K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2010, 12:03   #21
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
opvasken klarer min datter
så ved du hun ønsker sig en ny opvaskebørste

vil ikke sige jeg er heldig har trægulve over alt det er både en fordel men sgu også en ikke fordel
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 12:42   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
opvaske maskine bruge mere vand end i hånden mere i strøm end i hånden længere er den ikke ergo ikke bedre for miljøet og stadig en luksus vare længere er den ikke og den gør det bare nemmere forbrug i vand strøm man kan jo bare kigge på en opvaske maskine hvad den bruge og det er mere end i hånden så men ja er lettere og nemmere
tillad mig lige at være uenig med dig selv om du hele tiden i senere indlæg skriver sådan er det bare ha ha ..
Citat:
Fakta


Brug af opvaskemaskiner er mindre miljøbelastende end opvask i hånd, hvis man altså undlader at skylle servicet, inden man sætter det i maskinen, og i øvrigt bruger de mest energibesparende programmer.

Håndopvaskemidler kan indeholde tensider, der er skadelige for vandmiljøet. Desuden kan de indeholde parfume og farvestof, som er helt unødvendigt for virkningen af midlet; og som kan give allergi.

Maskinopvaskemidler kan indeholde EDTA, perborater, klorforbindelser eller fosfonater, der alle er skadelige for vandmiljøet.

Opvask og rengøring udgør i gennemsnit 10 % af vandforbruget i en husstand.
Og at kalde en opvaske maskine luksus uanset hvilke skavanker man har den syntes jeg da er lige langt nok ude.. har en bekendt med så meget gigt at hendes hænder er store knuder og hun kan bruge maks et par fingere og har hammer ondt når hun gør det ... jeg er sikker på at hun ikke ville holde med dig i at det er luksus uanset hvad...

Jeg har et kærligt forhold til min opvaskemaskine .. elsker det lille bæst ha ha ..

i mit tilfælde er det luksus for jeg KUNNE godt vaske op ... MEN det at jeg har den giver mig mere tid i hverdagen til de mere vigtige ting (sådan nogen små ****e unger du ved ) når jeg har vasket op er jeg lige smadret et par timer og skal ligge ned.. jeg har noget med opvaske på bordet kan ikke have det .. så jeg har de få korte øjeblikke i mit liv hvor jeg ikke har haft opvaskemaskine haft for vane at vakse op flere gange om dagen .. og det er så også nemmere for de det ikke er så længe man skal stå i samme stilling .. men hold da op hvor er jeg så et miljø svin .. nej opvaske maskine er godt for miljøet for smerte plaget mennesker er det godt for helbredet (og ikke luksus ) og glem ikke hvis man er feks to mennesker som min datter og jeg så vasker opvaskemaskinen kun hver anden dag .. mere besparelse på strøm og på vand..

Og på den måde opvejer jeg så mit miljø svineri når jeg står i badet i en halv time , fordi det er så godt for smerter ..

Sådan er det BASTA ... ikke en luksus ting BASTA et hjælpemiddel BASTA

PS du skulle have pakket dig selv ind sammen med opvaskebørsten sådan at din kone kunne se at du var den nye opvasker så var hun nok blevet gladere for den ... ha ha ha

Lidt nyttig info til dig ..
http://www.naturensvalg.dk/default.a...tails&Item=311
http://www.nyboel-vand.dk/ask-alex_d...dagen%20ok.htm
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 14:52   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Sådan er det BASTA ... ikke en luksus ting BASTA et hjælpemiddel BASTA
unig så vil jeg også bruge ordet basta lol

Citat:
Håndopvaskemidler kan indeholde tensider, der er skadelige for vandmiljøet. Desuden kan de indeholde parfume og farvestof, som er helt unødvendigt for virkningen af midlet; og som kan give allergi.
kommer meget and på hvad du bruger koster extra ja men stadig and på hvad du bruger men ja der er stadig sjove ting og sager tilbage

Citat:
Brug af opvaskemaskiner er mindre miljøbelastende end opvask i hånd, hvis man altså undlader at skylle servicet, inden man sætter det i maskinen, og i øvrigt bruger de mest energibesparende programmer
prøv et rengøring kursus så bliver man over rasket meget virkeligt meget

en generalt normal opvaske maskine bruger vel fra små 15 l vand pr program uden at være sikker og små 1 kwh pr opvask

vask i hånden ingen kwh en lille smulle af det rigtige opvaske middel og et par litter vand ergo sparet vand+strøm da hvis generalle opvaske maskine bruge 1 kwh pr gang= 360 khw pr år vand 15x365 l= 5400 l

så sparet er tjent

orker ikke regne ud vand forbrug i hånden men giver over skud på betaling så sparet er tjent basta :P men ca halv delen bruge ved rigtig opvask i hånden

så ja stagig luksus ting

om så man ser bort fra det osv vil jeg skam ikke blande mig i det er skam helt op til folk jeg har også tv mobil tlf ip tlf hurtigt internet osv osv som også kunne fjernes laves billiger er skam ikke bedre internet kan man jo også spare væk så det er jo også en luksus vare

Sidst redigeret af superkok; 30-10-2010 kl. 14:56.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 20:56   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nogen mennesker får faktisk bevilliget opvaskemaskine som hjælpemiddel og du sidder og fornærmer mig ha ha ha ..

JEG HAR ET RENGØRINGSKURSUS ... OG ET HYGIEJNEKURSUS, BRAND KURSUS OG KOMMUNIKATIONS KURSUS ...

hmmm et af dem virker ikke ... gæt hvilke ha ha ..

men du får ret (not) og jeg får fred ... og basta er også en tv udsendelse
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 21:09   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
en rigtigt god udsendelse jeg har skam også

Citat:
RENGØRINGSKURSUS ... OG ET HYGIEJNEKURSUS, BRAND KURSUS OG KOMMUNIKATIONS KURSUS
har jeg skam også og ikke de almindelige af slagsen

Sidst redigeret af superkok; 30-10-2010 kl. 21:18.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 23:20   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser

en generalt normal opvaske maskine bruger vel fra små 15 l vand pr program uden at være sikker og små 1 kwh pr opvask

vask i hånden ingen kwh en lille smulle af det rigtige opvaske middel og et par litter vand ergo sparet vand+strøm da hvis generalle opvaske maskine bruge 1 kwh pr gang= 360 khw pr år vand 15x365 l= 5400 l
Når man vasker op i hånden plejer man (mig bekendt), at skylle servicet af inden man vasker det, dette forbruger også nogle liter vand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man være fattig i Danmark? Fikaro Politik og Samfund 10 20-05-2010 11:44
Prøv lige at se her... Hejdien Dit og Dat 4 23-06-2009 23:38
Prøv at se her Hejdien Et godt link! 5 20-08-2007 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension