K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2013, 08:28   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Løn fleksjobber

Hej igen!

Ja, undskyld hvis det her er beskrevet nogle steder, men jeg er fuldstændig forvirret over hvad man kan få i løn som fleksjobber, HVIS man er så heldig at få et arbejde......

Hvis vi nu tager et tænkt eksempel hvor man kan blive ansat i lad os sige 8 timer om ugen til 112 kroner i timen (mener jeg har hørt det er en mindsteløn i butik) - så vil jeg selvfølgelig få løn for de 8 timer jeg arbejde, men hvad er satsen om ugen for de sidste 29 timer?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 08:42   #2
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej

Du kan evt. kigge på fleksjoblolland.dk eller gigtforeningen, her har de begge beregnere, hvor du selv sætter tal ind, så fremkommer der tal, hvor du kan se hvad du får af kommunen i flekslønstilskud :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 08:44   #3
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Gigt foreningen har lavet en fleskobberegner efter de nye regler så prøv at indtaste din løn så beregnes hvor meget du får totalt brutto husk evt. Pensionsbidrag i %. Gigtforeningen.dk
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 09:25   #4
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hvis vi nu tager et tænkt eksempel hvor man kan blive ansat i lad os sige 8 timer om ugen til 112 kroner i timen (mener jeg har hørt det er en mindsteløn i butik) - så vil jeg selvfølgelig få løn for de 8 timer jeg arbejde, men hvad er satsen om ugen for de sidste 29 timer?
Nu er det desværre blevet sådan at det er arbejdsgiveren der bestemmer om du er effektiv i de 8 timer du arbejder. Så i teorien kan han/hun sige: " du er godt nok her i 8 timer men dine kollegaer når lidt mere end dig så jeg vil sige at de effektive timer er 5 " så skal han/hun kun aflønne dig for 5 SELV OM du er der i 8 !!

ps. hvis din effektive arbejdstid er 8 timer får jeg lønnen til ca. 18000,00 kr.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 23:49   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej igen!

Ja, undskyld hvis det her er beskrevet nogle steder, men jeg er fuldstændig forvirret over hvad man kan få i løn som fleksjobber, HVIS man er så heldig at få et arbejde......

Hvis vi nu tager et tænkt eksempel hvor man kan blive ansat i lad os sige 8 timer om ugen til 112 kroner i timen (mener jeg har hørt det er en mindsteløn i butik) - så vil jeg selvfølgelig få løn for de 8 timer jeg arbejde, men hvad er satsen om ugen for de sidste 29 timer?
Du vil få 4192 kr i løn + 15197 kr i tilskud. Ialt 19389 kr brutto. Hvis der er en pensionsaftale på fx 8 % skal der trækkes 310 kr fra inden skat. Der trækkes også 500 kr fra til den tvungen ATP. (Atp bidraget er stadig dine penge, men de udbetales ikke før du bliver gammel )

Så alt ialt vil der blive ca. 18580 kr til dig før skat, minus en smule Am-bidrag ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 10:31   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis

der i ens parpir står, at man er effektivde 8 timer...så kan arbejdsgiver ikke sårn lave det om.

Man får løn fra arbejdsgiver og fra fleksydelseskontoret for de resterende timer.

Man skal så bestemme sig for hvor ens hovedskattekort skal bruges.

Der vil det være mest fornuftigt at ligge det der hvor størstedelen af lønnen kommer fra...Fleksydelseskontoret og B-skatten hos arbejdsgiver.

Og som rengøringsassistent og arbejdsgiver har overenskomst med 3F er pension delen fra arbejdsgiver 8,15 % og det blev den i marts.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension