K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 16:18   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny aftale om fleksjob strammer kravene

http://www.denoffentlige.dk/ny-aftal...rammer-kravene

"Ordningen med fleksjobbonus fortsætter fra 1. maj, men i en strammere udgave. SF og EL er glade for aftalen.

Aftalen betyder, at en fleksmedarbejder skal være ansat i ni måneder i stedet for seks måneder, før virksomheden kan få fleksjobbonus.

Regeringens ambition er, at flere mennesker med en lille arbejdsevne kommer i job, og at færre havner på førtidspension.

Der er med aftalen ikke ændret ved kravet om, at virksomheder skal ansætte personer i fleksjob på 10 timer om ugen eller derunder for at kunne modtage fleksjobbonus"



Godt eller som overskriften nævner, en stramning?

Jeg kan ikke bedømme det, men jeg er lykkelig for at jeg ikke er ung og syg med en diagnose. Jeg føler med de ungen mennesker, men de må snart selv tage over og sætte sig ind i de voldsomme ændringer der foregår i Danmark.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 20:54   #2
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Synes det er dejligt at ordningen starter igen
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 21:01   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg synes det er godt, at det offentlige ikke længere kan give sig selv den bonus.

Og også fint at det nu er efter 9 mdr..hvis man nu har en arbejdsgiver, som spekulerer i at ansætte pga. tilskuddet (eller kun har råd til det i en begrænset periode), så har fleksjobbberen måske mulighed for at optjene ret til højeste ledighedsydelse, hvis vedkommende kommer fra laveste sats.

At beløbet bliver lavere giver jo mulighed for, at flere kan få glæde af det..og jeg kan sige, at min arbejdsgiver har en månedlig udgift under 1000 kr. på mig..jeg får løn for 1,5 time+pension..så der ville jo være mega overskud for ham alligevel..også selv om der skulle gå 9 mdr..hvis han altså får det tilskud, som jeg ved han har søgt, men ikke regner med at få

Så ja, jeg tror det er den rigtige vej at gå, når der nu åbenbart skal være en bonus
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 21:35   #4
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Bonussen sættes også ned fra 25.000 til 20.000 kr....

Jeg er ikke inde i reglerne med ledighedsydelse - hvad menes der med at tjene op til en højere ydelse ?
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 12:51   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Kender intet til reglerne, men er nysgerrig; er bonus et éngangsbeløb?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 14:08   #6
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Stuen: Ja, det er et engangsbeløb
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 15:07   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Ok...tak for svar.

Vil en virksomhed så rent teoretisk kunne spekulere i den bonus, og ansætte 1 fleksjobber i præcis så lang tid det tager for at få den bonus, fyre vedkommende igen og så ansatte en ny for igen at kunne modtage bonus? Bliver da lidt nervøs for mine 10 timer...om jeg får sparket efter 9 måneders ansættelse
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 18:35   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kaput Se meddelelser
Bonussen sættes også ned fra 25.000 til 20.000 kr....

Jeg er ikke inde i reglerne med ledighedsydelse - hvad menes der med at tjene op til en højere ydelse ?
Det betyder, at hvis du bliver ledig efter at have være ansat i fleksjob 9 mdr., har du ret til den højeste ledighedsydelse..det kan få betydning for dem der er på ressorceforløb osv først, hvor nogen kan få kontanthjælpssats.

Hvis man bliver ledig efter 6 mdr.s ansættelse i fleksjob, har man ikke optjent denne ret..og det er jo surt at falde tilbage på kontanthjælpssats

Bemærk det gælder kun for dem, der ikke tidligere har fået den højeste sats under ledighed som fleksjobber..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Ok...tak for svar.

Vil en virksomhed så rent teoretisk kunne spekulere i den bonus, og ansætte 1 fleksjobber i præcis så lang tid det tager for at få den bonus, fyre vedkommende igen og så ansatte en ny for igen at kunne modtage bonus? Bliver da lidt nervøs for mine 10 timer...om jeg får sparket efter 9 måneders ansættelse
Ja, teoretisk set..men tag det roligt..jeg tror det er svært at få del i de penge..min leder siger i hvertfald, at de ikke tidligere har haft held med det..men det kan jo være noget han bare siger

Og du er jo god til dit arbejde og passer perfekt ind
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 23:18   #9
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser

Og du er jo god til dit arbejde og passer perfekt ind
Hahaha sannemus, hvad kender du til det
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension