K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2010, 10:34   #61
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
har jeg så en del belæg for.....at skrive
og jeg føler ikke jeg hænger nogen ud.

Når man kan prale med at man snyder systemet og i ca. 1/2 år gå og bygge hus (til om osv...) uden eneste dag - hvor man ikke er i gang - med projektet,
naboer der i starten mente at han måske bukkede under efter 2-3 dage - blev da noget overraskede da der gik 1/2 år ...så var han færdig.

I den tid arbejde han hverdag - han har fået fp pga. ryglidelser - der var så svære at han ikke kunne tage bussen - handle eller bare gå en bette tur.

Jeg samlinger med mig selv...(undskyld)
Jeg ved godt at jeg psykisk vil få det langt bedre når alt er afsluttet og jeg måske - får en fp - hvem ved :-)

Meeen jeg ved også at jeg IKKE får en mirakelkur så jeg pludselig kan alt det jeg ikke kan i dag!

Jeg ved at jeg aldrig kommer til at gøre nogle af de ting jeg savner, men jeg vil gerne have ro psykisk - til som i skriver, at gøre tingene når jeg mener jeg kan og til at tage den med ro, når der er behov for det.

Jeg er faktisk meget meget medmenneskelig og tog i starten denne mand i forsvar, men efter at have set ham i action - kan jeg ikke gøre det mere.

Han er en af dem, der fik en mirakelkur......GODT FOR HAM, men så burde han tage et flex- eller ordinært job - jeg er skam glad på hans vegne - en helbredelse er altid en god ting
Jeg kan godt se, hvad du mener. Og er der snyd, er det selvfølgelig forkert, derom er der ingen tvivl.
Men når der så bliver sagt, at han burde tage et fleksjob.. Jamen ér der et fleksjob til ham, hvis det skulle være?? Det er så nemt bare at sige, jamen i burde bare arbejde og gøre sådan og sådan, men er der overhovedet job at få, der passer til de skånehensyn man har?? Der er OFTE en verden til forskel på et rigtigt arbejde og så at gå hjemme og lave nogle ting hos sig selv. Man har måske flere pauser eller er længere tid om tingene eller noget helt tredje. Det kan ikke altid sammenlignes med et job.

Når ens sag er under behandling i årevis og man lever med dårlig økonomi og uafklarethed, så kommer der også nogle psykiske problemstillinger oveni, som gør, at det hele bliver endnu mere ubærligt og vanskeligt at overkomme. Når der så kommer en afklaring, så kan man overkomme noget mere, smerter bliver lettere at leve med osv, og så kan man klare noget mere. Kommer man ind i systemet igen med arbejdsløshed, usikkerhed, uafklarethed osv, jamen så havde man det nok ikke så godt.

Jeg kan ikke få ondt af, at folk får det så godt, at de kan gå og lave noget hjemme, jeg synes tværtimod, det er dejligt, for så virker det jo rent faktisk, at man får den ro, der er brug for til at leve et - for den enkelte - værdigt liv.
Man kan ikke se andres smerter desværre.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:46   #62
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
PiaCP.. af gode grunde så aner jeg ikke hvad din nabo har fået fp på og om det han fortæller til naboerne holder vand... men der er ingen der på mirakuløs måde bliver "helbredt" ved at få en fp....

Det mit indlæg gik på var..... man skal ikke stoppe med at leve bare fordi man bliver tilkendt en fp!!
Du bliver ikke helbredt ved at få en fp - og det hverken fysisk eller psykisk .. men idet der kommer ro på ens situation .. her tænker jeg på alle de kræfter der skal bruges på lægebesøg.. aktivering .. arbejdsprøvning .. kamp med kommunen osv osv .. når alt det falder væk.. så må det give ro .. og du kan starte med at udfylde dit liv med de ting du holder af i det tempo som du mener er godt for dig....

hehe jeg har jo ikke fået fp endnu, men jeg håber sørme at det bliver sådan for mig når jeg på et tidspunkt får den....

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 11:17   #63
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ PiaCP

Der kan være en anden forklaring på at din nabo har fået tilkendt FP end en dårlig ryg.
Mange som har fået tilkendt FP p.g.a. en psykisk lidelse giver en anden historie til folk , som f.eks. dårlig ryg. Psykisk sygdom er stadig tabubelagt i dagens Danmark.
Og særligt med din nabos tilsyneladende anstrengte forhold til jer andre , er det vel ikke helt ude i skoven at formode han har stukket jer en hvid løgn.
Jeg ved med mig selv , at fik jeg tilkendt førtidspension som følge af psykisk sygdom , ville det kun være ganske få som stod mig meget nær jeg ville fortælle sandheden , resten ville jeg stikke en ”plade” som f.eks. dårligt knæ eller ryg.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 11:22   #64
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@ PiaCP

Der kan være en anden forklaring på at din nabo har fået tilkendt FP end en dårlig ryg.
Mange som har fået tilkendt FP p.g.a. en psykisk lidelse giver en anden historie til folk , som f.eks. dårlig ryg. Psykisk sygdom er stadig tabubelagt i dagens Danmark.
Og særligt med din nabos tilsyneladende anstrengte forhold til jer andre , er det vel ikke helt ude i skoven at formode han har stukket jer en hvid løgn.
Jeg ved med mig selv , at fik jeg tilkendt førtidspension som følge af psykisk sygdom , ville det kun være ganske få som stod mig meget nær jeg ville fortælle sandheden , resten ville jeg stikke en ”plade” som f.eks. dårligt knæ eller ryg.
Ja, det er også min pointe, at man ikke kan være sikker på, at man kender alle sagens akter. Der kan være mere til historien, end der fortælles til andre. Jeg fortæller da heller ikke hele min sygehistorie til hvem som helst, synes egentlig heller ikke min sygejournal vedkommer alle andre. Og ja, der kan være mange, der ikke har lyst til at fortælle om evt. psykiske lidelser, hvilket man jo heller ikke er forpligtet til.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 11:48   #65
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Point taken

rooolig nu

Jeg har forstået jeres pointe - og gir' jer 100% ret.

Men manden praler jo med at være i stand til at gøre alt det han gør, mens han får pengene sendt ind af døren....."uden at gøre en ski' "som han sir'
- han er simpelthen en snylter - det sir' jeg - uden at blinke.

Jeg kender jo systemet - om nogen - har været i det de sidste 8 år!
Hvis der er nogen der ville have forståelse for at han havde fået det bedre, er det skam mig

til jer alle, der som jeg (engang) forsøger, at finde "undskyldninger" for ham - det var engang - gør jeg ikke mere, desværre.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 13:47   #66
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Tonen og sindelaget er ændret indenfor de sidste 10 år her i Danmark.

Jeg blev FP for 3 år siden og er chokeret over den mistro, og direkte svinsk adfærd jeg oplever.

Sidst ved fornyelse af mit stamkort hos DSB, hvor damen ved skranken sur og vred nærmest kylede kortet henover disken da hun var færdig...

I toget oplever jeg det samme, surt, vrantent og mistroisk "service".

Vi kan takke alle snyderne for det, og vel også regeringen fordi de har parkeret nogle hundrede tusinde indvandrere på førtidspension. Det er en skandale, og vi bøder alle for den fejl...

Jeg har valgt at forlade Danmark, da jeg tror der kommer værre tider forude, med tiltagende mistænksomhed og chikane fra ens medborgere, og måske vil man gøre som i Holland hvor de tog alle FP sager op på ny.

Man bliver vel ikke kaldt hjem hvis man bor på en eller anden stillehavs ø?

"Den der lever stille lever godt" - og det kan lade sig gøre langt væk fra jantelov og misundelse...
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 15:01   #67
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
har jeg så en del belæg for.....at skrive
og jeg føler ikke jeg hænger nogen ud.

Når man kan prale med at man snyder systemet og i ca. 1/2 år gå og bygge hus (til om osv...) uden eneste dag - hvor man ikke er i gang - med projektet,
naboer der i starten mente at han måske bukkede under efter 2-3 dage - blev da noget overraskede da der gik 1/2 år ...så var han færdig.

I den tid arbejde han hverdag - han har fået fp pga. ryglidelser - der var så svære at han ikke kunne tage bussen - handle eller bare gå en bette tur.

Jeg samlinger med mig selv...(undskyld)
Jeg ved godt at jeg psykisk vil få det langt bedre når alt er afsluttet og jeg måske - får en fp - hvem ved :-)

Meeen jeg ved også at jeg IKKE får en mirakelkur så jeg pludselig kan alt det jeg ikke kan i dag!

Jeg ved at jeg aldrig kommer til at gøre nogle af de ting jeg savner, men jeg vil gerne have ro psykisk - til som i skriver, at gøre tingene når jeg mener jeg kan og til at tage den med ro, når der er behov for det.

Jeg er faktisk meget meget medmenneskelig og tog i starten denne mand i forsvar, men efter at have set ham i action - kan jeg ikke gøre det mere.

Han er en af dem, der fik en mirakelkur......GODT FOR HAM, men så burde han tage et flex- eller ordinært job - jeg er skam glad på hans vegne - en helbredelse er altid en god ting
som min gamle advokat sagde.... kan man ikke bevise det skal man holde sin kæft
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 15:29   #68
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Sidst ved fornyelse af mit stamkort hos DSB, hvor damen ved skranken sur og vred nærmest kylede kortet henover disken da hun var færdig...
stor undskyld ved det er off topic samme skete for min kæreste fp fra før 2003 dsb damen ville enda have oversigt over løn osv fik hun ikke .min kæreste fik også det stamkort men **** en døjen


nå vil sagen hvis man har alle sagen acter [staves ikke rigtigt] har man det kan man udtale sig heller ikke før har man ikke så har man intet at sige min mening

Sidst redigeret af superkok; 09-08-2010 kl. 15:31.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 18:12   #69
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
..................................... må nok heller,,,,,,,,,,,,,,,,,,, søge fp.............. når jeg ikke kan... ,,,, .. en lille joke sjov i er de eneste der ikke kan læse uden ,, og ...
for mit vedkommen har jeg også de dage er flexjob så man må priotere eller hvordan det staves hvad man gør osv gælder alt fra familien besøg osv
Eller også er vi de eneste der har gjort dig opmærksom på det. ;-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 18:16   #70
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
hvis du nu læser så skriver jeg hvis man fik fp forde man ikke måtte de ting der er stor forskeld
det var så det jeg skrev hvis man fik sex skulle måske ikke være der forde ingen for fp PGA det men var et exsemple
Superkok, prøv lige at sæt dig og læs ovenstående og se, om det giver mening??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform af førtidspension er ingen mirakelkur Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2012 10:10
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension