K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 13:28   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Question A-kasse

Hej alle

Jeg er ny her og har søgt, men synes ikke jeg kan finde svar på mit spørgsmål.

Jeg er sygemeldt pr. 1.5.2012 - men forløbet er startet allerede i 2002 og jeg er både revalideret og opereret flere gange.

Nu er der ikke rigtig mere lægerne kan gøre - andet end masser af morfin

Jeg bliver aldrig i stand til at klare et fuldtidsjob igen - jeg havde første møde med min sagsbehandler i tirsdags og hun virkede fornuftig

Jeg talte om fleksjob - men da begge mine hænder/arme er ødelagt kunne hun ikke lige peje i hvilken job retning hun troede vi kunne finde noget jeg kan holde til og hun henviser mig så til et "center" for afklaring, om de kan se en jobmulighed.

Jeg er jo på sygedagpenge, men jeg betaler stadigvæk til A-kassen - kan jeg ikke melde mig ud og spare de penge ? (jeg har aldrig været med i efterlønsordningen)

På forhånd Tak for svar
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:40   #2
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej GitteL

Jeg er selv sygemeldt i afklaring og på sygedagpenge.
Jeg er ikke sikker i min sag, men jeg mener, at du mister retten til sygedagpenge, hvis du melder dig ud af A-kassen.

Hvis jeg tager fejl, så vil jeg da gerne høre hvordan det i virkeligheden foregår, hvis der er nogen der har en viden om emnet.

piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:44   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

lige sårn på stående fod...vil jeg sige, at du skal blive i fagforeningen indtil du helt afklaret.

En ting er hvad sagsbeghandler siger...noget andet er...hvordan resten af dit forløb bliver...tænker her på afprøvning af arbejdsevne ... lægekonsulent..og så vidrer.

Brug istedet for din fagforening...der er i de fleste en socialrådgiver som man kan få ind over sin sag...som kan være med som bisidder...og som kan hjælpe med at udfylde parpir og hjælpe med en del ting og sager.

I min fagforening kan man få nedsat sit kontigent når man er under en vis indkomst...måske det er det samme i din.

Prøv at ringe til dem og forhør dig...kan jo være du så slipper lidt billige
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:46   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja

det er rigtigt...fordi det jo netop er fordi man er i fagforening, at man har retten til sygedagpenge...så bliv endelig i fagforeningen.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 13:47   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Fagforeningen har ingen betydning for sygedagpengene, det er A-kassen der er vigtig på det punkt.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:02   #6
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Det forstår jeg ikke helt..Jeg er på sygedagpenge og har været det knap 1½ år og min a-Kasse har aldrig været inde over noget som helst med sygedagpenge. Når det gælder ordinære dagpenge ved ledighed, så ja..så er det vigtigt at være medlem af A-Kasse, men ikke som sygemeldt.
Jeg er dog stadig medlem af a-kasse ( ikke fagforening, som ellers kan hjælpe med de juridiske ting i ens sag). Det er fordi min sag endnu ikke er afsluttet og jeg ikke ved om jeg kommer i arbejde igen.
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:23   #7
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...nge+til+ledige

Sygedagpenge til ledige er til dig, der er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom og som enten

er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse, eller
•er selvstændig med forsikring og opfylder beskæftigelseskravet i forhold til kommunen, eller
•bliver syg inden for en måned efter at du har afsluttet en uddannelse på mindst 18 måneder, eller
•er blevet opsagt og har været tilknyttet arbejdsmarkedet de sidste 13 uger før sygefraværet og i den periode har arbejdet mindst 120 timer.


Jeg ville bare ikke turde melde mig ud midt i forløbet, selv man også kan høre under den nederste sætning.

A-kassen er ikke inde over i den forstand, men du er jo registreret som medlem, men retten til dagpenge = retten til sygedagpenge (med forbehold for 52 ugers reglen)
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:27   #8
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej GitteL
Jeg er, hvis det, man vil kalde fagforenings fjollerøv, og uden at være farvet er det MEGET VIGTIGT du FORTSAT er i A-Kassen, det er fuldstændigt det samme som du har en bil-/indbos-/o.s.v forsikring, så det ikke der du skal spare.. 
Så kommer vi til fagforeningen, der bliver det et lidt sløret billede, for det kommer helt and på hvad du lavede før, for de vil jo måske kunne hjælpe dig med finde et afklarings/arbejdsprøvnings/praktik sted, samt de har forbindelser rundt omkring som du måske slet ikk vil kende til ellers, samt som der er skrevet, så vil de også kunne hjælpe dig med en socialrådgiver eller hvad det nu er du behov for. Der er et lille men, det har selvfølgelig også noget med hvor stor en fagforening du medlem af, jeg har desværre oplevet flere tilfælde som pga penge spørgsmål, har meldt sig ind i en "gul" (ingen OK) fagforening og de har sparet penge, men når dem der så har fået problemer, a la dine begynder at blive interessante, så er det, at de forhenværende sparet penge begynder at ramme en. Det har selvfølgelig også noget at sige, hvor stor fagforening man er medlem af, selvom de har OK retten, men de vil altid kunne henvise til deres "storebror"
Så det ikk et spørgsmål, man bare kan sige ja her kan du spare du, du må lige prøve at snakke med folk der kender til den situation du præcis befinder dig i, og hvad fremtiden kan byde på..
HELD & LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:35   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Red face Mere om A-kasse

Tak for jeres svar - fagforening er slet slet ikke spørgsmålet, jeg kunne ikke drømme om at melde mig ud

Da jeg blev revalideret meldte jeg mig jo ud af A-kassen, netop fordi jeg ikke ville kunne få dagpenge, meldte mig ind efter endt uddannelse som dimmitent.

Som forsikring betragtet er A-kassen jo intet værd for mig, når jeg aldrig vil kunne melde mig "til rådighed for arbejdsmarkedet" - så vil i ikke være søde og skære det ud i pap for mig ?

Jeg får jo sygedagpenge fordi A-kassen har fortalt kommunen at jeg er berettiget til dagpenge - så har jeg vel ikke mere at bruge A-kassen til.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 15:11   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jo hvis A-kassen fortæller kommunen at du er meldt ud, så er du nok ikke længere berettiget til sygedagpenge. Jeg kan ikke finde noget i lovgivningen om det, men måske kan andre komme på banen. Jeg er ikke 100% sikker i min sag, men jeg tør ikke selv melde mig ud før pensionen er i hus.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension