K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2012, 18:30   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Flytte landsdel

Hej

Har meget længe overvejet at flytte fra fyn og evt. til sjælland. Men jeg har sgu også svært ved at tage mig sammen. Jeg kender jo ingen andre i landet end dem der er her i min fødeby. Jeg tænker jeg vil føle mig meget alene. Jeg skal jo også vælge en kommune, der behandler førtidspensionister mindst lige så godt/skidt som her. Hvordan finder man lige ud af det.
Der er vel også forskel på hvordan man bliver modtaget som tilflytter af indbyggerne.

Men det jeg gerne vil høre, er hvordan andre har taklet at rive de dybe rødder op, og flytte til en hel anden landsdel, hvor man ingen kender, og mentaliteten er anderledes. Kan man lave en eller anden slags forarbejde for at gøre det lettere.

Nogle fif, ideer, erfaringer?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 19:59   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Stueplanten

I bund og grund handler det vel mest om dine motiver for at flytte.
Desværre er mentaliteten meget forskellig fra den ene landsdel til den anden,
og det skal man så kunne leve med.
Generelt kan man sige, at det gode gamle ordsprog :
Hvorfor gøre i dag, hvad man kan udskyde til i morgen,
omskrevet til sjællandsk, hedder :
Hvorfor gøre i morgen, hvad du kan få andre til at gøre for dig i dag.

Eller en anden lille historie/vittighed:
En bonde har et vognlæs hængende med to hjul ud over en grøft.
Der står en sjællænder, en jyde og en fynbo og kigger på scenariet.
Sjællænderen siger : Hold da op, det ser da farligt ud.
Jyden siger : Skal vi ikke tage og sætte ryggen op imod, og få det læs på højkant.
Fynboen´s kommentar er : Skal vi ikke tage og give det et lille skub og grine bagefter.

Kort sagt, det handler om hvilken mentalitet, du bedst trives med at gebærde dig i.
Hvad angår kommuners behandling af førtidspensionister,
har du vel ret godt styr på det,
hvis du er velbevandret i brugernes oplevelser her på k10.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 21:20   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Har nu ellers hørt at at sjællændere godt kan lide at grine af folk der kommer til skade. Men hvis ikke det er tilfældet, så er det jo godt at det er sjælland jeg agter at flytte mig til.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 22:50   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stueplanten Se meddelelser
Har nu ellers hørt at at sjællændere godt kan lide at grine af folk der kommer til skade. Men hvis ikke det er tilfældet, så er det jo godt at det er sjælland jeg agter at flytte mig til.
Mange sjællændere har en veludviklet sort humor, det er der igen tvivl om.

Er der nogen særlig grund til, at du vil flytte?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 15:54   #5
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ikke andet end jeg er træt af stedet og fynboer generelt. Det kan vel kun være sundt at komme ud og møde mere åbne typer.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 18:14   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Uanset hvor du flytter hen, skal du nok være forberedt på at det kræver noget fodarbejde fra din side, at få en ny omgangskreds.. den kommer ikke af sig selv.

Du bliver nødt til selv at gå ud og opsøge den, være aktiv i foreninger, invitere nogen hjem osv... alle har jo i forvejen deres egne små cirkler, de er vant til at komme i.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 20:40   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Uanset hvor du flytter hen, skal du nok være forberedt på at det kræver noget fodarbejde fra din side, at få en ny omgangskreds.. den kommer ikke af sig selv.

Du bliver nødt til selv at gå ud og opsøge den, være aktiv i foreninger, invitere nogen hjem osv... alle har jo i forvejen deres egne små cirkler, de er vant til at komme i.
Helt enig.

Jeg tror, at det for mange vil være svært, at starte på en frisk et helt nyt sted.

Hvis man har boet i den samme by i mange år er man oftest vant til, lige at rende ind i en eller anden og få en sludder, eller man hilser på en gammel kollega/skolekammerat/nabo ell.l.

Så hvis man ikke vil risikere, at sidde alene i sin bolig og føle sig ensom skal man være forberedt på selv, at gøre et godt stykke fodarbejde, for at få skabt nogle nye bekendtskaber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 20:58   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stueplanten Se meddelelser
Ikke andet end jeg er træt af stedet og fynboer generelt. Det kan vel kun være sundt at komme ud og møde mere åbne typer.
Det er jo svært at sige. Har personligt oplevet mere intollerance overfor sygdomme/førtidspension på sjælland.

Der er ihvertfald nogen meget sorte kommuner du skal holde dig fra, ud fra hvad der er skrevet her på k10.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 21:02   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommer også an på, HVOR man vil flytte hen - der er også mange små lumre byer på Sjælland ''hvor alle kender alle''og hvor det ikke er sjovt at være tilflytter....
Så når du har fundet byen, så er det bare om at tage dertil og opleve den på egen hånd - lige se lokaliteterne og få et indtryk af byen, menneskerne osv....

Men der er jo også større byer hvor der er gang i den og mere knald på, og hvor man kan være dejlig anonym midt i mængden - det er så nok dén model jeg selv bedst kan lide....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 07:19   #10
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Jeg vil anbefale dig Næstved.

Nu er der jo stor forskel på feks København og så sydsjælland.

Ved godt mange fra Fyn/Jylland, mener at alle på Sjælland er Københavnerer...

Hvor komme alle de holdninger egentlig fra? Vi har jo heldigvis lov til at være forskellige. Det ville være møg kedelig andet.

Men ja, vi har rigtig sort humor herovre :-)
Og det bliver man da også nød til at have nogle gange... Ellers ville livet nok gå hen og blive noget mut.

Min bror flyttede først til Fyn fra Sjælland, og nu bor han laaaangt oppe i Jylland.
Mange forstår ikke hans humor, men dem der kender ham nu synes han er vildt sjov.

Man lærer meget. Og sådan vil det altid være...
Så længe du er åben og har humor, så skal alt nok gå :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At flytte Marrakesh Alt det andet 19 26-12-2012 10:06
At flytte Manne76 Alt det andet 2 09-01-2011 15:45
Flytte falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 25-12-2010 20:30
§34, kan man flytte med det? Silly Alt det andet 4 07-11-2009 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension