K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2015, 11:25   #1
harley_lady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
harley_lady er ny på vejen
Skift som flexjobber til arbejde i ægtefællens virksomhed

Hej Alle herinde.
Jeg er blevet tilkendt flexjob i januar 2014, og fik med det samme job hos den virksomhed som jeg havde været i extern praktik hos. Jobbet er jeg sådan set glad nok for, men kan mærke at jeg har tendens til igen, efter en lang pause med ro, at have begyndende depressions symptomer, de morgener jeg skal ud af døren og på arbejde... (Det er ikke det alene jeg er tilkendt flexjob for, har haft blodpropper som 25 år i begge lunger, trafikuheld med nakkeproblemer i 2010, blodpropper i begge ben, nyre og lyske arterie i 2011, samt depression i dette tidsrum fra 2010 til 2014)
Jeg har også stadig jævnligt sygedage fra mit arbejde pga af dette.
Jeg har en mand der har en lille enkeltmandsvirksomhed, hvor der er kontorarbejde, han får udført efter han kommer hjem fra sen arbejde, (og jeg hjælper lidt til)
Vi har snakket om, at jeg skulle ansættes ved ham, da timeantallet er meget passende for det arbejde jeg kommer til at udføre.
Nu er det så jeg spørger ; er det en god ide.... Rent mentalt, er jeg sikker på, det vil være det bedste for mig.
1.Men vil man ved jobcenter mm. stille spørgsmålstegn ved min ansættelse, og da jeg er tilkendt flexjob i den nye ordning, med 5 års reglen, kan det så betyde, at når de 5 år er gået, så kan jeg miste min godkendelse som flexjobber, fordi jeg ikke har en udefra kommende arbejdsplads vurdering af min arbejdsevne.... Min sagsbehandler sagde til mig da jeg blev tilkendt flexjob, at de 5 år var en formalitet, og at det var sjældent man ændrede på en flexjob bevilling efter de fem år, når man også er ved at være fyldt over 50 til den tid, hvor perioden løber. Men det kan hun jo sagtens sige nu.
(Min mand synes det var klogest at vente til de 5 år var overstået, men jeg ved ikke om jeg holder så længe, .......
2. Min løn er nu på 114 kr i timen, da jeg er ufaglært (ansat ved kommunen). Vil den blive højere ved at min mand vil give mig 140 kr i timen? Altså tilskuddet ????
3.Hvordan gør jeg bedst uden at sparke mig selv bagi ???
Skal jeg evt kontakte min læge, og sige at jeg er ved at få begyndende symptomer på depression ?
Og tør man at tage kontakt til jobkonsulent, ved faktisk slet ikke hvem han/hun er ????
HJÆLPPPPPP
harley_lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 12:16   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af harley_lady Se meddelelser
Hej Alle herinde.
Jeg er blevet tilkendt flexjob i januar 2014, og fik med det samme job hos den virksomhed som jeg havde været i extern praktik hos. Jobbet er jeg sådan set glad nok for, men kan mærke at jeg har tendens til igen, efter en lang pause med ro, at have begyndende depressions symptomer, de morgener jeg skal ud af døren og på arbejde... (Det er ikke det alene jeg er tilkendt flexjob for, har haft blodpropper som 25 år i begge lunger, trafikuheld med nakkeproblemer i 2010, blodpropper i begge ben, nyre og lyske arterie i 2011, samt depression i dette tidsrum fra 2010 til 2014)
Jeg har også stadig jævnligt sygedage fra mit arbejde pga af dette.
Jeg har en mand der har en lille enkeltmandsvirksomhed, hvor der er kontorarbejde, han får udført efter han kommer hjem fra sen arbejde, (og jeg hjælper lidt til)
Vi har snakket om, at jeg skulle ansættes ved ham, da timeantallet er meget passende for det arbejde jeg kommer til at udføre.
Nu er det så jeg spørger ; er det en god ide.... Rent mentalt, er jeg sikker på, det vil være det bedste for mig.
1.Men vil man ved jobcenter mm. stille spørgsmålstegn ved min ansættelse, og da jeg er tilkendt flexjob i den nye ordning, med 5 års reglen, kan det så betyde, at når de 5 år er gået, så kan jeg miste min godkendelse som flexjobber, fordi jeg ikke har en udefra kommende arbejdsplads vurdering af min arbejdsevne.... Min sagsbehandler sagde til mig da jeg blev tilkendt flexjob, at de 5 år var en formalitet, og at det var sjældent man ændrede på en flexjob bevilling efter de fem år, når man også er ved at være fyldt over 50 til den tid, hvor perioden løber. Men det kan hun jo sagtens sige nu.
(Min mand synes det var klogest at vente til de 5 år var overstået, men jeg ved ikke om jeg holder så længe, .......
2. Min løn er nu på 114 kr i timen, da jeg er ufaglært (ansat ved kommunen). Vil den blive højere ved at min mand vil give mig 140 kr i timen? Altså tilskuddet ????
3.Hvordan gør jeg bedst uden at sparke mig selv bagi ???
Skal jeg evt kontakte min læge, og sige at jeg er ved at få begyndende symptomer på depression ?
Og tør man at tage kontakt til jobkonsulent, ved faktisk slet ikke hvem han/hun er ????
HJÆLPPPPPP
1. Nu er der ikke rigtigt nogen der har oplevet 5 års reglen.. Men er man stadig syg nok til fleks, så er det ret sikkert kun en formssag..

2. Det kan der ikke svares på uden at kende til dine timer i dit nuværende job.. Og andet.. Men det kan beregnes ret nemt, med flere oplysninger. Bortset for det, så forskelsgøres der på ingen måde, om du er ansat hos manden, eller hos en fremmede.
MÅSKE kan det at arbejde for manden hjælpe dig lidt.. Hvis i kan blive enige om lidt fleksibel arbejdstid.. Altså at du arbejder når du har det godt, og derfor ikke behøver at sygemelde dig..

3. Du tager dig sammen.. Så svært er det heller ikke.. Og ja.. Du kan sagtens tage kontakt til jobcenteret..

Vil du have en beregning om økonomien, så smid mig en mail.. Så ser vi diskret på det [email protected]


Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 05-08-2015 kl. 12:21.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 12:23   #3
harley_lady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
harley_lady er ny på vejen
Hej Michael,
tusind tak for dit svar på mit indlæg.....
Det kan godt være jeg skulle tage mig sammen og kontakte jobcentret.... skal man bare sige at man er blevet tilbudt job i en anden virksomhed/ægtefællens, eller skal man melde ud, at man egentlig ikke har det godt med det arbejde man er ansat i ??? Jeg sender dig en mail,,, og takker

Så er der sendt en mail

Hilsen Anita

Sidst redigeret af harley_lady; 05-08-2015 kl. 12:29.
harley_lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 12:31   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af harley_lady Se meddelelser
Hej Michael,
tusind tak for dit svar på mit indlæg.....
Det kan godt være jeg skulle tage mig sammen og kontakte jobcentret.... skal man bare sige at man er blevet tilbudt job i en anden virksomhed/ægtefællens, eller skal man melde ud, at man egentlig ikke har det godt med det arbejde man er ansat i ??? Jeg sender dig en mail,,, og takker
I princippet så kan du bare opsige dit nuværende job.. Men IKKE før at jobcenteret har godkendt en evt. aftale med din mand.. Det omhandler ikke lønnen i det nye job.. Men mere om timerne passer rimeligt med det du er sat til og kan. Og ja om skånehensyn også kan opfyldes i det nye..

Og ja.. Vi tager resten på mail
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension