K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 16:58   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er godt fagforeningen, vil rette henvendelse til sagsbehandleren,
jeg ved ikke om det koster jer noget at få den psykriatriske vurdering,
når I er inde i systemet, men det er vigtigt, at psykiateren er vant til
at skrive psykriatriske vurderinger til kommunen, og derfor ved, hvad
der skal beskrives, min sagsbehandler noterede alle de spørgsmål ned,
som hun ønskede at få svar på, og medsendte alle lægepapirer på mig,
men kan se du har fået et par gode bud på psykiatere i København,
håber det bedste for dig og din mand,
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 17:05   #22
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg fik henvisning til distriktspsykiatrien fra egen læge, men så vidt jeg forstod, kunne man også komme fra gaden af og bede om at få en aftale.

Jeg mødte så vidt jeg husker kun den kommunale socialrådgiver én gang i hele forløbet, og det ved udarbejdelse af en ressourceprofil, hvor hun med et glimt i øjet sagde, at sådan hed den, fordi den drænede dem (altså socialrådgiverne) for deres ressourcer.
På det tidspunkt var jeg nu også fuldstændig drænet gennem efter et fleksjob, men jeg fik pension gennem anbefalinger fra distriktspsykiatrien, og var fri for diverse jura selvstudier, som jeg havde opgivet alt om at sætte mig ind i.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 17:23   #23
livet40
På vej til at lære K10
 
livet40s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
livet40 er ny på vejen
Hej tanja

Hvor jeg føler med dig og din mand. Desværre som du kan se i mit indlæg er jeg ikke så heldig af have sådan et kærligt og hjælpende menneske som din mand har i dig ved min side

Den fysiske sygdom som det hele starter med bliver ofter til psykisk når man møder systemet.

Det er jo ikke kun den syge der bliver berørt nej både ægtefælde og børn lider når man år på år må kæmpe med systemet.

Tænk, at et menneske der har fysiske smerter og handicap men ellers har et rask sind bliver langsomt men sikkert ødelagt mentalt grundet kontakt med det offentlige system. Gad vide om hjælpen først er der når man er helt ødelagt!!! Mon de har plads til os på de psykiatriske hospitaler når man til sidst ikke magter mere!!!

Håber, at i sammen klare det. 2 står altid stærkere end 1
livet40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 11:11   #24
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja, I skal anke og du bliver også nødt til at få aktindsigt og sætte dig ind 'det hele' - §'er og sådan...

Jeg forstår alt, hvad du skriver og din frustration og følelse af afmagt...
Blev sat totalt skakmat af min kommune: 'jeg gad bare ikke arbejde' og i min ressourceprofil stod der, at min største barriere var MANGLENDE ANSVAR FOR EGEN SITUATION.
Dette blev skrevet efter nogle selvmordsforsøg, hvoraf det sidste endte på intensiv.
Jeg ankede og fik medhold - det var de ligeglade med.
Jeg kunne få 10 timer til psykologhjælp og vende tilbage til en revalidering, der ville have taget livet af mig - eller 'forblive på kontanthjælp til evig tid'.
Jeg ankede igen og denne gang fik jeg medhold med meget store og tydelige bogstaver: jeg skulle have et behandlingstilbud enten i privat eller i offentlig regi uden nogen form for KRAV.

Jeg valgte selv, at blive dagpatient på Fjorden, det må du jo kende, da du har arbejdet lige ved siden af
Kom der 4 dage ugentlig i et 1/2 år og derefter til møder, indtil jeg fik pensionen, for de ville ikke slippe mig, før den gik igennem.
Samtidig havde jeg også gratis fået en meget dygtig advokat på min sag...

Jeg mener ikke, at psykiatere eller andre behandlere må ytre sig om selve erhvevsevnen, da det jo netop går ud på en helhedsvurdering.
- Men de kan skrive om de (forskellige) diagnoser og gøre det så tydeligt, at selv en abe vil kunne regne ud, at der ikke er nogen erhvervsevne tillbage.

Her i min kommune mener de så, at nogle af deres klienter netop opsøger psykiatere og læger, som er til deres favør - dvs. at de s.... højt og flot på disse statusrapporter
De udvælger simpelthen det de kan, til deres favør og fravælger aldeles relevante udsagn.
Dette skriver jeg ikke, for at tage modet fra dig, men fordi jeg selv gik fuldstændig blåøjet og naiv ind i et system som vitterligt var ved at tage livet af mig.
Det kan være forfærdeligt at vide, hvordan de tænker og handler, men det er vigtigt, hvis man skal overleve og komme helskindet igennem til en pension.
Heller ikke fx. nogen grund til selv at opsøge og betale helt vildt mange penge for en attest, som de måske temmelig sandsynlig, vælger at bortse fra (de skal SELV bede om sådan en og så er det, at man skal have viden og §'erne i orden).

Jeg ved, at der er flere i min kommune, som har fået deres førtidspension, fordi de fik en advokat på deres sager.
Sørgeligt at det skal være sådan og at man skal gå så langt, så hvis I overhovedet har nogen mulighed for det, er det den største anbefaling herfra.


Hold ud
'Først går man så langt man kan se. Så ser man, hvor langt man kan gå'
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2009, 07:03   #25
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Jeg har hørt man kan få psykiatrifonden til at gå ind i ens sag - måske nogen ved mere her.

Overfaldet er det anmeldt ? det er faktisk vigtigt idet han ville kunne isåfald søge erstatning samt få fokus på hans tilstand som virker som en PTSD.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 13:11   #26
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hej igen alle, og tak fordi tråden kører videre.

En time før vi skulle til møde idag, så ringede de fra fagforeningen, fordi hende vi skulle mødes med var syg. Neder - nu havde jeg lige taget fri idag for at kunne tage med til mødet.
Så desværre ikke noget fremskridt i sagen, men vi har stadig 14 dage at klage i, så vi når det jo nok, selvom ventetiden er dræbende.

Med hensyn til PTSD, så er det rigtigt nok at hans symptomer kunne pege på det, men da jeg ikke er læge/psykiater, men "kun" sygeplejerske, så er det de færreste sagsbehandlere der reagerer positivt på klienter der diagnosticerer sig selv. Ydermere så er der jo mere end posttraumatisk belastningsreaktion (som det jo så hedder på dansk) vi taler om her, da han jo allerede var depressiv før overfaldet.

Håber bare på at hende sagsbehandleren fra fagforeningen snart bliver rask.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25
Flexjob uden arbejdsprøvning? stress Spørgsmål ang fleksjob 17 01-06-2010 11:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension