K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 23:20   #41
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej igen ladybird.

Har du passet dit revalideringsforløb, kun afbrudt af det uheldige dødsfald?

Sygemeldte din læge dig i den forbindelse?

Hvor længe var du væk fra uddannelsen pga. dødssfaldet?

Meddelte du jobcenteret at du pga af dødsfaldet ikke ville kunne færdiggøre bachelordelen indenfor tidsrammen, men ville kunne tage kandidatforløbet i mellemtiden og dermed være viderekørende, uden yderligere ophold idet du ville kunne tage bacheloreksamen i forlængelse af dit kandidatforløb?

Hvor meget har dit helbred spillet ind i forhold til at klare studiet?

Hvor længe har dit revalideringsforløb varet.

Du har nok svaret på noget af det før, men jeg spørger igen for at få et overblik på ny af din situation, hvor du rigtigt nok blot får spildt tid, fremfor at blive afrundet på behørig vis. Du må gerne svare med anden farve under hver spørgsmål, det giver et bedre overblik.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 08:52   #42
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej igen ladybird.

Har du passet dit revalideringsforløb, kun afbrudt af det uheldige dødsfald?
Jeg har passet studiet ift at have fremmødt og også gået til eksamen i dette semester. Bachelor op gaven blev udsat. Den missede eksamen kunne jeg gå op til ved næste ordinære eksamen til januar.

Jeg har dog haft sygdom og fravær tidligere i uddannelsen i 2013 på 3 semester. Med lægeerklæring på sygdom.
Dette blev meddelt gamle sagsbehandler og er noteret i journal. Også noteret at det ville give problemer med afvikling af praktik og nogle fag med overlap.

Juni 2014 for jeg så bevilget et år mere til at færdiggøre bachelor pga forsinkelsen i 2013 har givet et anderledes studieforløb. Det har ikke praktisk kunnet lade sig gøre at indhente forsinkelse fordi jeg nødt til at følge studiets betingelser for praktik og hvornår eksamener udbydes. Dette indebærer dog at jeg i det forlængede år skal klare 95 ECTS point og et normalt år er 60 ECTS.
Så det er et hårdt år jeg kæmper mig igennem men jeg gør det lige indtil dødsfaldet. Og den missede eksamen kan jeg ikke gøre noget ved først bliver afviklet ved næste eksamen. Men det er muligt at læse videre på kandidat med en dispensation.
Bachelor opgaven skulle så være skrevet hen over sommeren men da var mit forløb stoppet. Plus at kampen med jobcenteret tog pusten fra mig. Jeg har brugt timevis på at gennemgå regler og principafgørelser og bekendtgørelser osv. Ig timevis på at formulere klage til ankestyrelsen og bevisførelse i min sag.

Sygemeldte din læge dig i den forbindelse?
Jeg fik lægerklæring på at opgaven måtte udsættes og at jeg var så overbelastet.

Hvor længe var du væk fra uddannelsen pga. dødssfaldet?

jeg fortsætte indtil de standsede revalideringen og gjorde semesteret færdig. Påbegyndte dog ikke opgave eftersom jeg fik afslag på at gøre studiet færdig.

Meddelte du jobcenteret at du pga af dødsfaldet ikke ville kunne færdiggøre bachelordelen indenfor tidsrammen, men ville kunne tage kandidatforløbet i mellemtiden og dermed være viderekørende, uden yderligere ophold idet du ville kunne tage bacheloreksamen i forlængelse af dit kandidatforløb?

Ja i utallige mails. Har siden forsøgt at få jobcenteret til at genoptage sagen ved at appellere til deres fornuft. Desvlrre afvist.

Hvor meget har dit helbred spillet ind i forhold til at klare studiet? Det har givet vanskeligheder ift at forberede mig til eksamen og skrive opgaver har belastet mig qua gener ved at sidde og belastet mig til eksamen ved læsemængden. Men jeg har gennemført det sekvom det har haft sin pris psykisk og fysisk. Jeg har en stor vilje.

Hvor længe har dit revalideringsforløb varet.
samlet 3 år og 10 mdr og hvis alt var gået vel ville det have blevet 5 år og 10 mdr. Jeg var bevilget 5 med et tillægs år. Dvs 2 mdr mindre end bevilget.

Du har nok svaret på noget af det før, men jeg spørger igen for at få et overblik på ny af din situation, hvor du rigtigt nok blot får spildt tid, fremfor at blive afrundet på behørig vis. Du må gerne svare med anden farve under hver spørgsmål, det giver et bedre overblik.
Mvh ladybird kunne ikke lave anden farve desværre
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 03:06   #43
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske relevant for dig

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...deringsperiode
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 12:52   #44
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej ladybird du skriver din revalidering har varet:

samlet 3 år og 10 mdr og hvis alt var gået vel ville det have blevet 5 år og 10 mdr. Jeg var bevilget 5 med et tillægs år. Dvs 2 mdr mindre end bevilget.

Hvis alt var gået vel mener du så at den ville have varet 5 år og 10 måneder uden sygdom og dødsfaldet, eller mener du revalideringen ville have varet denne tid med forhindringer undervejs?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 13:47   #45
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Den ville have varet 5 år og 10 mdr præcis med forhindringer. Dødsfald og udsættelse af opgave gav ikke nu her behov for yderligere forlængelse.
Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 19:02   #46
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er 7 mdr det drejer sig om, har du så undersøgt om du evt kan tage et lån i sommerhuset, så du kan klare dig igennem. Når du blivwer bachelor, vil du kunne overgå til understøttelse, så du lige får et pusterum.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2015, 08:13   #47
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Tak til stampe og pip for input.

Jeg har set principgørelsen. Jeg er af den opfattelse at jeg er bevilget et 5 årigt forløb plus en forlængelse på 1 år og jeg ikke behøver yderlige forlængelse. Det giver derfor ikke mening jeg påny har været nødt til at søge om kandidatdelen fordi kommunen ikke har levet op til deres notatpligt.
Og det giver ikke mening jeg trods dokumentation på dødsfald får afslag på at færddigøre alene bachelordelen.
Og da kommunen endelig anerkender jeg er bevilget kandidatdelen fastholder de at det er urealistisk at jeg færdiggør uddannelsen med begrundelse i det ikke er realistisk at færdiggøre uddannelsen og at jeg ikke har fulgt jobplanen.

Der hvor jeg ikke har fulgt jobplanen er at jeg pga dødsfald får udsat en eksamen og at deadline for aflevering af opgave pga sygdom må skubbes. Men har mødt op og har fulgt undervisningen og i det samlede forløb og mål for jobplan er der slet ingen ændring eller behov for forlængelse.

Jeg håber virkelig at jeg får medhold i ankestyrelsen men intet er jo sikkert.

Jeg har undersøgt mulighed for lån men afslag pga jeg ingen indkomst har. Og dermed intet rådighedsbeløb.

Kommunen skrev selv som begrundelse i mine afslag at de ville afklare min arbejdsevne. Men har siden ikke iværksat denne trods mine henvendelser om en plan for videre forløb. Hvilket jeg gerne ville have fastholdt dem i.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 22-11-2015 kl. 08:17.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2015, 15:18   #48
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg har fået skriftlig afslag på at ethvert tilbud fra kommunen.

Begrundelsen er at jeg har valgt at være studerende uanset orlov eller ej.

Bestyrker mig i at jobcenter aldrig har haft intention om at afklare mig efter standsning og afslag på revalidering og afslag på ressourceforløb.

Jeg synes jobcenter burde have vejledt om denne betingelse fra start af og det er jo ikke derfor jeg er blevet holdt hen i alle disse måneder. Denne oplysning er først notere i sagen sidst i november.

Jeg tænker på at bruge dette afslag med jobcenterets egen afgørelse og formulering til at dokumentere at jeg har holdt fast i min jobplan selvom det betød ingen ydelse og hjælp.

Se min anden tråd om forlængelse af jobplan
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 05-12-2015 kl. 15:20.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2015, 01:22   #49
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Jeg har fået skriftlig afslag på at ethvert tilbud fra kommunen.

Begrundelsen er at jeg har valgt at være studerende uanset orlov eller ej.

Bestyrker mig i at jobcenter aldrig har haft intention om at afklare mig efter standsning og afslag på revalidering og afslag på ressourceforløb.

Jeg synes jobcenter burde have vejledt om denne betingelse fra start af og det er jo ikke derfor jeg er blevet holdt hen i alle disse måneder. Denne oplysning er først notere i sagen sidst i november.

Jeg tænker på at bruge dette afslag med jobcenterets egen afgørelse og formulering til at dokumentere at jeg har holdt fast i min jobplan selvom det betød ingen ydelse og hjælp.

Se min anden tråd om forlængelse af jobplan
Hej ladybird, kommunen gør da sit til at bruge alt imod dig.!!! Nu det at du har valgt at være studerende på orlov. Det er jo en sandhed med modifikationer. (Et valg truffet udfra at du afventer Ankestyrelsens endelige afgørelse).

Udfra det du har oplyst om din sag, har kommunen afskåret dig fra enhver hjælp, fordi du ikke har levet op til jobplanen i følge deres vurdering. Kommunen skriver det ikke er realistisk at du gennemfører revalideringen. Det på trods af at du er bevilliget 5 år plus et tillægsår og at du på trods af to afbrudte perioder, ville kunne gennemføre uddannelsen inden for tidsrammen.

Hvor længe varede de to afbrudte perioder opgjort i uger/måneder?

Hvad er kommunens uddybende begrundelse for at det ikke er realistisk, at du gennemfører revalideringen. Det er da væsenligt for dig og for Ankestyrelsens kommende stillingtagen, at der er en saglig redegørelse for kommunens vurdering?

Er det klage vedrørende afbrydelse af revalidering som Ankestyrelsen tidligere har hjemvist?

Sidst redigeret af Mikey; 06-12-2015 kl. 01:28.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2015, 12:43   #50
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Mikey

Jeg havde en periode på omkring 2 mdr, hvor jeg var syg on/of i 2013. Det var uheldigvis i eksamensperioden. Hvilket så i 2014 førte til et tillægsår.

Jeg har i denne periode fulgt undervisning og eksamen, så udover eksamensdagen og udsættelse af opgave har jeg ikke været fraværende. Har endda fået kørepenge for perioden.
Herunder begrundelser og forløb:

Jeg fik ny sagsbehandler som mente jeg kun var bevilget 3 år og et tillægsår.

Den sag blev hjemvist af ankestyrelsen pga manglende LÆ265 og rehabplan.

Mens denne sag afventede sin afgørelse optrådte dødsfald=misset januar eksamen/lovligt fravær med dokumentation og udsættelse af BA opgave pga belastning=lægeerklæring på dette.

Sagsbehandler træffer afgørelse om, at jeg ikke har fulgt jobplanen, hvilket betyder stop af revalidering men da min revalidering ifølge kommunen skulle udløbe nu alligevel, udløber planen som planlagt i følge sagsbehandler uanset om jeg er færdig eller ej.

Yderligere begrundelse er, at jeg ikke har været sygemeldt og dødsfald beskrives som familieproblemer. Jeg opfylder ikke betingelser for at forlænge revalidering til at færdiggøre 1 del.

(Og 2 del afventer afgørelse)

Sagsbehandler ignorerer, at jeg på skrift af hende blev lovet samtale inden det blev vurderet om jeg kunne forlænges til færdiggørelse af 1 del.

Sagsbehandler ignorerer min henvendelse om, at hun i opfølgningsnotat har lavet fejl i studieforløb ift plan og beståede eksamener.
I opfølgningsnotatet fremgår sagsbehandlers egen personlige mening, som at jeg burde have skrevet BAopgave men ikke er startet og at jeg ikke kan redegøre hvorfor. Samt at jeg på spørgsmålet om at en universitetsuddannelse er for stor en opgave, har svaret at jeg oven i købet ønsker overbygning på to år, med understregning og udråbstegn.

Jeg er ikke partshørt i LÆ265 og får først aktindsigt med post efter afgørelsen.

Jeg modtager så stopbrev med meddelse om at ydelse og revalidering stopper. Jobcenter vil hjælpe med at aflare arbejdsevnen og lægge ny plan.

Jeg er så gået fra ingen foranstaltning efter stop af revalidering til tilbud om afklaring af arbejdsevne på 7 dage, bemærk dette.

FORTSÆTTES......

FORTSÆTTELSE fra ovenstående.....

Jeg modtager samme dag ankestyrelsen afgørelse om hjemvisning og skriver til sagsbehandler hvilke ny oplysninger der er brug for og hvad der så skal ske.

Jeg rykker for svar på min henvendelse. Jeg får ikke svar på henvendelse men modtager nu dagen efter uden varsel istedet sagsbehandlers 2. afslag på revalidering til overbygning og det afvises igen, at jeg skulle have været blevet bevilget 5 år oprindeligt.

Uddybende står at nu er rehabplan opdateret og LÆ265 indhentet. Ikke et ord om hvad de har vist blot at de er lavet.
Da jeg imidlertid ikke har kunnet færdiggøre min BA del har jobcenter tilbudt afklaring af arbejdsevne.bemærk jeg modtager først aktindsigt i LÆ265 dagen efter og påpegede fejl i min sag om studieforløb og lægerklæring på Udsættelse af opgave er ikke rettet i journal. Min dokumentation i form af brev og mails på de 5 år indgår stadig ikke i sagen/min journal. Kun min jobplan som siger 5 år og så modstridende journal notat 1 sep 2011 som siger 3 år. Jobplanen er dog lavet efterfølgende 6. September og afgørelsen med korrekt ordlyd er manglende. ( jeg har brevet og mails der bekræfter)

Ved revurdering fastholdes afslag nr 2 på revalidering med overbygning fordi jeg nu har brugt 4 år på noget der normalt tager 3 år.
En overbygning og færddiggørelse af del 1 vil kræve yderligere 2.5 år og dermed ialt 6.5 år i følge sagsbehandler.
Nu anderkender sagsbehandler dog, at jeg oprindeligt fik 5 år men vurderer det ikke er realistisk at færddigøre hverken BA del eller overbygning.
Jobcenter vil istedet hjælpe mig med at afklare arbejdsevnen.
Bemærk jeg har kun brugt 3 år og 10 mdr og ville hvis jeg ikke var blevet standset have brugt 5 år og 10mdr. Hvilket er 2 mdr mindre end det bevilgede.

Derfor synes jeg det er urimeligt at standse min revalidering, da det er jobcenter som egenhændigt ikke har haft orden i papirer og som jeg ser det har tilsidesat min medvirken og min dokumentation og uden at jobcenter har dokumenteret revalidering er urealistisk. De har taget en vurdering på urigtige antagelser og brugt afklaring af arbejdsevne som argument. Et tiltag de end ikke har iværksat og nu givet afslag på.

Jeg søgte om ressourceforløb fordi jeg havde min tvivl om hvorvidt de reelt ville afklare mig men også for at få jobcenter til at tage stilling til hvorvidt jeg var kompenseret for begrænsning i arbejdsevne uden gennemført revalidering. Dette fik jeg som bekendt afslag med begrundelse at jeg ikke var i målgruppen herfor og at jeg ville kunne tage ufaglært arbejde og ellers ville være bedst stillet hvis jeg sideløbende færddiggjorde studiet selv som planlagt.

Jeg håber virkelig ankestyrelsen giver mig medhold eller hjemviser sagen.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-12-2015 kl. 20:48. Årsag: 2 Indlæg lagt sammen til 1
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension