K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2013, 01:56   #41
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Lægekonsulent,Egen læge og Psykiater

Tak Popiae

Det var ærgeligt det kunne måske pege hen på hvad der næst skal ske, men der er ikke andet at gøre end at vente og se hvad der sker.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 09:57   #42
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Læ 265

Kan jobcenteret se bort fra lægens attest læ 265 selv om de selv har bedt om den.
Lægen er lidt tung i røven og har ikke fået sendt den endnu selv efter gentagende rykkere,.

Sagsbehandler er nu ved at gøre sagen klar til rehabiliterings teamet, kan godt se deres problem, hvis ikke lægen vil sende dem attesten, jeg har lægen mistænkt for at vente på en lægeudtagelse inden han skriver den.
Ellers har jeg ikke noget udenstående med ham og havde en positiv samtale under mødet for at lave attesten.

Men hvordan står jeg så nu, det kan vel kun være et minus for mig eller hvad.

Lægens udtagelse er jeg sikker på er positiv for mig.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 10:15   #43
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, de kan ikkes e bort fra LÆ 265, men hvis de ikke synes om det lægen skriver kan de sende dig videre til Klinisk Funktion for yderligere udtalelse. Her vil en socialmedicinsk samt evt psykologisk eller psykiatrisk speciallægeudtalelse kunne supplere den.
Klinisk funktion erstatter lægekonsulenten ifht rehabilitetsteam


P.s lægen kan ikke blive ved med at trække det ud, for der er en tidfrist der skal overholdes. Tror der er 14 dage fra du selv har været hos lægen
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 14:42   #44
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Kan jobcenteret se bort fra lægens attest læ 265 selv om de selv har bedt om den.
Nej de kan ikke se bort fra den, den er en del af rehabiliteringsplanens forberedende del... ikke bare et bilag men en del.
Det er faktisk den vigtigste attest af dem alle, idet den opsumerer informationer fra de øvrige attester der er lavet incl. speciallæger.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 10:01   #45
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Læ 265

Tak til Gisne og Nøgne tær.

Okay men så bliver det da spændende at se hvad resultatet bliver på rehabiliterings mødet, når den ikke er med.

Er der grund til at klage over det hvis den ikke er med, kan jo godt se at sagsbehandler ikke kan tvinge eller sætte en pistol for hans pande for at få den, jeg er helt uforstående, fatter det simpelt hen ikke.

Det er en forbandet situation at stå i, det hele har kørt efter bogen i det lange forløb og så skal man udsættes for dette på faldrebet

Hvis den skulle komme for dagen inden mødet, kan den så erklæres ugyldig da det er ca. 2 måneder siden jeg var der til samtale.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 12:37   #46
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Okay men så bliver det da spændende at se hvad resultatet bliver på rehabiliterings mødet, når den ikke er med.
Hvis den ikke er med, er rehabiliteringsplanens indledende del ikke lavet, og så bør den ikke sendes videre til teamt.
Ryger den afsted tror jeg godt de må afvise at holde mødet, indtil den forefindes.
Problemer er jo at det ikke har lægelige oplysninger, der er simpelthen et hul... og huller i sager ved vi vist alle hvad fører til

Du må gå op og sparke til dinn læge, og hvis han siger den er sendt, er det jo bare en kopi du skal bede om, og så selv aflevere den.

Alternativt må kommunen rykke.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 12:00   #47
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Læ 265

Tak for dine svar Nøgne tær.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre herinde der har prøvet noget af det samme i Svendborg kommune som jeg nu har.

Føler virkelig at de tager pis på mig.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 13:37   #48
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Føler virkelig at de tager pis på mig.
Jamen det er heller ikke usandsynligt, det gør de i mange kommuner.

Uden at kende din kommune, så kan jeg blot sige at hvis de prøver at oversende den forberedende del uden LÆ265, så er der slinger i valsen, og de ved ikke hvad de laver.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 14:05   #49
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har læst et eller andet sted, at træthed efter kemo, mindst tager 1 år, kan ikke huske hvor.

Men under alle omstændigheder, kan man jo ikke passe det samme job som før med de følger kræften har givet dig.
Ja har hørt om andre der fik en dårlig behandling(min mor) hun svaret ikke på at brev fra kommunen ,da hun lå på sygehus og havde lige fået af vide hun ville dø ret hurtigt, stoppet de hendes sygepenge.

Efter 3 mdr gik hendes læge til pressen, så fik hun 5000,. mens de fandt fejlen, så gik der 3 mdr mere uden noget, så ringede overlægen fra Vejle sygehus til kommunen og sagde kl 1200 holder jeg en perse møde om det, så var hun pludselig pensionist, efter 6 mdr uden penge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 12:20   #50
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Sygedagpengestop

Så er det tid til et råd igen.

Har været til rehabiliterings møde i sidste uge, Læ 265 havde de ikke fået fra min læge påstod de, men jeg havde den med ( havde fået en kopi af lægen) så de fik en kopi hver, ikke alle var glade for det.

Har så fået afgørelsen over telefonen, jeg skal i et års ressourceforløb, hvad end det så betyder, skal på et tidspunkt ud og tale med en ny sagsbehandler om det.

Så til spørgsmålet : jeg har jo været på sygedagpenge i hele perioden og fik fortalt at de godt kunne forlænges af min gamle sagsbehandler da de ville ende sidst November.
Jeg spørger så hende der ringer og giver mig afgørelsen, om hvad jeg får udbetalt ved ressource forløb, ressourceydelse som svarer til kontanthjælp, ok men jeg er stadig på sygedagpenge og har fået fortalt af tidligere sagsbehandler at de vil blive forlænget, det kan hun ikke forstå men hun vil så undersøge det.

Idag får jeg så en mail om at der er kommet post i min e-boks, en dagpengespecifikation om den sidste udbetaling af sygedagpenge, hvor de også skriver at der henvises til tidligere afgørelse, jeg har ikke fået nogen afgørelse, kun at de ville fortsætte.

Er der ikke noget om at man først skal partshøres inden de kan stoppe sygedagpengene, skal der ikke sendes en klageformular med ?

Jeg ved jo godt hvorfor de gør det, jeg er jo billigere på kontanthjælp end sygedagpenge, men lige at gøre det på denne måde kan jeg ikke tro er helt efter bogen, hvad syntes i jeg nu skal gøre ???
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension