K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2008, 01:56   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
generel helbreds attest

Jeg vil gerne høre..hvad kommer det til at stå i en generel helbreds attest..?
Fik selvfølgelig et brev i dag lørdag, fra jobcenter om at jeg skulle bestille tid hos min læge for at få lavet en generaliseret helbreds attest ..til brug i forbindelse med..ja og lige det har hun ikke fyldt ud..Men da min sagsbehandler er ved at ordne resurce profilen og jeg gerne skulle have den til gennemsigt sidst i mdr ( den skal så sendes til pensions teamet)..så er den attest vel bare noget der plejer at blive bedt om eller ????
Det Bare det at der kommer sådan et brev får mine nakkehår til at rejse sig..og jeg bliver bange for at der igen og igen bliver kostet rundt med mig og at det hele ender dårlig..
Jeg trænger til lidt opmuntring..evt i form at at få at vide hvad der er kotume og hvad ikke , når der skal søges om pens.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 03:15   #2
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Hej lunamaria

En helbreds attest, er ret vigtig til at styrke ens resurce profil.

En sådanne attest, skulle gerne belyse din helbredstilstand her og nu, og hvad
du tidligere har fejlet, så derfor vigtig at den kommer med i dine papir.

Hilsen contact
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 10:00   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
En generel helbredsattest er på 4 sider og indeholder følgende punkter:

1: Sygehistorie.

Der skrives lidt om forældre, barn- og ungdom, nuværende sygdomme, medicinforbrug, tobak og alkohol og om din sociale baggrund.

2: Objektiv undersøgelse, især med henblik på de aktuelle helbredsklager.

Udseende, vægt, højde, øjne, tænder, hals, o.s.v. ( du bliver tjekket godt igennem.)

3: Diagnoser.

4: Behandlingsmuligheder.

5: Beskrivelse af funktionsevnen.

6: Prognose.

7: Forslag til socialmedicinske behandlingsmuligheder.

8: Speciallæge.

Er der behov for speciallægeundersøgelse og i givet fald hvilket speciale?

9: Eventuelt.

Min GH er fra den 3-3-08, så den er jo helt ny, der kan næppe været ændret noget og Lunamarie, hvis du er bekymret for den GH, så er du velkommen til at få mit telefonnummer, så skal jeg gerne læse op, hvad der står i min, fortælle dig, hvad der foregik ved min læge, så du kan få ro i sjælen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:48   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Du skal bare tage det roligt. Det er at sammenligne med et hovedeftersyn og det bliver udført hos din praktiserende læge.

Jeg har lige været igennem det selv og synes egentligt bagefter at det var gabske betryggende at være blevet set igennem fra top til tå og på den måde få bekræftet at man ikke går og gemmer på andre ting.

Jo før du får bestilt tid hos din læge jo bedre.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:27   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Enig med THJ og Maj-Britt
En ordentlig udredning af din tilstand er væsentlig , både for en ordentlig behandling i systemet, og for at sikre en dokumentation for de ydelser Du måtte have ret til ( f. eks. handicap, gigtsygdomme og andre fysisk invaliderende sygdomme )
Det her er bare en redegørelse fra din praktiserende læge, som THJ meget rammende sammenligner med et "hovedeftersyn". I virkeligheden burde næsten alle danskere med div. små nykker tage en lignende sådan, for at fange sygdomme i opløbet ( rygerelaterede sygdomme, gigt, nyreproblemere ) Det er nemlig ikke småting simple blodprøver kan afsløre i vore dage
Desværre vil det nok ikke afhjælpe lægemanglen i de ydre regioner Men så er der måske muligheder i telemedicinen fremover )
Bare rolig, min læge undersøgte også mit hoved og fandt ingenting

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 17:00   #6
Sanneh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2008
Lokation: Næstved
Indlæg: 20
Styrke: 17
Sanneh er ny på vejen
Hej lunamaria

Står selv og skal igennem den samme undersøgelse, da jeg har søgt om invalidevogn. Kan godt sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg tror ikke der er en person herinde der på et eller andet tidspunkt ikke har næret mistillid til det offentlige. Jeg valgte, at fokusere på tilliden til min læge som jo ser mig ret ofte og ved at "jeg ikke bare er ude på at nasse på systemet". Den er jeg stødt på før . Tror som de andre der har skrevet her inde, at du kan tage det helt roligt. Det prøver jeg ihvertfald på at gøre...

Men held og lykke og de bedste tanker herfra...

Sanne
Sanneh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 19:58   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg har netop været til sådan en undersøgelse hos min egen læge.

Han gennemgår det man har fejlet tidligere, har man været indlagt, hvad vejer man, er man overvægtig, hvordan man har det nu, målt blodtryk, lyttet på lunger osv.

Jeg var også nervøs for denne. Men min læge er heldigvis rigtig god. Og han fik forklaret mig hvordan tingene hænger sammen. Han skriver jo bare til kommunen hvordan det er. Hverken mere eller mindre. Derfor er det også vigtigt selv og fortælle hvordan man har det nu.
Da jeg har piskesmæld, skulle han også se hvor meget jeg kunne dreje hovedet osv.
Jeg tror ikke du skal være nervøs. Jeg skulle have denne her undersøgelse, da mine lægepapirer var 1 år gamle. Og det er jo naturligt at kommunen skal vide om man stadig er syg.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 20:01   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Og det er jo naturligt at kommunen skal vide om man stadig er syg.
citat

nej det er IKKE naturligt...de ved hvem der er kronisk fra alle de andre 117lægeerklæringer...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 22:15   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

jeg skal til samtale på jobcentret ,gad vide om de også forlanger at jeg får lavet en generell helbredsatest.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 22:43   #10
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Tak for opmuntring i søde mennesker herinde...
Jeg har det lidt bedre nu..jeg bestiller tid med det samme i morgen og håber at hun ( min læge ) ikke kommer til at rive hovedet af mig når hun undersøger mig på kryds og tværs..
Jeg har haft hende som læge de sidste mange år og jeg har tillid til hende..dog har hun lidt svært ved at formulere sig rigtig altid..så bare sagsbehandlerne læser det som hun skiver og mener...det er jo ofte at ord bliver vendt og drejet til deres fordel...
Jeg har ( hvis ikke jeg har nævnt det før) Borderline-generaliseret angst og neurasteni" kronisk træt et eller andet" . Så er der en arkillissene som driller og ikke må belastes for meget, gør den det så kan jeg ikke gå i flere dage..
Er blevet "pisket" af systemet i flere år hvor jeg på et tidspunkt valgte at finde er rengørings job , det gik galt da det var for hårdt...sygemeldt i lang tid ..fandt derefter et nyt job.. for ikke at skulle lande på kontanthjælp igen..Det klarede jeg dårlig i en mdr og nu et år efter er jeg så der hvor sagsbehandlere siger at de foreslår pension..og ja det er så det der skal arbejdes hen imod siger de....men jeg stooooler ikke på noget..ofte skift af sagsbehandlere og så kører møllen derudaf igen og alt forfra..
Men jeg vil tænke positiv og satse på at jeg kan tro på hvad der er blevet sagt og skrevet, selvom det er svært..
Pas godt på jer selv allesammen ..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
status attest hos lægen i samarbejde med ham FibroMcs Alt det andet 8 02-09-2013 16:33
Læge attest uden beregning LoveFairy Spørgsmål ang fleksjob 11 28-04-2013 20:53
Helbreds- eller Personligtillæg/engangsydelse? Bato Alt det andet 11 20-09-2011 11:11
generel helbredserklæring heidi kastrup At søge førtidspension 5 24-07-2011 15:47
Helbreds-orienteret køretest til Handicapbil majs Hjælpemidler til handicappede 8 11-12-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension