K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2011, 15:57   #1
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
psykomyogent betingede gener??

Hej alle sammen jeg er meget ny "herinde". Og jeg prøver hermed lige kort, at beskrive min situation, da jeg har en del spørgsmål, nogen af Jer, måske kan svare mig på.

Min situation(superkort) her som følger; Har været på sygedagpenge i 44 uger. Er opsagt fra tidligere job. Har netop været i arbejdsprøvning og fuldført hele perioden, prøvede først med ca. 12 timer om ugen, men gik efter den første måned ned på 6 timer om ugen (3 timer á 2 dage) hvor jeg kæmpede mig igennem dagen og måtte ofte gå tidligt hjem. Jeg venter nu på rapport fra "anden aktør".

Jeg har et møde med SB, når hun har fået rapporten og der skal jeg også komme med ændringer eller andre ting til min RP.

Jeg har skrevet en masse ting ned ud fra de forskellige punkter jeg tidligere havde skrevet i den forrige RP (ting der er forandret siden sidst)og de ting sendte jeg så til min socialrådgiver hos min fagforening, jeg sendt også den nuværende RP + Udtalelsen fra kommunens lægekonsulent.

Så er det så, at min socialrådgiver (hos fagforening) fortæller mig, at jeg skal være opmærksom på, at lægekonsulenten skriver; Det ventileres, at der kan være tale om psykomyogent betingede gener.
Fik forklaret, at det kunne være noget med, at have "ondt i livet" og smerter deraf, så jeg skulle være opmærksom i min opdatering af RP, ikke at bruge
vendinger som; modløs, trist, deprimeret og ked af det m.m. Hvilket jo netop er lige præcis, sådan som man har det, når man ikke kender sin kommende situation og har fået af vide, at der ikke er nogle behandlingsmuligheder, at sygdommen er stationær og man skal bare lære, at leve med det.
Jeg har nu fjernet de vendinger fra RP (har jo heldigvis ikke afleveret den endnu)
Nu bliver jeg så en anelse bekymret, for i mine "Dagbøger" sendt til "anden aktør" har jeg mange gange brugt disse vendinger.

Hvilke konsekvenser mon det har?
Er der andre herinde der har hørt om; psykomyogent betingede gener?
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det vil jo være oplagt af din sagsbehandler at få lukket den, ved at sende dig til en psykiater, for at få en udtalelse... så forvent at det sker.

Det er helt normalt, også selv om det er noget rent fysisk man fejler..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:29   #3
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Ja det er så det social rådgiveren fra min fagforening mener, at jeg så vidt mulig skal undgå, da det vil trække i langdrag og det dels, ikke vil være et godt grundlag, at kunne få forlænget dagpengene på, men også at der hos mange psykologer altid vil være et eller andet der kan påpeges, som så skal undersøges og behandles og derved ydeligere forlængelse.

Så kan jeg bare ikke forstå, hvorfor SB ikke allerede nu har nævnt det og bragt på tale, at hun evt. vil afklare det.
Det er hende der gerne vil have kørt min sag hurtig igennem, da min sygedagpenge snart udløber.
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:38   #4
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Jeg kan fortælle, at lægekonsulenten sikkert har taget "mening" efter en udtalelse fra en Neurolog, som beskrev mig som en smule "grådlabil" og dette var i starten af mit sygedomsforløb, hvor jeg lige skulle acceptere sygdom og alt....

Min sagsbehandler ej heller egen læge ser mig sådan.
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:52   #5
Asaasa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Asaasa er ny på vejen
Hej Mia 1970!

Myogent har noget med dine muskler at gøre.

Muskler er alt fra hjerte til tarme osv.

Derved tolker jeg at du har ondt i dine muskler af en eller anden grund.

Hvis det er det, synes jeg at du skal kontakte egen læge og få en henvisning til en psykiater.

Den tolkning du har fået af din diagnose, er hun slet ikke berettiget til stille.
Jeg mener forsat at du skal skrive og bruge de ord og udtryk som giver et billede af hvordan du har det.
Asaasa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:56   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er jo nok et spørgsmål om hvor gode papirer du ellers har..

Hvis du har gode papirer der beskriver din fysiske sygdom - og der er overensstemmelse med dine gener, og arbejdsprøvningen understøtter det.. så står du jo godt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 16:58   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mange, med fysiske lidelser, skal lige en tur omkring en psyk. før kommunen indstiller til fp.
I min egen sag ønskede sb en arbejdspsykologisk undersøgelse, som det allersidste inden rp'en blev skrevet færdig og sagen blev indtillet til fp.

Psykologen slog fast, at mine smerter var af fysisk karakter og, at jeg ikke havde nogle psykiske problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 17:27   #8
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Til asaasa
Jeg vil lige sige, at det er en socialrådsgiver jeg bruger gennem min fagforening og det er en der meget gerne skulle hjælpe mig og rådgive mig i min sag. I sin tid, da jeg fik den udtalelse fra kommunens lægekonsulent overså jeg den bemærkning (Det ventileres, at der kan være tale om psykomyogent betingede gener) og har egentlig ikke tænkt over det.
Jeg synes det (hvis ikke sb beder om det) er spild af tid, at skulle til psykiater og det samme tror jeg, at min læge vil sige, da hun er udemærket klar over, at mine smerter stammer fra de diagnoser der nu en gang er stillet.

Og til PIP. Mht. til hvor gode papirer jeg har.... Hmmm. ja det er jo det jeg også spekulerer på.
Jeg havde i 2009 en arbejdsskade, hvor jeg fik forvredet nakke/ryg, jeg fortsatte dog med, at arbejde efter en sygemelding (ca. 2 mdr.) først på nedsat tid, men derefter på fuld tid, i mellem tiden var jeg til reumatolog (2 forskellige) med både scanning og røntgen og de konstaterede, at jeg havde 4 Diskusprotrusioner i nakken, men også udtalte slidgigtforandringer i samtlige hvirvler og lænd.
I slutningen af 2010 blev jeg så fyret pga. sygdom og har været sygemeldt siden da.
Jeg har udover det også været hos neurolog og arbejdsmedicinsk.
Kommunens lægekonsulent afslutter sin skrivelse med følgende;
Tilbage står, at pt. har varige gener, der kan forklares ud fra de fundne slidgigtforandringer i nakke- og lændehvirvler . Der kan ikke peges på anden effektiv behandling.

Men tak til Jer begge to fordi I gad svare
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 17:30   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder jo som en fin udtalelse.....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 17:53   #10
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Det synes jeg nu også i starten, men når så min "fagforenings mand" nævner det andet, blive jeg i tvivl, da jeg netop i mine dagbøger i arbejdsprøvningen, har brugt disse vendinger, feks. når jeg er kommet hjem efter endt arbejde og er gået direkte i seng, har jeg måske skrevet; det nager mig, at jeg ikke har overskud til familien. Eller lign.

Alle disse "dagbøger" er sendt af sted til "anden aktør" (men jeg tænker selvfølgelig på om de overhovedet gider sidde og læse alle de sider)
Og hvor stor betydning i en evt. pensionssag.

Sidst redigeret af mia1970; 23-08-2011 kl. 17:55. Årsag: Stavefejl Sidder/sider ;)
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dine gener siger hvilken medicin du kan tåle! 1970girl Politik og Samfund 9 09-07-2012 16:21
Mine dejlige gener !!!! OdinTor24 Dit og Dat 7 24-02-2007 18:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension