K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2016, 16:50   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Problemet er, som de andre skriver at når man får ressourceforløbsydelse så modregnes løbende pensioner kr. for kr. så pensionsselskabet i stedet for at hjælpe medlemmet giver tilskud til kommunen.
Af samme grund har flere pensionsselskaber besluttet ikke at tildele løbende pension mens medlemmerne er på ressourceforløbsydelse, da der skal en enorm udbetaling til at også medlemmet får glæde af beløbet.

Derimod tildeles der nogen gange engangsbeløb som ikke burde modregnes af kommunerne, eller bidragsfritagelse, som Hubbie forklarede om så fint at jeg ikke behøver at komme ind på det.
Bidragsfritagelse giver en god hjælp, da det kan være svært at betale til sin pension og forsikringerne når man har en lav indtægt, men især når du er syg er det jo vigtigt at holde fast i en forsikring der kan give en erstatning eller pension senere.
Nørd er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2016, 17:07   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Problemet er, som de andre skriver at når man får ressourceforløbsydelse så modregnes løbende pensioner kr. for kr. så pensionsselskabet i stedet for at hjælpe medlemmet giver tilskud til kommunen.
Af samme grund har flere pensionsselskaber besluttet ikke at tildele løbende pension mens medlemmerne er på ressourceforløbsydelse, da der skal en enorm udbetaling til at også medlemmet får glæde af beløbet.

Derimod tildeles der nogen gange engangsbeløb som ikke burde modregnes af kommunerne, eller bidragsfritagelse, som Hubbie forklarede om så fint at jeg ikke behøver at komme ind på det.
Bidragsfritagelse giver en god hjælp, da det kan være svært at betale til sin pension og forsikringerne når man har en lav indtægt, men især når du er syg er det jo vigtigt at holde fast i en forsikring der kan give en erstatning eller pension senere.
Har fulgt trådstarter, og er i nogenlunde lign. situation, dog med ledighedsydelse(KH.sats) Er netop efter møje og besvær blevet tildelt § 34.
Pensionselskabet siger, at kommunen ikke må trække fra ledighedsydelsen, men fra kommunen er det umuligt at få et konkret svar, så jeg står bare stand by.
Jeg går ud fra de må trække fra § 34?
Jeg har læst mig frem til, at der ikke må trækkes fra en engangsydelse, men hvis de må trække fra § 34 kan det jo ende med at blive hips om haps eller?
Er der nogen herinde, som har fået en lign. sag afsluttet, så hører jeg meget gerne fra Jer?
På forhånd tak
vasen er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2016, 17:25   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er altså bedst at stille sine egne spørgsmål i sin egen tråd for ikke at komme til at afspore trådstarters tråd.
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2016, 19:41   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er altså bedst at stille sine egne spørgsmål i sin egen tråd for ikke at komme til at afspore trådstarters tråd.
Ok, undskyld.
synes bare det ligner.
vasen er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2016, 20:25   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Har fulgt trådstarter, og er i nogenlunde lign. situation, dog med ledighedsydelse(KH.sats) Er netop efter møje og besvær blevet tildelt § 34.
Pensionselskabet siger, at kommunen ikke må trække fra ledighedsydelsen, men fra kommunen er det umuligt at få et konkret svar, så jeg står bare stand by.
Jeg går ud fra de må trække fra § 34?
Jeg har læst mig frem til, at der ikke må trækkes fra en engangsydelse, men hvis de må trække fra § 34 kan det jo ende med at blive hips om haps eller?
Er der nogen herinde, som har fået en lign. sag afsluttet, så hører jeg meget gerne fra Jer?
På forhånd tak
Skrev netop burde fordi de ikke altid følger reglerne, du kan eksempelvis se denne tråd som forleden var oppe http://www.k10.dk/showthread.php?t=34509 hvor PKA har tildelt engangsbeløb og siger at kommunen ikke på modregne, men de gjorde alligevel.
Nørd er ikke logget ind  
Gammel 04-11-2016, 21:20   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Skrev netop burde fordi de ikke altid følger reglerne, du kan eksempelvis se denne tråd som forleden var oppe http://www.k10.dk/showthread.php?t=34509 hvor PKA har tildelt engangsbeløb og siger at kommunen ikke på modregne, men de gjorde alligevel.
Jeg har haft løbende kontakt med pensionskassen og fordi jeg var og stadig er usikker på hvad kommunen gør, spurgte jeg efter uddybende dokumentation fra prensionskassen, når de siger, at kommunen ikke må trække.
Jeg blev ved og bad om en henvisning til en lov, men det kunne jeg ikke få.
Sagsbehandleren i pensionskassen sagde, at det står i bemærkninger til loven.
Jeg mener at vide, at såkaldte bemærkninger ikke har opsættende virkning.

Det er lidt spuki, fordi jeg ikke selv anede noget om muligheden og de gjorde mig uopfordret opmærksom på det. PT husker det som Erhvervsevnetab. Pensionskassen vil meget gerne behandle en ansøgning fra mig.
Tak og måske skulle jeg have skrevet svaret i en anden tråd!
vasen er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension