K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 14:26   #11
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Syntes din bror skulle oprette en postbox, så han i det mindste får sine breve. Det er almindeligt at i vinterperioden i sommerhusområder så kører posten ikke ud, sne bliver ikke ryddet, skrald bliver ikke hentet, vand og varme bliver lukket o.s.v. Han burde også få, på skrift, at kommunen har givet ham tilladelse til at bo i sommerhus om vinteren....at han har flyttet sin adresse er ikke det samme som en tilladelse og der kan måske opstå problemer nu sommerperioden er overstået, om sommeren er det jo ikke forbudt at flytte sin adresse og tage ophold i sommerhus...men der er faste og anderledes regler for fast vinterophold i de fleste sommerhusområder.

Måske ville det være godt, hvis altså sygehuset har en socialrådgiver tilknyttet, at han beder om en samtale, det kan da aldrig skade, og derigennem få fut i sin sag.

Normalt i en arbejdsskadessag vil man beholde sine sygedagpenge mens sagen kører i ASK, men man skal alligevel deltage i det kommunen kræver og deltage i de opfølgningsmøder der kræves, p.g.a posten og sommerhusregler har han så ikke fået brevet.

Om kommunen kan lastes for dèt, må jo være op til anke/klageinstanserne.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:41   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jamen der har jo liige været en sag....noget med at man nu PR LOV har lavet det til at man har 1 måned til at kontakte kommunen hvis man ikke har fået brevet...så det på txt tv....vist fra rg syd hvis nogen har overskud

fandt det:
dr txttv s 774
flere ledige har tidligere på året mistet deres sygedagpenge fodi de ikke dukkede op til et opfølgningsmøde ...bla bla bla...reddet af en lovændring der trådte i kraft 6 juli
Det betyder at man nu har en måned til at genoptage kontakten med jobcenteret før udbetalingen af sygedagpenge stopper

så er det bare...hvordan ved man at de har prøvet at få fat på en...?
Meget interessant, måske har nogen et link til denne lovændring?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:44   #13
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Hej igen....

Nu er manden indlagt til operation - men jeg fortsætter her - skal hente ham senere når han er vågnet af narkosen.... sidder i mit stille sind og tænker - hold da op - hele møllen/systemtet ved, han skulle opereres, og at han ligger under kniven nu - alligevel ingen hjælp - nææ pga. et brev der ikke nåede frem, ergo vi stopper dine sygedagpenge!! Det jo ikke for sjov man er sygemeldt og ligger til operation......

Jeg har lige pt. skrevet en mail til en vist side her, var det noget med dukh?? i hvert fald, så snart han er på benene, kontakter han dem - hvis han orker - og hvis han ikke orker, så gør jeg..... nægter at give op!!

Tabt arbejdsfortjeneste osv han han intet fået af, i det hele taget han han intet fået.... andet end breve frem og tilbage vedr. opfølgning fra SDP. Ligeledes breve fra sygehuset.....

Tror da sagtens det kunne være en ide at følge med i arbejdsskade styrelsen....jeg er bare ret ny i det her - så ved ikke helt hvordan jeg skal gøre/forholde mig......

Jeg har en enorm lyst til, at ta' ned på SDP. kontoret og sige , nu skal hører - manden er fuldstændig uforskyldt i det her så nu sætter i bare de penge ind på hans konto - som han ike har fået siden d. 16. okt.!!!

Men så nemt er det simpelthen bare ikke - nææ nu er sagen røget i ankestyrelsen og ja, vi må væbne os med tålmodighed......

selvom vi kommer med det ene stykke papir efter det andet vedr. alt det her, sort på hvidt, påstand mod påstand siger de.... de ku jo ikke vide, om det var fordi han ikke ville tale med dem!!! Selvfølgelig vil han tale med dem....

Arrrrgggg det laaaaangt ude altså - og lige nu midt i frustrationer kan jeg slet ikke htte rede i - hvilket svar jeg fik herinde;0)

Nå, men det sgu da dejligt, der nogen der gider lytte og dejligt man kan få lov til, at læsse af, samtidig med, at få noget respons oveni- tak skal i ha - i søde mennesker der forstår hvad det er man er oppe imod

Han har lige fået oprettet en postbox - 800 kr. koster det årligt - kom til at smågrine, selvom det kke er sjovt, men manden har ingen penge ;(

Nå, men pyt nu med det , postbox er i orden......

Men telefonisk, der har alle som skrevet tidligere kunnet træffe ham, det har jeg heldigvis sort på hvidt..... såe.....den kan de ikke bruge mod ham, selvom det er det de gør pt.

Mht. den tekst tv side 774 - den har jeg søgt efter - men kan desværre ikke finde den nogensteder..... og gud hvor er der mange paragraffer;( Det kræver sin mand/kvinde at være fuldstændig overskuds menneske..... kan sagtens følge dem der er syge, at de har en bisidder ved hånden til at hjælpe - for et er at være syg, det andet, det kræver sindsygt meget at forstå systemet og dem der er ansatte der..... hold da op!

Sidst redigeret af Stezu; 18-11-2009 kl. 23:26. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:50   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Måske kan sagsbehandleren finde den nye lov

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyhede...7.htm&regional
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:56   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja det er noget af en kattepine du/i står i men håber da at i finder hjælpen

mit lille bidrag skal blot være linket til LFA: http://www.lfa.dk/?m1=1 -og tilgiv mig hvis i allerede var klar over denne, samt er jeg ikke lige klar over hvor i landet i befinder jer.

-men kan klart sige at disse lokalforeninger er gode at have med sig, vi er ihvertfald rigtig glade for vores(Slagelse)

håber i kan bruge det til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 15:06   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er lige på vej ud af døren så har ikke rigtigt tid lige nu, men hvis der er nogen der gider at læse det her hæfte igennem så kan det være der er noget i det, for det er netop om lovændringer og fra den 6 juli

http://www.google.dk/url?sa=t&source...YPfkRSLpEKeiaQ

Og dog tror mest det er for folk i arbejde, men opdagede da lige at der er kommet langt mere til den 6 juli vender tilbage NU går jeg

Sidst redigeret af Hejdien; 18-11-2009 kl. 15:08.
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 15:22   #17
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Til Indiasummer vedr. se sag på ASK

Du skal gå ind på www.ask.dk

I højre side nede står der : selvbetjening

Herunder står der : Se sag, denne trykker du så på også trykker du igen på Se sag, herefter skal man bruge sin digitale signatur og man kan så følge sin sag.

Jeg bruger den, dels for at se når jeg sender papir til dem at de reg. dem (og jeg sender rigtig mange til dem ) men også for at se om vi har misset noget post.

til Dorte G


Ved godt der er meget at holde styr på, men mon ikke der findes noget erstatning til din bror, prøv at kontakte fagforeningen og se om de ikke vil køre noget for jer (hvis altså han har været medlem af sådan en) og ellers må i gerne skrive til mig, skal hjælpe så godt jeg kan.
Er ikke så meget inde i alt det kommune halløj endnu, da min mands sag ikke er nået så langt endnu.

Sidst redigeret af Stezu; 18-11-2009 kl. 23:26. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 15:48   #18
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Fejl i halvdelen af kommuners afgørelser
25. nov. 2008 14.28 Region Sjælland

Når kommunerne i Region Sjælland beslutter at stoppe udbetalingen af sygedagpenge til en langtidssygemeldt borger, sker det ofte på et mangelfuldt grundlag. Tit er afgørelsen endda direkte ulovlig, skriver Nyhedsbrevet 3F.

Det viser en ny opgørelse over Beskæftigelses-ankenævnets afgørelser i sager, hvor kommunerne i Region Sjælland har stoppet udbetalingen af sygedagpenge. Det er LO i Region Sjælland, der har fået lavet opgørelsen på baggrund af tal fra Beskæftigelses-ankenævnet.

I 47 procent af de sager om stop af sygedagpenge, som Beskæftigelsesankenævnet har behandlet siden første januar 2007, har nævnet enten ændret kommunens afgørelse eller bedt kommunen behandle sagen igen.

Dette var hvad jeg kunne finde på dr1.... ved ikke om det er det tekst tv 774....?
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 19:28   #19
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Folketinget har den 29. maj vedtaget: Lov om ændring af lov om sygedagpenge, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik og lov om integration af udlændinge i Danmark
(dejligt navn til en lov)

I lov om sygedagpenge er §21 ændret således

Citat:
Retten til sygedagpenge bortfalder,

1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, eller ved samtalen med arbejdsløshedskassen, jf. § 7 c,

2) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen, eller

3) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen.

Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 eller 2, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte undlader at medvirke ved opfølgning eller afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller i indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Retten til sygedagpenge ophører fra dagen efter det tidspunkt, hvor betingelserne for udbetaling ikke længere er opfyldt.

Stk. 4. Udbetaling af sygedagpenge, der er bortfaldet efter stk. 1, nr. 1 eller 2, genoptages dagen efter det tidspunkt, hvor betingelserne for udbetaling af sygedagpenge på ny er opfyldt, hvis dette sker, senest 4 uger efter at den sygemeldte er blevet underrettet om bortfaldet.


Stk. 5. Når kommunen partshører lønmodtageren i forbindelse med muligt bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, skal en arbejdsgiver, der er berettiget til refusion efter § 54, orienteres om det mulige bortfald af sygedagpenge.«
Find ændringerne her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 20:08   #20
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Kom lige til at tænke på noget - hvordan og hvor søger man for tabt arbejdsfortjeneste og svie og smerte - skal man selv sørge for dette og evt. hvor lang tid efter skaden skal dette gøres?

Det er ca. et år siden skaden er sket og han har intet fået for noget af dette her. Heller ingen informationer herom, hverken fra advokat eller arbejdsgiver
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sygedagpenge stoppet! STOR misforståelse sara7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 06-11-2011 21:42
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension