K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2015, 16:51   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker i rigtig mange sager når først folk begynder at gøre tingene på den rigtige måde....skriftligt og søge hjælp fra andre steder...kommer med saglige argumenter osv...

Normalt sidder de med borgere hele dagen som bare siger undskyld og armen...og ikke går videre med deres sager og forlanger deres ret...

Skulle der være en borger som bliver sur ja så plejer denne borger at råbe op på kommunen og det får man virkelig ikke noget ud af andet end måske en bortvisning...

Med denne slags borgere ja der kan de jo slippe afsted med alt...og det benytter de sig så af...ihvertfald en del af sagsbehandlerne..

Det er noget helt andet når de møder borgere som forlanger ting skriftligt og som de ved vil klage hvis de får en dårlig behandling...

Så det kan godt svare sig at tage ansvar i sin egen sag og følge op på den....vel at mærke på den rigtige måde...og på en intelligent måde...uden vredesudbrud og en masse følelser...

Ja det kan være svært at holde sine følelser ude af det....men det er den måde man kommer længst på....og hurtigst får orden på sin sag...

Man bør altid have sig for øje at kommuner vil strække sig langt for at spare penge...og at en del af deres afgørelser ja de kommer nok af denne grund...hvorfor man også altid bør klage hvis man ikke er enig i deres afgørelse...også selv om det kan tage lang tid...selve klagesagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 18:19   #12
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Webmaster

@ Webmaster

Ja, det kan være virkeligt svært ikke at holde sine følelser ude af det, når man en hel weekend har gået med selvmordstanker, fordi man sent fredag eftermiddag får at vide at ens sygedagpenge er ophørt grundet en IT-fejl og senere mandag får at vide at man ikke har ret til at klage + at man i øvrigt ikke kan få forlænget sine sygedagpenge, samt at den nye sagsbehandler ikke vil lytte på saglige begrundelser i henhold til §27 stk. 2 og 4, selvom denne selv taler om virksomhedspraktik, afklaring af arbejdsevne og fleksjob.

Det er en meget grotesk situation at være i, fordi man ikke har noget argument der kan gennemtrænge "Nej, og nej fordi jeg siger det!" fra en sagsbehandler...

Der var argumentet så "social retshjælp" og det havde jeg ikke nået frem til på egen hånd. Nu mangler vi så afgørelsen og ligeledes en klage over forhaling af sagen (ingen opfølgning i 3 måneder), en klage over manglende udarbejdelse af rehabiliteringsplan og forelæggelse for rehabiliteringsteam (skulle senest være sket i oktober i henhold til lovgivningen) og så videre. Det tager vi et skridt af gangen.

Det er også meget rart at skrive tingene herinde. Så får tingene en substantiel karakter - forstået på den måde at tanker, følelser, holdninger jo er abstrakte ting. Når man skriver tingene ned bliver de mere konkrete, faste og - ja - substantielle. Med rådene fra de andre brugere kan man lægge en plan i stedet for at lade tankerne fare ud af en tangent!

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 18:29   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at hvis du vil klage over selve sagsbehandlingen at det så skal ske til borgmesteren og kommunalbestyrelsen i kommunen....

Det er dem der er ansvarlige for at tingene i kommunen forgår ordentligt...

Har man en borgerrådgiver i kommunen kan man også klage til denne..

Man kan ikke klage til ankestyrelsen over selve sagsbehandlingen...

Mere så du ved det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 18:45   #14
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Webmaster

@ Webmaster

Åh, tak for det - det var jeg slet ikke klar over. Der er ingen borgerrådgivning i Aarhus kommune, så det er ikke en mulighed. Den sociale retshjælp i Aarhus mener at der er belæg for at sagen er trukket i langdrag, det skal vi snakke om i næste uge, når vi har sagsakterne.

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 18:54   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er lidt om klagesystemet og hvad og hvor man klager https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ociale-system/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 21:11   #16
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dippegalant Se meddelelser
Jeps, jeg har tænkt mig at klage. Jeg skal lige have den endelige afgørelse fra kommunen på skrift, hvor de afviser at høre mig. Det fik jeg blot at vide på et møde og bad naturligvis om dette på skrift.

Og I kan tro, at I får info.

Jeg er ikke medlem af fagforening længere, da jeg desværre har haft store sundhedsøkonomiske omkostninger og ikke har kunnet oppebære et fagforeningsmedlemsskab undervejs.

Jeg takker for links og venlige opfordringer, I har allerede hjulpet meget.

Tak for svarene!

Mvh

dippe

-------------

Opdatering: Jeg har talt med den sociale retshjælp i Aarhus og de går ind i sagen. De synes også det lyder meget groteskt og vil gerne køre sagen for mig...
Rigtigt godt med den måde du har håndteret din sag på indtil videre! Så lige at du ikke er medlem af en fagforening. Tror ( læs " tror" ) at de fleste fagforeninger tilbyder nedsat kontingent under sygemelding. Det gør min i hvert fald, men det er ikke altid de "husker" at informere om denne mulighed.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension