K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2017, 11:45   #1
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Efterbetaling af løn - må det tage en måned?

Jeg er lige startet i et fleksjob, hvor første udbetaling af løn skulle være foretaget i dag.
Der har åbenbart manglet en underskrift på min kontrakt, hvilket har betydet at de ikke kan udbetale løn - fair nok, det er min fejl. Jeg vil så underskrive kontrakten i dag, og får så at vide at den løn der skulle være kommet i nat, først kommer til nytår, sammen med næste løn.

Må efterbetaling af løn tage en måned?
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2017, 11:47   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De burde kunne lave en aconto udbetaling på få dage og så efterregulere præcis på næste lønseddel.

Min mand skiftede i foråret job og de kunne ikke nå at få det hele med inden lønudbetalingen, så fik han aconto den faste månedsløn og tillæg mm blev reguleret på næste lønseddel
Prøv at bede dem om det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 12:35   #3
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
De burde kunne lave en aconto udbetaling på få dage og så efterregulere præcis på næste lønseddel.

Min mand skiftede i foråret job og de kunne ikke nå at få det hele med inden lønudbetalingen, så fik han aconto den faste månedsløn og tillæg mm blev reguleret på næste lønseddel
Prøv at bede dem om det
Jeg startede i mit første fleksjob 6 nov. De fik oplyst min timeløn, Og så har kommunen lavet et skøn over hvor mange timer jeg ville have i nov, som så bliver reguleret i næste måned, når de kan se hvad der er indberettet til skat, hvor svært kan det være, jeg skulle ikke aflevere en ansættelseskontrakt .
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 16:14   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mange firmaer får kørt lønnen een gang om måneden.

Men som nævnt ovenfor, prøv at anmode om et acontobeløb, der så modregnes i din næste lønudbetaling.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 17:14   #5
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Det er lige så meget deres fejl - de skal have styr på, om de har alt det de skal bruge for at kunne lave lønnen.
Hvis de ikke vil lave en a conto så spørg din fagforeningen hvis du har sådan en eller kontakt DUKH.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 17:17   #6
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
De har tilbudt at lave et forskud på xxx kr, som vil blive trukket af næste måneds dobbeltløn
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 17:41   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Krellef Se meddelelser
De har tilbudt at lave et forskud på xxx kr, som vil blive trukket af næste måneds dobbeltløn
Det er en aconto udbetaling og normal praksis. Det er omstændigt at køre en lønkørsel kun for en medarbejder. Den skal nogenlunde svare til hvad du normalt vil få.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 17:43   #8
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Tak for svar til jer alle
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension