K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 14:36   #1
Kanaljen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kanaljen er ny på vejen
Sygemelding og opsigelse?

Fleksjob gammel ordning.

Kan ikke få fat i sagsbehandler og sidder med en haster.

Jeg skal IKKE tilbage på mit job (som nu har gjort mig syg igen), og kommer lige fra lægen som siger sygemelding. Men hvad kommer først - opsigelse eller sygemelding? MÅ jeg overhovedet sige op, mens jeg er sygemeldt?

Ved med sikkerhed at ingen af delene vil blive taget godt imod af arbejdsgiver, så jeg skal være 100% sikker på, at jeg gør det korrekt, inden jeg sætter noget i værk.

Hjææælp?????

På forhånd tak.
Kanaljen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 14:51   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ved ikke hvordan det er med fleksjob.. men ved almindeligt job render du ind i en karantæneperiode hvis du selv siger op, så hvis det ikke skal koste noget, så venter man bare til arbejdsgiveren selv siger en op pga sygdom. Det må han ved almindeligt arbejde så først efter 3 mdr. tror jeg det er..

Tror du står dig bedst ved at tage den med ro til du har fået fat i en sagsbehandler..

Du er jo sygemeldt... så din arbejdsgiver eller sagsbehandler kan bare indhente en lægeerklæring på det hvis de har brug for det.

Så mit råd er at du sygemelder dig på dit job, og så afventer hvad sagsbehandleren siger når du får fat i hende.

Det er jo ikke anderledes end når du sygemelder dig med influenza i første omgang. Her kommer det så bare til at trække ud, og det ender med at du ikke kommer tilbage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 15:13   #3
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
I ordinær job kan man med en lægeerklæring i hånden sige op uden karantæne - hvis lægen har vurderet at jobbet er til skade for ens helbred.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 15:17   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja hvis du op så får du karentæne og måske det der er værre, sygemeld dig og kan du få lægen til at skrive du ikke kan holde til dit job, så kan de sige dig op uden problemer.

Men du må aldrig sige op medmindre du syntes det er ok med 5 ugers karentæne for at slippe væk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 15:47   #5
Kanaljen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kanaljen er ny på vejen
Tak for foreløbige svar

Lige nu tror jeg nok mit største problem ligger i, OM jeg overhovedet må sige op, når først jeg er sygemeldt? (Må jeg ikke det, så må jeg finde en løsning på den med karantæne, for hellere det end at skulle have mere at gøre med arbejdsgiver).
Lægen har som skrevet anbefalet sygemelding (ved dog ikke hvor længe), og eftersom det denne gang er mit arbejde, der har kørt mig helt ned, kommer jeg ikke i nærheden af en raskmelding, før jeg er helt ude af det. Sidder og ryster bare ved tanken om at skulle melde mig syg og kan slet ikke overskue, hvordan jeg får det gjort uden for mig grimme konfrontationer...
Kanaljen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 16:51   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Da jeg i sin tid blev sygemeldt fra mit fleksjob, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde til det, så gik der et stykke tid (husker ikke hvor længe), hvorefter jeg blev opsagt dog med den klausul, at såfremt jeg blev raskmeldt inden opsigelseperiodens udløb, kunne jeg vende tilbage.
Jeg tror, du skal tage den med ro. Din arbejdsgiver skal indkalde dig til en opfølgningssamtale inden 8 uger mener jeg. Her er du så blot sygemeldt fortsat. Arbejdsgiver får refunderet udgifterne ved din sygemelding fra kommunen, så de føler næppe de har meget i klemme. Til samtalen må du jo bare melde ærligt ud og fortælle, at du ikke kan holde til jobbet længere. Herefter vil der næppe gå så lang tid, førend arbejdsgiver opsiger dig.
Du vil automatisk blive indkaldt til jobcenteret, når de opdager, du er sygemeldt - husker ikke om det først er efter du har haft opfølgningssamtalen med arbejdsgiver, men mener det er inden. Under alle omstændigheder vil sagsbehandleren sammen med dig skulle finde ud af om du kan vende tilbage (og det kan du ikke) eller om du evt. skal afprøves i andet job.
Sagt på anden måde, er det slet ikke nødvendigt, at du selv siger op - kan du ikke holde til dit nuværende job, kan ingen tvinge dig tilbage. Muligvis der vil blive koblet en jobkonsulent på, der sammen med dig deltager i møde med arbejdsgiver for at undersøg muligheden for om en omlægning af dine arbejdsopgaver kan løse problemet.
Sådan et møde havde jeg - det tog ikke mange minutter at finde ud af, at en omlægning af opgaverne ikke ville løse problemet.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 17:16   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal tage fat i din jobkonsulent og få afstemt tingene med denne....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 18:28   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det lige det du skal ,du ringer til jobet og sygemelder dig på ubestemt tid-

og kontakter jobcentret/konsulenten.

Og så tager i den der fra,hvis jobkonsulenten syntes du skal tilbage igen så kontakter du en sagsbehandler,og holder stadig kontakt til din læge som jo skal være med på side lingen.

Er man syg så man syg,der er inge grund til at opsige jobbet,du må forklare at du ikke kan være der og hvad der ellers er at sige om det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 18:57   #9
Kanaljen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kanaljen er ny på vejen
Sygemelding

er jo et eller andet sted godt klar over, at det er det, jeg skal. MEN... jeg kan slet ikke se mig igennem en opfølgelsessamtale eller udfyldning af mulighedserklæring med arbejdsgiver, da firmaet går meget op i ikke at have unødige udgifter. Bliver kørt udelukkende med fleksjobansatte (på gammel ordning), og selvom det ikke er mit problem at en evt erstatning for mig er langt dyrere for dem, end jeg er, så frygter jeg, at jeg nok alligevel skal få at mærke, at det ikke passer i deres kram.... - Derfor jeg egentlig helst selv ville sige op; for at undgå at sætte mig i en sådan situation, som jeg ikke er særlig sikker på, at jeg vil kunne klare, som jeg har det nu..
Kanaljen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 19:14   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du behøver vel ikke at være med sammen med arbejdsgiveren.. din læge sygemelder dig jo.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension