så vi må hellere kontrollere ALLE i regeringen. ( Hvilket nok ville give pote).

Så lige i 12 nyhederne at NU skal der ansættes flere til at jage sociale snydere, idet alle midler skal i brug for at klappe dem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:39   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
sort arbejde er svært at definere , det mener regeringen ikke .. kun når det er dem selv det drejer sig om ...
Næ, og ellers gør de deres egne regler lovlige med TILBAGEVIRKENDE kraft.

Som en bekendtgørelse andetsteds her på siden, som blev offentliggjort i maj/juni, men med virkning fra 1. januar... altså 6 måneder tidligere.

Det er sgu ikke nemt at være jurist eller sagsbehandler eller for den sags skyld borger i Danmark.

Tænk, at man i februar tror, man gør noget lovligt. I juni kommer så en lov med tilbagevirkende kraft fra januar, og så viser det sig, at man har været lovbryder.

Retssikkerhed i DK anno 2008.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:50   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Københavns Kommune tager et nyt våben i brug i kampen mod snyd med sociale ydelser.

Nu får den enkelte ansatte i kontrolgruppen, der jagter sociale bedragere, 20.000 kroner i dusør, når de har tjent deres løn hjem to gange.

Kontrolgruppen er desuden vokset fra seks til ni personer, skriver DR.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 13:28   #16
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
THJ ja du har nok ret, det jeg reagere mod er den der generelle holdning til at kontanthjælpsmodtagere nok snyder , jeg fatter ikke hvorfor journalister ikke spørger mere kritisk ind i en repotage ...

Hvorfor mener man at så stor en andel kontanthjælpsmodtagere snyder jeg mener i følge politikkerne så er der jo rig mulighed for at klare sig på en konanthjælp , der er ikke spørgsmål stillet ind til hvorvidt en stor andel af de omtalte kontanthjælpsmodtagere måske er fleksere hvor stor en andel af de kontanthjælpsmodtagere der er er matchet 4 og 5 osv ...

Hvorfor spørger man dog ikke politikkerne omkring tidspunktet de vælger at komme med disse oplysninger, det er jo netop i samme periode hvor man ser at politikkere har mere end svært ved at kende forskel på dit og mit...

Jeg støtter ikke sort arbejde , men jeg syntes også sort arbejde er svært at definere , det mener regeringen ikke .. kun når det er dem selv det drejer sig om ...
Vi er ganske enige.

Forklaringen på at journalisterne ikke spørger ind er uvidenhed. Der er ganske enkelt ingen journalister der som speciale har det socialfaglige område, der er hverken penge eller prestige i det.

Prestigen ligger hvor magten og pengene er samt fin kulturen og der flokkes så alle journalister.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 13:49   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Københavns Kommune tager et nyt våben i brug i kampen mod snyd med sociale ydelser.

Nu får den enkelte ansatte i kontrolgruppen, der jagter sociale bedragere, 20.000 kroner i dusør, når de har tjent deres løn hjem to gange.

Kontrolgruppen er desuden vokset fra seks til ni personer, skriver DR.
HVEM skal kontrollere, om de snyder?

Først snyder man borgerne for de ydelser, de har krav på, gør dem sultne og hjemløse, bagefter får man en dusør, hvis de skulle gøre noget "forkert" for at stille sulten.

FAR VEL FÆRD!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 13:56   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Nu får den enkelte ansatte i kontrolgruppen, der jagter sociale bedragere, 20.000 kroner i dusør, når de har tjent deres løn hjem to gange.
Var rimeligt at der blev udbetalt en dusør på 20.000 kr hver gang man kunne afsløre kommunerne i at bryde love og regler...
det kunne man da kalde fast arbejde
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 13:58   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er 4 måneders udbetalt til en person på starthjælp.

De skulle fan.... skamme sig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 16:09   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
http://www.mitansvar.dk/debat/119

Jeg fik det lidt bedre :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny sociale virksomheder østerbro Politik og Samfund 11 14-08-2012 12:06
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
Den Sociale Udfordring DR P1 Ragdoll Politik og Samfund 2 25-01-2010 19:55
Sæt sociale ydelser op. Stella Politik og Samfund 0 28-10-2007 15:24
sociale årsager tuxon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 21-10-2007 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension