K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 10:07   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hvordan er det økonomisk i flekjob

Hej jeg venter på at blive godkendt til et fleksjob men hvordan står man økonomisk når man er fleksjobber?? er man sikker på en indkomst som man ikke kan miste også som ledig fleksjobber og hvem skal finde et fleksjob?

Jeg er medlem af både a-kasse og fagforening skal man fortsat være i a-kasse og hvad med ens efterlønsbidrag man betaler ??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:13   #2
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Hejsa....

Som flexjobber er du sikret mindstelønnen på området, når du er i job. Inden du kommer i flexjob får du ikk ledighedsydelse men kontanthjælp, som er afhængig af din partners indkomst. Mellem job er det ledighedsydelse, som ikke kan mistes, dog skal der følges op, hvis du er for længe ledig, om det overhovedeter flexjob du skal have.

Din efterløn overflyttes til flexordningen, hvor du betaler ca 1200-1300 i kvartalet.
Du skal fortsat være medlem af din fagforening, men ikke akassen, da du ikk står tilrådighed for arbejdsamarkedet og derfor ingen penge kan få af dem!

Og forresten er det kommunen som skal hjælpe med at finde et flexjob, men det er vist mere realistisk du selv søger, hvis du skal finde noget..,

:-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:20   #3
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej.
Du får det, man kalder ledighedsydelse, som er 91% af den højeste dagpengesats. Jeg meldte mig ud af a-kassen og beholdte den faglige del. Jeg er i tvivl om, de kan finde på et eller andet efter lang tid på fleks uden fleksjob. Man har jo hørt grelle historier ind i mellem. Men din jobkonsulent kan/skal jo være behjælpelig med at finde et job sammen med dig. Jeg var på ledighedsydelse i ca. 1 år, inden jeg fik ftp. her d. 1.3.11 Jeg nåede at komme i praktik 2 gange i det år, men ingen job, da timerne var for få til et fleksjob, derfor pension efter § 18
Håber at alt flasker sig for dig, og du bliver glad...
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:23   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
forstår ikke helt

[hej jeg forstår ikke mister jeg så min sygedagpenge indtil jeg er i job???QUOTE=Kanogvil!;154361]Hejsa....

Som flexjobber er du sikret mindstelønnen på området, når du er i job. Inden du kommer i flexjob får du ikk ledighedsydelse men kontanthjælp, som er afhængig af din partners indkomst. Mellem job er det ledighedsydelse, som ikke kan mistes, dog skal der følges op, hvis du er for længe ledig, om det overhovedeter flexjob du skal have.

Din efterløn overflyttes til flexordningen, hvor du betaler ca 1200-1300 i kvartalet.
Du skal fortsat være medlem af din fagforening, men ikke akassen, da du ikk står tilrådighed for arbejdsamarkedet og derfor ingen penge kan få af dem!

Og forresten er det kommunen som skal hjælpe med at finde et flexjob, men det er vist mere realistisk du selv søger, hvis du skal finde noget..,

:-)[/QUOTE]
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:23   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvis man får flexjob bevildet beholder man den ydelse man er på når man bliver bevildet.ledigshedsydelse inellem job er hvis man har været i job i sammenlagt 9 måneder.ledigshedsydelse kan godt mistes hvis komunen er som de altid er.er jeg et levende bevis på.
ang hvem der skal søge job konunen hjælper,men jo mere du selv gør jo hurtigere går det
Citat:
Du får det, man kalder ledighedsydelse, som er 91%
det er ikke alle der får 91% desvære derfor kaldes det op til 91% fra 81/88% af højeste dagpenge sats
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:25   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hej mit problem er at jeg er for ung til de vil give mig ftp og jeg ikke kan klare mere end max 12 timer om ugen med transport skal have akutte pauser, rum hvor jeg kan gå helt for mig selv find lige sådan et job...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:27   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
den med alderen er fis i en horn lygte.FP er fra 18 år det står i loven men de bruge altid du er ung osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:27   #8
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen.
Jeg overgik direkte fra sygedagpenge til ledighedsydelse da jeg blev bevilget fleks Det var d. 1.4.10
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:28   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja er man på sygedagpenge så er det ledigshedsydelse hvis man bliver flexjobber
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:30   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kanogvil! Se meddelelser
Hejsa....

Som flexjobber er du sikret mindstelønnen på området, når du er i job. Inden du kommer i flexjob får du ikk ledighedsydelse men kontanthjælp, som er afhængig af din partners indkomst. Mellem job er det ledighedsydelse, som ikke kan mistes, dog skal der følges op, hvis du er for længe ledig, om det overhovedeter flexjob du skal have.
Ja, det er korrekt at man får mindstelønnen på området når man kommer i flexjob...

Men det er ikke helt korrekt at man kun får kontanthjælp fra man bliver visiteret og til man havner i et flexjob....
Jeg gik fra højeste sygedagpenge og blev visiteret til flexjob i 2008 - og overgik så til ledighedsydelse.. det er 9% mindre end sygedagpenge...

Men det er noget andet hvis du modtager kontanthjælp inden du bliver visiteret til flexjob... så hedder det stadig kontanthjælp efter visitationen.. og er du så heldig at få et flexjob, så skal du arbejde et antal timer... jeg husker det ikke lige pt.. inden du ved ledighed kan modtage ledighedsydelse..

Hvis du stadig er ledig flexjobber efter ca 1½ år, så skal der tjekkes om din situation er forandret..

Og det er heller ikke nødvendigt at være medlem af en a-kasse...

Knus Lone ♥
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man søge job med løntilskud som flekjob nfm60 Spørgsmål ang fleksjob 1 07-02-2013 19:08
flekjob bevilling uden time antal anitas Spørgsmål ang fleksjob 3 27-03-2011 13:45
Har brug for et økonomisk råd.. Camille Dit og Dat 11 16-04-2010 12:05
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension