K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2016, 12:09   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg skal ikke sige om det er lavet om men ved alle kommer det igennem en gang om året i 12 uger, om man kan lide det eller ej men igen, vi få jo vores ledigheds ydelse, så går det vel nok
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 13:20   #12
List68
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
List68 er ny på vejen
Tak for svaret Akvamarin.
Det jeg prøver at finde ud af er kommunens motivation til at sende ledige fleksjobbere ud i afklaringspraktik.
Som jeg ser det, er det de faglige, sociale og sproglige kompetencer der skal afklares, samt afklaring af beskæftigelsesmål
Jeg har i særdeleshed svært ved at forstå begrebet beskæftigelsesmål.
Min helbredssituation er stationær Dvs. at jeg bliver ikke bedre. og jeg har de samme skånebehov som jeg har dokumenteret ved fleksjob bevillingen.
Jeg har dårlige lunger der kun bliver værre samt en kunstig skulder af metal som ikke kan forbedres ved evt. træning.
Så der er kun afklaring af beskæftigelsesmål tilbage.
jeg er 61 år gammel og har kun et beskæftigelsesmål og der er et lille fleksjob på 17½ time om ugen indtil jeg bliver folkepensionist om ca, 5 år.
Det behøver man da ikke at bruge et 3 mdr, praktikforløb til at finde ud af - det kan klares med et simpelt spørgsmål.
Derfor kan jeg kun se kommunens motiv som rent økonomisk - ikke for at hjælpe mig til et fleksjob.

Sidst redigeret af List68; 06-06-2016 kl. 13:27.
List68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 01:55   #13
Marshall
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2016
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Marshall er ny på vejen
den 12 ugers praktik hvor mange timer er det om ugen ?
Marshall er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 06:13   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er jo det man skal afprøves timeantal.

når man har været ledig længe, man for en praktik på de timer ens sb mener man kan holde til.

eks. en bekendt er sat til 8 timer men er blevet dåliger og bliver afprøvet i 6,lgen skriver til kommunen ,at hun bliver for dårlig, hun bliver sat ned til 4.

derefter søger hun job, på 4 timer og bliver anat, så nu er hun job 3-4 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 07:37   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marshall Se meddelelser
den 12 ugers praktik hvor mange timer er det om ugen ?
Det kan såmænd være helt ned til 5 minutter om ugen.

http://lokalavisen.dk/grotesk-og-men...160919312/1039
Artiklen er lige under den store blok med reklamer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 21:40   #16
Marshall
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2016
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Marshall er ny på vejen
jeg tænker mere på antal timer af praktik perioden efter man fik bevilget flex..hvis man nu er bevilget til flex på 3 timer om ugen og man har gået ledig i et år og kommunen vil sende dig ud til den såkaldte 3 måneders praktik , så tager de vist hensyn til de antal timer flex bevilling ikke? hvordan skal borgeren ellers klare praktikperioden, det er absurd hvis de sender borger på praktik i 37 timer om ugen??
Marshall er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension