K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2012, 18:20   #1
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ?

Jeg er igang med en arbejdsprøvning fordi jeg har fibromylagi og har hypermobilitetssyndrom. Nu får jeg pludseligt at vide at jeg ikke fejler nok til at få FTP ? Er det virkelig rigtigt ? Hvor syg skal man da være for at få FTP ?
Jeg vil gerne vide om det virkelig er rigtigt ? For så er jeg noget målløs. Er lidt bange for denne arbejdsprøvning så ikke fører til noget.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 18:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man skal være så syg at man ikke er i stand til at klare to timers arbejde med mentorstøtte og skånehensyn om ugen ifølge de nye regler der rammer os efter nytår..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 18:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- eller med andre ord, være så syg, at man overhoved ikke har nogen arbejdsevne, ej heller med skånehensyn i noget erhverv!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 18:50   #4
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Jeg syntes ikke rigtigt jeg får svar på mit spørgsmål. Iflg. dame, lad os bare kalde hende det, så siger hun jeg ingen arbejdsevne har, men at jeg ikke fejler "nok" til at få pension. det hænger jo ikke sammen, derfor spørger jeg om hvor meget man skal fejle for at få pension, det lyder jo som om man skal have pest og kolera og helst være død. og må de overhovedet afvise en når man tilsyneladende ikke fejler nok.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 19:08   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Førtidspension afhænger ikke af hvad man fejler, men om man har arbejdsevne.

Hvis de mener at du har nul arbejdsevne, må de jo enten søge pension til dig, eller lægge en plan for hvordan arbejdsevnen udvikles og bliver større, så du enten kan få fleksjob eller blive selvforsørgende.

Fælles for det hele er at det kræver en masse papir, lægeerklæringer bedømmelse af erhvervsevne osv.. bevisførelse..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 19:12   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lupo Se meddelelser
Jeg syntes ikke rigtigt jeg får svar på mit spørgsmål. Iflg. dame, lad os bare kalde hende det, så siger hun jeg ingen arbejdsevne har, men at jeg ikke fejler "nok" til at få pension. det hænger jo ikke sammen, derfor spørger jeg om hvor meget man skal fejle for at få pension, det lyder jo som om man skal have pest og kolera og helst være død. og må de overhovedet afvise en når man tilsyneladende ikke fejler nok.
Hej Lupo.

Din arbejdsprøvning spiller også ind i den samlede vurdering. Og hvis du har den mindste arbejdsevne, så får du ikke FP, og slet ikke hvis der kommer ny reform.

Diagnoser er - desværre - ikke af afgørende betydning.

Nå pip, du nåede at svare inden, jeg fik sendt mit indlæg
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 21:22   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- eller med andre ord, være så syg, at man overhoved ikke har nogen arbejdsevne, ej heller med skånehensyn i noget erhverv!
der er dog også andre ting som spiller ind
om man foreksempel ikke kan klare sig i egen bolig
husk det er ens ressourceprofil som ligger til grund for vurdering af ens arbejdsevne
der er alså lige 12 elementer

men ellers ja og det skal være fuldt dokumenteret og være varigt
læger må dog kun skrive om ens funktionsevne eller erhversvevne
aldrig ens arbejdsevne.

men ja hvis man kan klare nogle timer om ugen stabilt og man ellers udmærket kan klare sig selv i eget hjem.
så bliver det rigtig svært og få en penison.

jeg er foreksempel indstillet fordi jeg ikke kan klare mig selv i egen bolig og ikke kan klare få timer om ugen stabilt og slet ikke over nogle uger
så ergo vil jeg ikke kunne klare et fleksjob bare på nogle timer om ugen

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-10-2012 kl. 21:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 22:12   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er dog også andre ting som spiller ind
om man foreksempel ikke kan klare sig i egen bolig
husk det er ens ressourceprofil som ligger til grund for vurdering af ens arbejdsevne
der er alså lige 12 elementer

men ellers ja og det skal være fuldt dokumenteret og være varigt
læger må dog kun skrive om ens funktionsevne eller erhversvevne
aldrig ens arbejdsevne.

men ja hvis man kan klare nogle timer om ugen stabilt og man ellers udmærket kan klare sig selv i eget hjem.
så bliver det rigtig svært og få en penison.

jeg er foreksempel indstillet fordi jeg ikke kan klare mig selv i egen bolig og ikke kan klare få timer om ugen stabilt og slet ikke over nogle uger
så ergo vil jeg ikke kunne klare et fleksjob bare på nogle timer om ugen
Der er jo så heldigvis en del ftpere der kan klare sig i egen bolig og jeg vil mene at man, som du Mtvr1 også tidligere har lagt vægt på, at det er arbejdsevnen der lægges vægt på i forhold til en evt. ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 22:21   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja jeg skriver bare i fremtiden med en ny reform, bliver det hunde svært og få en pension
men ja det er ens arbejdsevne, men alle 12 punkter i ens RP tæller med til en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 23:07   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er dog også andre ting som spiller ind
om man foreksempel ikke kan klare sig i egen bolig
husk det er ens ressourceprofil som ligger til grund for vurdering af ens arbejdsevne
der er alså lige 12 elementer

men ellers ja og det skal være fuldt dokumenteret og være varigt
læger må dog kun skrive om ens funktionsevne eller erhversvevne
aldrig ens arbejdsevne.

men ja hvis man kan klare nogle timer om ugen stabilt og man ellers udmærket kan klare sig selv i eget hjem.
så bliver det rigtig svært og få en penison.

jeg er foreksempel indstillet fordi jeg ikke kan klare mig selv i egen bolig og ikke kan klare få timer om ugen stabilt og slet ikke over nogle uger
så ergo vil jeg ikke kunne klare et fleksjob bare på nogle timer om ugen
Jaaa, der er meget der spiller ind, men det tager for lang tid at skrive om alle 12 punkter..

Trådstarteren spørger hvor syg man skal være, hvorfor jeg svare at det handler om arbejdsevnen, ikke om sygdommen.

Vi ved alle sammen godt, at man kan have 20 A4 sider med sygdomme og diagnoser, men at de er fuldstændig ligegyldige i denne sammenhæng - det eneste der tæller mht sygdom, er arbejdsevnen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension