K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2010, 11:18   #1
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bulder er ny på vejen
Total blank.

Hej !
Jeg er indstillet til fleksjob og har til 5-5-2010 til at komme med en udtalelse
før der træffes en afgørelse.
Mit problem er at jeg selv i starten af min sygemeldig troede at jeg kunne magte det hele, bare på halv tid, så jeg søgte flexjob og på Reva blev det til op til 12 timer jeg kunne klare.
Efter 1 1/2 år som sygemeldt blev det for meget for mig psykisk.(lider af tilbagevendende depessioner)og sagde til min socialrådgiver på jobcenteret at jeg nu ønskede pension. Min læge udtalte tillige at han efterhånden mente at jeg ikke ville fungere på arbejdsmarkedet.
Nu troede jeg så jeg havde søgt pension, men det eneste der står er at jeg ønsker det. Nu er jeg i syv sind om jeg skal bemærke det i min udtalelse. Er i total vildrede.
Vil I hjælpe mig med et råd ?


Venlig hilsen
Bulder
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 11:36   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bulder Se meddelelser
Hej !
Jeg er indstillet til fleksjob og har til 5-5-2010 til at komme med en udtalelse
før der træffes en afgørelse.
Mit problem er at jeg selv i starten af min sygemeldig troede at jeg kunne magte det hele, bare på halv tid, så jeg søgte flexjob og på Reva blev det til op til 12 timer jeg kunne klare.
Efter 1 1/2 år som sygemeldt blev det for meget for mig psykisk.(lider af tilbagevendende depessioner)og sagde til min socialrådgiver på jobcenteret at jeg nu ønskede pension. Min læge udtalte tillige at han efterhånden mente at jeg ikke ville fungere på arbejdsmarkedet.
Nu troede jeg så jeg havde søgt pension, men det eneste der står er at jeg ønsker det. Nu er jeg i syv sind om jeg skal bemærke det i min udtalelse. Er i total vildrede.
Vil I hjælpe mig med et råd ?

Venlig hilsen
Bulder
Jeg har ikke rigtigt været i systemet, men jeg tror nok hvis jeg var i dine sko, ville jeg få den fleksgodkendelse hjem først og så tage det andet bagefter.
Grunden til at jeg ville det, ville være fordi at jeg ville være bange for at blive kastet ud i kontanthjælp (Som gør at vi skal gå fra hus og hjem)
og du har jo muligheden for at prøve dig selv af på de 12 timer og se om ikke det hjælper først. Jeg har selv depressioner og jeg tror på at kortere arbejdstid og forståelse for mine fysiske symptomer, vil gøre det lettere psykisk at håndtere.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 11:46   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved ikke om jeg kan komme med et råd du kan bruge, men jeg kan da "øse" lidt af min viden og erfaring.

Jeg blev selv ganske frustreret og nedtrykt da det gik op for mig, at sagsbehandler og værkstedsledere ville indstille mig til fleksjob i forbindelse med min forrige praktik/arb.prøvning.
For jeg mente, lige som du, at det skulle være en pension.

Det kan meget nemt være kassetænkning fra kommunens side.
Jeg ved ikke hvad du lever af nu, men jeg selv var på kontanthjælp, som jo er billigere for kommunen end en pension.

Med en visitation til fleks er du godt på vej til en fp, forstået på den måde, at så har kommunen i det mindste anerkendt, at du ikke længere har en plads på det almindelige arbejdsmarked.

Da jeg så var blevet tilkendt fleks blev jeg hurtigt sendt til anden aktør, med henblik på at finde mig et fleksjob.
Denne "anden aktør" var både ganske behagelig og fornuftig, så det blev et rigtig positivt forløb, omend det ikke lykkedes at finde mig et fleksjob.
Undervejs havde denne "anden aktør" fået indtryk af, at jeg havde lidt rigeligt med skånebehov, så han tilbød kommunen at være behjælpelig med at stable en praktik på benene, for at finde ud af hvad og hvor meget jeg kunne klare.
Så jeg kom ud til anden aktør igen, denne gang for at lave en revurdering, og kom i praktik 3 mdr. på en virksomhed hvor jeg blev super fint behandlet.
Og nu er jeg førtidspensionist.

Fra jeg blev visiteret til fleksjob og til jeg blev tilkendt førtidspension gik der 1 år og 8 mdr.

Hvis din seneste arb.prøvning har vist at du kan klare 12 timer om ugen, så er det nok det din kommune agerer ud fra, og så ligge du lige på grænsen, så kommunen nok vil tilkende dig fleks og satse på at du kan klare det.

Hvis der på et tidspunkt skal indhentes nye oplysninger fra din læge, så gør ham lige opmærksom på, at han må ikke udtale sig om hvilken ydelse du bør have (pension eller flex), men han må gerne skrive, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Hvis du, som nilla antyder, stadig er på sygedagpenge skal du følge hendes råd, af hensyn til din økonomi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-04-2010 kl. 11:48. Årsag: tilføjelse
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 20:36   #4
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bulder er ny på vejen
Tusinde tak for besvarelsen. Lyder som der er håb forude.
Virkeligt godt med sådan et forum, når man er helt på herens mark.

Tak for rådet. Ja fryger jo at ryge på kontanthjælp hvis jeg begynder på for meget.

Ja prøver at lære. Fik vist ikke takket de rigtige steder.

Sidst redigeret af Stezu; 28-04-2010 kl. 21:13. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Total forvirrret baskemus Alt det andet 12 27-06-2012 19:16
Satsen for erstatninger i Danmark er total til grin Karo Politik og Samfund 10 15-04-2012 21:16
Total forvirring Babyrex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-02-2012 15:08
total tudefjæs efter mail fra SB kandelsdorff Alt det andet 4 02-12-2010 20:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension