K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 09:39   #1
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
syg fleksjobber

Kære alle her på K10

Håber der er nogle som kan svare på dette.

Jeg blev fleksjobber i 2005 og har haft 2 fleksjob siden. Mine skånehensyn er bla. nedsat tid, og ingen tunge løft, ikke fysisk hårdt arbejde. Jeg har 12 timer. Jeg blev sygemeldt sidste år, og denne gang pga af psykiske forhold. Så nu har jeg endnu flere skånehensyn.

Jeg har været i en arbejdsprøvning på 10 uger for at blive raskmeldt, men måtte opgive efter 4 uger.

Nu er jeg igen i en arbejdsprøvning for at blive raskmeldt til ledighedsydelse. Denne skal også vare 10 uger. Jeg har fundet et sted, hvor de er meget meget søde. Og de forventer ikke noget af mig.

Jeg er starter op på 6 timer, men skal stille komme op på de 12 timer. Jeg ved jeg kan klare denne praktik, da jeg ikke behøver laver mere end jeg selv føler er ok.

Men hvad så når jeg er raskmeldt, så skal jeg finde et job på 12 timer. Og så skal jeg jo være fuld funktionsdygtig i de 12 timer. Og det ved jeg allerede nu ikke er realistisk, da det desværre er blevet værre med min fysisk formåen.

Men jeg vil godt kunne klare de 12 timer i praktikken. Men hvad så bagefter?

Jeg vil bare så gerne raskmeldes, synes ikke jeg kan overskue at igen at stoppe i praktikken, og så igen skal finde et nyt sted og prøve forfra igen.

Håber der er nogle der forstår min problematik, synes det er lidt svært at formulere.

Kh Garage
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 10:31   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du skal ikke nødvendigvis være effektiv de 12 timer, hvis det viser sig i din arbejdsprøvning, at du f.eks har behov for flere pauser. Jeg er visiteret til 20 timer, men har brug for mange pauser, så min effektive arbejdstid er på ca 16 timer.

Mit råd til dig, er at du skriver dagbog, så det bliver tydeligt hvilke skånehensyn du har brug for nu. Det er jo en af grundene til at blive afprøvet igen. At finde ud af om du stadig har de samme skånehensyn, eller om der skal justeres på dem.

Held og lykke
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 15:54   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser

Men jeg vil godt kunne klare de 12 timer i praktikken. Men hvad så bagefter?

Jeg vil bare så gerne raskmeldes, synes ikke jeg kan overskue at igen at stoppe i praktikken, og så igen skal finde et nyt sted og prøve forfra igen.

Håber der er nogle der forstår min problematik, synes det er lidt svært at formulere.

Kh Garage
Det er meget vigtigt at du skriver dagbog og i det hele taget tager vare på dig selv ikke mindst under praktikken. Du skriver selv at du godt vil kunne klare praktikken på de 12 timer, men frygter også tiden efterflg. Dermed siger du jo allerede selv, at 12 timer ugentligt er for meget!!?

Det kan vel næppe nytte, at du bliver raskmeldt til noget du som sådan ikke kan klare i det lange løb, det holder jo ikke. Hvad siger din sagsbehandler? Er det for at bibeholde dit nuværende jo, at du "skal" arbejde et vist antal timer?

Jeg ved godt at man kan flekses ned til få timer i forbindelse med alt det nye og naturligvis er det mest attraktivt for arbejdsgiver at man flekser på flest antal timer, men hvis man ikke kan så kan man ikke.

Har du og din sagsbehandler overvejet evt. ftp. og så skåne job ved siden af? Hvad med helbredsafklaringen af dine psykiske lidelser hvad siger de i forbindelse med praktikken og fremover?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-05-2013 kl. 15:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 08:03   #4
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej enteneller

Tak for dit svar. Vi har ikke snakket om FP, men det er vel også helt umuligt at få! Ville også helst have et lille stykke arbejde jeg kunne klare. Mine nye psysiske hensyn er at mit arbejde skal foregå i rolige, forudsigelige rammer.

Men det jeg tænker er: Kan jeg godt blive raskmeldt selv om jeg ikke kan klare de 12 timer. Kan man efter endt pratik sige, at jeg er raskmeldt, men at jeg fremover måske kun kan klare 6-8 timer. Eller skal jeg så ud i en ny praktik på 10 uger?
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 08:17   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det lyder fornuftigt..

Prøv at tale med din sagsbehandler om praktikken evt kan være en arbejdsprøvning, der kan justere dit timetal, så du fremover blot kan søge fleksjob med det mindre timetal istedet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension