K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 16:22   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Positiv/negativ indstilling til FP

Jeg har tidligere læst i flere tråde, at ens SB enten har indstillet positivt eller negativt til pension.

Det jeg undrer mig lidt over er, at hvis nu ens SB er negativ kan hun vel bare undlade at indstille en, og så sige man selv kan søge en § 17 på foreliggende grundlag ???

På den baggrund burde de jo hver gang indstille positivt.

- og hvordan ved man om den bliver indstillet positivt eller negavtivt, er det noget man for på papir......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 18:34   #2
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har tidligere læst i flere tråde, at ens SB enten har indstillet positivt eller negativt til pension.

Det jeg undrer mig lidt over er, at hvis nu ens SB er negativ kan hun vel bare undlade at indstille en, og så sige man selv kan søge en § 17 på foreliggende grundlag ???

På den baggrund burde de jo hver gang indstille positivt.

- og hvordan ved man om den bliver indstillet positivt eller negavtivt, er det noget man for på papir......
I min sag (§17 på foreliggende grundlag) fik jeg af vide af min sb, at beslutningsudvalget havde indstillet negativt til pensionsnævnet.

Det var kun fordi jeg skrev og spurgte om, hvornår den kom i nævnet, at hun skrev det i mail.

Så nej tror ikke, at du får af vide om den er indstillet positivt/negativt uden du selv skriver og spørger.

Og en sb er negativ og undlader at indstille på det grundlag, vil jeg absolut mene, at hun har et problem og hun ska dælme have al dokumentation iorden for ikke at gøre det.

Der er trods alt noget, der hedder god forvaltningsskik, selvom det er sjældent, man efterhånden oplever det i dagens danmark.

RICKY INPUT PLEASE


kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 20:06   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en sagsbehandler kan ikke indstille negativ på en §18
men den kan blive afvist om opstart at et pensionsteam eller andet nævn
det hedder lidt forskelligt i de forskellige kommuner

på en §17 kan der indstilles negativt. men på en 17 skal et pensionsnævn dog tage stilling til pension uanset om det er positvt eller negativt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 20:28   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er som sådan ikke sagsbehandleren der evt indstiller dig negativ, men det faglige udvalg som skal indstille dig der evt gør det.
I dette udvalg sidder bla din sagsbehandler, lægekonsulent og flere andre, så sagsbehandleren sidder ikke alene med beslutningen. sagsbehandleren kan være nok så positive men hjælper bare hvis de andre er imod.
Den endelige beslutning ligger så hos pensionsnævnet.

En sagsbehandler indstiller ikke før alle papirer er i hus, ellers får han/hun den tilbage igen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 21:27   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er som sådan ikke sagsbehandleren der evt indstiller dig negativ, men det faglige udvalg som skal indstille dig der evt gør det.
I dette udvalg sidder bla din sagsbehandler, lægekonsulent og flere andre, så sagsbehandleren sidder ikke alene med beslutningen. sagsbehandleren kan være nok så positive men hjælper bare hvis de andre er imod.
Den endelige beslutning ligger så hos pensionsnævnet.
...
Det er ens sagsbehandler som er den første i rækken som indstiller en til pension eller indstiller en til et afslag på pension.
Det fremgår også fra RP.
Derefter er det visitationsteam som kommer med sin vurdering og er enten enig eller uenig med sagsbehandleren.

Til sidst er det pensionsteam som vurderer visitationsteams indstilling til pension eller indstilling til afslag på pension.

Så ja, SB har meget at sige i ens pensionssag, ikke mindst fordi SB deltager i mødet med lægekonsulenten og chefen ( visitationsteam ), for at forsvare sin indstilling til pension eller sin indstilling til afslag på pension.

Sådan foregik det i min FP’s sag.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Negativ behandling fra jobcenter FOB Alt det andet 16 10-02-2013 00:44
Positiv indstilling til fleksjob Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 3 15-07-2011 08:24
Positiv indstilling falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-02-2011 15:04
Negativ hobby4me Alt det andet 4 23-10-2010 12:09
Kan giftemål have negativ effekt på ansøgning af førtidspension? Tisama Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 10-11-2009 20:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension