K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2008, 22:46   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Exclamation Lykkepiller

Fussen

har du prøvet nogen "lykke" piller

jeg får selv cipralex, de har haft god effekt på mig
bivirkninger dem havde jeg i starten meget voldsomt endda , de første 3-4 mdr. syndes ikke jeg har noget helt vild i dag, og det er 4 år siden jeg startede på dem.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:58   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Lykkepiller

hej Peacock

Nej jeg har aldrig prøvet at tage lykkepiller. Jeg indrømmer at jeg høre til den type der afskyr medicin. Men jeg er super alternetiv. Jeg er også med på at lykkepiller er en god løsning for mange. Jeg tør bare ikke tage dem. Jeg er blevet testet hos min læge og er ikke kvalificeret til dem. Min kommune mener at jeg skal til psykolog da jeg har Fibromyalgi. De fjolser!! Med Fibromyalgi er jeg af min speciallæge advaret imod al form for medicin da dette kan forværre tilstanden. Så jeg bider smerterne i mig. Dog er det vanskeligt at forholde sig til den uendelige træthed denne sygdom medfører. En skønne dag fortæller jeg hele min histori. Ja jeg kommer jo fra Odense - så kan du selv tænke dig til resten. Lige nu versere min sag med advokathjælp så jeg er lidt tilbageholdende. Men ellers et stort kram til dig.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 23:12   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nej Fibromyalgi, skal man da ikke have lykke piller til haha

det var noget andet hvis du have dep. eller andre ting der kunne de være gode

jeg får til dep, angst, PTSD
den alt det andet lort jeg fejler hjælper de sq ikke på
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 10:56   #4
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Peacock

Det er næsten umuligt ikke at udvikle en eller anden form for depression, når man har været en tur igennem kommunens vridemølle, og travet forgæves rundt i manegen for gud ved hvilken gang. Jeg fik et udmærket råd fra min advokat som jeg så bruger som et stabilt holdepunkt. Da jeg var mest frustreret og nede, sagde han til mig at jeg skulle prøve at tage hele situation som en "oplevelse med forhindringer", som skulle overvindes - en ad gangen. - ja det lyder nemt - men faktisk hjalp det mig til ikke at gå helt i sort. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan min situation havde set ud hvis jeg ikke havde advokat på. Stakkels de mennesker der står alene med de problemer og uigennemskulige
papirer samt mangelfuld hjælp fra div instanser. Hvor er det godt at dette forum eksisterer - jeg tror at det har hjulpet rigtig mange der er havnet i denne skæbnesvanger situation. Tak til alle de ildsjæle !!!

KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 12:43   #5
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Antidepressiv medicin mod smerter!

Jeg blander mig lige i debatten, da det fatisk ikke er helt rigtigt det der bliver skrevet.

Rigtig mange tror - fornuftigt nok - at antidepressive lægemidler kun virker mod depressive lidelser.

Det er langt fra tilfældet.

Mange typer antidepressiv medicin har på forunderlig vis en fremragende effekt på diffuse smerter - bl.a. fibromyalgi!

Link til denne fremragende artikel:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/fibromya.asp

Citat:
En god hjælp kan være behandling med medicin mod depression, der hjælper på både smerter og søvnforstyrrelser. Serotonin genoptagshæmmerne (SSRI, "lykkepiller") har vist sig ikke at hjælpe, men serotonin noradrenalin genoptagshæmmeren (SNRI) duloxetin (Cymbalta) har vist sig at kunne give klare forbedringer af tilstanden, især hos kvinder. Midlet tåles i reglen godt, men kan give tørhed i munden, forstoppelse og søvnproblemer hos nogen.
Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 13:38   #6
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine

Ja der er delte meninger om denne. Hvorom alting er har min speciallæge der har været medicinsk overlæge på Odense universitetshospital frarådet mig på det kraftigeste at indtage syntetiske midler mod Fibro. Det kan ligeledes læses ud af linket at der foreslåes en del naturmedicin og at der ikke ligger konkrete beviser for at antidepresiv er en endelig løsning. Men det står da heldigvis en frit for hvordan man vil tacle sine problemer. Jeg har valgt det naturlige medicin og får faktisk meget af det der står i Carsten Vagn Hansen's skrivelse. Jeg er også MEGET glad for at der står i mine lægepapire at jeg ikke skal medicineres med antidepresiv da det vil forværre min tilstand. http://www.bivirkninger.dk/

http://silentspheres.blogspot.com/20...armaka-en.html

KH
Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 24-07-2008 kl. 13:56. Årsag: manglede et link
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 14:00   #7
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

Jeg har stor sympati for dit fravalg af medicin.

Kendsgerningen er at rigtig mange mennesker forveksler antidepressive lægemidler med at de kun har en virkning mod depressive lidelser.

Iøvrigt er dosis af antidepressive lægemidler så lav, at der mig bekendt ikke er nogen fare for hverken bivirkninger eller afhængighed.
Der er stor forskel på den dosis der tages for psykisk sygdom og mod smerter, typen af medicin er også anderledes.

Personligt har jeg selv prøvet epilepsimedicin mod nervesmerter, men bivirkninger var alt for høje.

Jeg lever i dag som kronisk smertepatient uden fast smertestillende medicin. Det er udelukkende lykkes pga. den professionelle hjælp jeg har fået til smertehåndtering fra et smertecenter.

Jeg er langt fra "ven" med mine smerter, men har erkendt at de er en del af min hverdag - og ved visualisering, afslapningsøvelser og hvile har jeg en fornuftig tilværelse.

Alt her i livet handler om til og fravalg.

Trine

Sidst redigeret af Trine; 24-07-2008 kl. 14:03. Årsag: Manglede at tilføje fakta om antidepressive midler
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 14:19   #8
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Trine

Ja det er ikke ligefrem livsklvalitetens milde lys der skinner på os kroniske smertepatienter.
Min voldsomme antipati mod medicin bunder i at det medicin der findes på markedet i dag findes også i naturens ressourser, og al medicin stammer grundlaggende fra naturens kilder, men for at der kan laves en industri, har medicinalvirksomhederne fremstillet syntetiske formler og lavet et lille "tvist" på den oprindelig kemiformel for at kunne patenterer deres "nye" produkt og derved skabe en milliard forretning. Problemet med denne lille "tvist" i kemi formlen er at dette giver de famøse bivirkninger - sørgeligt men sandt. Prøv bare for sjov at google på ordet "døde af psykofarmika" eller lignende sætning. Det er så schokerende at finde ud af hvor lidt vi egentligt ved om disse medicinske vidundere. Jeg fandt en bog af Robby Curdorff der hedder den tilbageholdte viden om heldbredelse. I denne bog bliver der dokumenteret for det svindel der foregår i medicinalvareindustrien i dag - samt alle ofrene der døde af medicin. Jeg kan virkelig kun anbefale alle der bliver medicineret - left right and center - til at læse denne bog. Robby Curdorff har også en helseforretning i Sverige hvor man kan købe mineraler og vitaminer samt div andre gode ting. Når vi nu har været rundt om Carsten Vagn Hansens link så synes jeg lige at jeg vil lægge denne til også da Carsten Vagn Hansen også reklamere for en læge der hedder Joel Wallack og som Robby Curdorf har skrevet en bog over.
http://www.dsgnet.dk/

Søg på Joel Wallach og du får et, oversat til dansk ,fordrag.

Jeg håber at du læser den da jeg finder denne debat yderst vigtig, og vil da gerne høre din response.

KH
Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 24-07-2008 kl. 14:27.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 14:53   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nu tager jeg selv de lykke piller og man er faktisk afhængig af dem da man må ikke stoppe med dem fra den ene til den anden dag, det kan faktisk være farligt

jeg har ikke fortrudt jeg har startet med dem
men hvis det var, at jeg ikke fik så meget andet medicin ville jeg prøve naturens perikum
http://www.komplementaersundhed.dk/l...e-sa-godt.html
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 14:54   #10
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Fussen,

Jeg kender Robby Curdorf ganske glimrende og var sidste år med til et af hans foredrag.

Har også læst hans bog.

Rigtig mange af hans holdninger har jeg stor sympati for, bl.a. at grunden til at vi i disse år ser et eksplosivt antal af folk der får Alzheimer skyldes de kolesterolnedsættende lægemidler. Disse midler skyller nærmest fedtet ud af årerne og blotlægger nerverne.
Ingen har endnu kunne bevise hvorfor man i Danmark har de kolesterolgrænser vi har - de er sat alt for lavt.
Hvorfor?
Tjah... medicinalindustrien skal jo også have smør på bordet!

Men, desværre er der også på en lang række punkter hvor jeg bestemt er bekymret!!!

Mange af hans teorier omkring helbredelse er der desværre ingen dokumentation for.

Han mener bl.a. i ramme alvor at kunne behandle Cystisk fibrose, hvilket er en fysisk umulighed.

Så tag hans ord med et gran salt.

En anden tankevækkende ting ved Robby Curdorfs referencer er den amerikanske læge Joel D. Wallach, som hele foredraget bygger på. Denne Dr. Wallach skulle ifølge Curdorf være nomineret til nobelprisen i medicin tilbage i 1991, og være manden bag flere medicinske gennembrud. Men ingen kan tilsyneladende bekræfte, at Dr. Wallach overhovedet blev nomineret.

Hans "home party" virksomhed omkring salg af naturlægemidler var virkelig dråben, der for mit vedkommende fik mig helt op i det røde felt.

Og han havde bestemt ikke lyst til at diskutere disse fakta til foredraget...

Robby Curdorf har tilsyneladende set det som sit "kald" at helbrede alle sygdomme - og helst med naturmedicin fra eget firma.

Dette firma er blacklistet i Danmark af mange årsager, men særlig vigtigt er det at vide, at de danske kontrolmyndigheder gennem flere år har haft et mere end vågent øje til hans virke.

Mange af disse helbredende naturlægemidler forhandles derfor ulovligt i Danmark, men kan frit skaffes fra Sverige (hvis man tør)!!!!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller harris Et godt link! 35 12-12-2010 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension